Synundersökning hos Synsam Sundsvall Esplanaden

Storgatan 24, Sundsvall - Visa på karta

Synundersökning

Undersökning av ögat

Om du upplever att du har problem med din syn, kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om det finns något eventuellt synfel. Visar det sig att du behöver synkorrigering, kan det sedan vara aktuellt med att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Våra optiker inleder undersökningen med att ta reda på hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Exempelvis kan det vara bra att veta om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Därefter följer olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker något synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser hjälper optikern till att hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka in en synundersökning hos oss på Synsam Sundsvall Esplanaden!

Informationen uppdaterades 09 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Sundsvall Esplanaden

Välkommen till oss på Synsam Sundsvall Esplanaden!

Vår välsorterade butik ligger på Storgatan 24 och här kan du få hjälp med allt från glasögon och linser till olika typer av tillbehör. Vi har legitimerade optiker på plats som kan genomföra syntest och hjälpa till med att hitta rätt lösning för just dig. Hos oss hittar du naturligtvis ett brett sortiment av produkter från välkända märken, och vi välkomnar både dig som vill uppdatera din stil och dig som ska skaffa glasögon för första gången.

Du kan undersöka din syn hos Synsam

Vi har legitimerade optiker med lång erfarenhet hos oss på Synsam Sundsvall Esplanaden som kan hjälpa dig med olika typer av synundersökningar. Ofta är det bra att kolla upp synen om du har svårt att se på olika avstånd, upplever återkommande huvudvärk eller har problem med trötta ögon. Hit kommer du om du vill skaffa glasögon och/eller linser, eller om du ska ta körkort. Alla är välkomna - unga som gamla. Vi ser till att hjälpa dig utifrån just dina behov och förutsättningar.

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Sundsvall Esplanaden kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Sundsvall Esplanaden på Storgatan 24 redan idag!

Informationen uppdaterades 09 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Sundsvall Esplanaden

Synundersökning hos Synsam Sundsvall Esplanaden

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam Sundsvall Esplanaden. Undersökning av ögat Om du upplever att du...

Skaffa glasögon hos Synsam Sundsvall Esplanaden

Dags att skaffa glasögon? Varmt välkommen till Synsam Sundsvall Esplanaden! Glasögon kan rätta till ditt synfel Har du under en tid kä...

Skaffa linser hos Synsam Sundsvall Esplanaden

Linser fungerar som ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Vi på Synsam i Sundsvall kan hjälpa dig med det. Hur gör du för at...

Karta - Storgatan 24, Sundsvall