Ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall

Nytorget 2, Sundsvall - Visa på karta

Ådernät

Ådernät och åderbråck är, till skillnad mot vad många kanske tror, två helt olika saker. Ådernät är röda- eller blåfärgade blodkärl i hudens yttre lager – spindelliknande och mindre än tre millimeter breda. Hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Sundsvall kan du få hjälp med dina ådernät!

Orsaker bakom ådernät

Ådernät är vanligt och drabbar cirka 85 procent av befolkningen. Det är lika vanligt bland män som bland kvinnor, och kan uppstå av flera olika anledningar. Hormonförändringar, graviditet, övervikt och åderbråck är några av de vanligaste orsakerna. Om det är åderbråck som ligger bakom, bör detta åtgärdas först för att få ett bättre resultat och minska riskerna för återfall.

Behandlingsmetod vid ådernät

Vi använder oss av en metod som innebär injicering av det kärlretande medlet Aethoxysclerol, som får kärlen att skrumpna ihop och helt blekas bort. Ett slutresultat ser man först efter tre till fyra veckor, och i vissa fall kan fler behandlingar behövas för att få det bästa resultatet.

Biverkningar

Injektionsbehandlingen kan svida till lite, och man brukar direkt efter kunna se viss rodnad i huden där behandlingen skett. En del kan även uppleva klåda. Men detta brukar lägga sig efter ett dygn eller två.

Tveka inte att ta kontakt med Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Sundsvall för att boka tid för behandling av ådernät eller om du har ytterligare frågor!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center erbjuder från och med 2019 även bedömning och behandling av åderbråck och ådernät på en modern och centralt belägen klinik i Sundsvall!

Individanpassad behandling

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center finns på Sundsvall Wellness Center på Nytorget 2, där våra erfarna kirurger erbjuder högspecialiserad behandling av åderbråck såväl som av ådernät. Vi utgår alltid från dig och din situation för att uppnå smidig och skonsam behandling och så lyckade resultat som möjligt. Beroende just på situation och åderbråckens status kan vi erbjuda tre olika typer av behandlingar som även kan kombineras vid behov:

• Laserbehandling
  • Skumbehandling
  • Virknålsteknik

Förutom behandlingar av åderbråck och ådernät erbjuder vi även skumbehandling för ytliga ådror på händer och dekolletage.

Välkommen på undersökning

Ett första besök med ultraljud hos oss i Sundsvall kostar 400 kronor, och är ett första steg för att kunna bedöma vilken behandling som är rätt just för dig.

Varmt välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Sundsvall!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall

Hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall kan du få hjälp om du besväras av åderbråck. Vad är åderbråck? Åderbråck ...

Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Sundsvall erbjuder högspecialiserad behandling av åderbråck. Beroende på åderbråckens placering...

Ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Sundsvall kan hjälpa dig som besväras av ytliga ådror på händer och dekolletage! Vår behandl...

Stefan Nydahl

Otto Stackelberg

Leg läkare, kärlkirurg

Karta - Nytorget 2, Sundsvall

08:52 - 26 maj, 2020 skrev:

Har tagit bort bandage & det ser bra ut. Är otroligt nöjd . Man blir så väl omhändertagen från första mötet till sista.

12:27 - 30 mar, 2020 skrev:

Har precis tagit av bandage ser bra ut inte haft något ont inte tagit med sen sön.morgon känns jättebra ni är duktiga mycket trevlig personal.

20:03 - 18 mar, 2020

16:08 - 18 mar, 2020

22:37 - 04 mar, 2020

16:46 - 04 feb, 2020 skrev:

Tog av bandaget igår såg fint ut, och ett mycket smalare ben.

16:37 - 28 jan, 2020 skrev:

Fin klinik och trevligt bemötande