Skaffa glasögon hos Synsam Sundbyberg

Sturegatan 31, Sundbyberg - Visa på karta

Skaffa glasögon

Du kan korrigera ditt synfel med glasögon

Upplever du problem med din syn? Misstänker du att du behöver glasögon? Då kan ett bra första steg vara att träffa en av våra optiker. Genom att träffa en optiker kan du få svar på dina frågor om ögonhälsa och genomgå olika tester. Om glasögon visar sig vara aktuellt i ditt fall, hjälper optikern till med justeringarna för att hitta rätt styrka på dina glasögon.

Flera alternativ för dina glasögon

Vi på Synsam erbjuder bågar från ett stort antal märken, och kan hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. När du köper glasögon hos oss täcks du dessutom av vår olycksgaranti, vilket innebär att vi reparerar eller ersätter dina glasögon åt dig om de skadas inom de första 365 dagarna. Vi har även ett abonnemang som heter Synsam Lifestyle, där du kan hyra dina glasögon, istället för att köpa dem. I abonnemanget ingår tre olika typer glasögon som du betalar en fast månadskostnad för.

Hitta rätt glasögon hos oss på Synsam Sundbyberg!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Sundbyberg

Välkommen till oss på Synsam Sundbyberg!

Vi finns på Sturegatan 31 i Sundbyberg och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Sundbyberg hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss

Om du är orolig för din ögonhälsa, kan vi på Synsam Sundbyberg utföra en ordentlig ögonhälsoundersökning. Detta rekommenderar vi till alla som fyllt 40 år. Då tittar vi på hela ögat för att upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Synsam Sundbyberg hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Sundbyberg!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Sundbyberg

Synundersökning hos Synsam Sundbyberg

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam på Sturegatan 31 för att undersöka din syn. Vi undersöker ditt öga Har du...

Skaffa glasögon hos Synsam Sundbyberg

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Sturegatan 31, så hjälper vi dig! Du kan korriger...

Skaffa linser hos Synsam Sundbyberg

Linser fungerar som ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Vi på Synsam i Sundbyberg kan hjälpa dig med det. Hur gör du för a...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Sundbyberg

Vi på Synsam Sundbyberg kan erbjuda dig utförliga ögonhälsoundersökningar. De kan ge en bra bild av din ögonhälsa och upptäcka tidiga tecken...

Karta - Sturegatan 31, Sundbyberg