Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall

Nytorget 2, Sundsvall - Visa på karta

Åderbråcksoperation

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Sundsvall erbjuder högspecialiserad behandling av åderbråck. Beroende på åderbråckens placering och nuvarande status finns tre olika typer av behandlingar att tillgå: laserbehandling, skumbehandling eller virknålsteknik. I många fall används även en kombination av dessa metoder för att få ett så bra resultat som möjligt.

Vad är åderbråck?

Ungefär 30–40 procent av befolkningen drabbas av åderbråck, som enklast kan beskrivas som vidgade vener på benen. Klaffarna i venerna har glidit isär, och istället för att transportera blodet tillbaka till hjärtat stannar blodet kvar i benen och orsakar tryck.

Symptom på åderbråck

Många upplever sina åderbråck som störande rent kosmetiskt, och vill därför ta bort dem. Men åderbråck kan även ge symptom som tyngdkänsla, svullnad, dragningar, krypningar och klåda. Hudförändringar, eksem och bensår kan vara symptom i de allra svåraste fallen.

Kontakta Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall för att boka tid eller för frågor om våra åderbråcksbehandlingar!

Informationen uppdaterades 20 januari 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center erbjuder från och med 2019 även bedömning och behandling av åderbråck och ådernät på en modern och centralt belägen klinik i Sundsvall!

Individanpassad behandling

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center finns på Sundsvall Wellness Center på Nytorget 2, där våra erfarna kirurger erbjuder högspecialiserad behandling av åderbråck såväl som av ådernät. Vi utgår alltid från dig och din situation för att uppnå smidig och skonsam behandling och så lyckade resultat som möjligt. Beroende just på situation och åderbråckens status kan vi erbjuda tre olika typer av behandlingar som även kan kombineras vid behov:

• Laserbehandling
  • Skumbehandling
  • Virknålsteknik

Förutom behandlingar av åderbråck och ådernät erbjuder vi även skumbehandling för ytliga ådror på händer och dekolletage.

Välkommen på undersökning

Ett första besök med ultraljud hos oss i Sundsvall kostar 400 kronor, och är ett första steg för att kunna bedöma vilken behandling som är rätt just för dig.

Varmt välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Sundsvall!

Informationen uppdaterades 20 januari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall

Ådernät och åderbråck är, till skillnad mot vad många kanske tror, två helt olika saker. Ådernät är röda- eller blåfärgade blodkärl i hudens...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Sundsvall

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Sundsvall kan hjälpa dig som besväras av ytliga ådror på händer och dekolletage! Vår behandl...

Karta - Nytorget 2, Sundsvall

12:27 - 30 mar, 2020 skrev:

Har precis tagit av bandage ser bra ut inte haft något ont inte tagit med sen sön.morgon känns jättebra ni är duktiga mycket trevlig personal.

20:03 - 18 mar, 2020

16:08 - 18 mar, 2020

22:37 - 04 mar, 2020

16:46 - 04 feb, 2020 skrev:

Tog av bandaget igår såg fint ut, och ett mycket smalare ben.

16:37 - 28 jan, 2020 skrev:

Fin klinik och trevligt bemötande