• +4640400460

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Mats Persson i Svedala

*4 124 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Bankgatan 20, Svedala - Visa på karta

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Om Tandläkare Mats Persson

Modern tandvård i en lugn, harmonisk miljö i en centralt belägen mottagning i gatuplan. Våra ledord är kompetens, kvalitet och kontinuitet. Du möter alltid samma tandläkare och tandsköterska, med god service, tillgänglighet och bemötande. Vi har lång klinisk erfarenhet, är kvalitetscertifierade och jobbar med svensktillverkade tandtekniska produkter. Vi utför all slags tandvård till alla åldrar. Även akutbehandlingar och implantatprotetik. Tandblekning utförs. Gratis vård för 3-19 åringar. Vi talar förutom svenska även engelska på mottagningen. Välkommen att boka tid!
Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Mats Persson

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Mats Persson i Svedala

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
800 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Mats Persson i Svedala

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 138 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Mats Persson i Svedala

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
4 266 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Mats Persson i Svedala

*4 124 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Mats Persson i Svedala

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*6 517 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Mats Persson i Svedala

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*6 517 kr

Karta - Bankgatan 20, Svedala