Akupunkturbehandling

Logo Ledlabbet

Ledlabbet - Sundbyberg

Akupunktur är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta eller ohälsa föreligger. Vid problem beskrivs energiflödet som störd. Akupunktur återställer dessa besvär då balansen och ett lagom flöde av energin uppnås.

Gör akupunktur ont?

Givetvis är detta individuellt. De allra flesta tycker inte att akupunktur är smärtsamt, dock kan ett visst obehag upplevas när nålen går genom huden.

Ger akupunktur några biverkningar?

Vid rätt utförd akupunktur förekommer få biverkningar då det är en mycket säker behandlingsform.

Vissa personer kan dock uppleva viss trötthet under och efter behandling, medan andra får känslan av ökad energi. Även en känsla av bortdomnande samt ömhet kan förekomma där nålen suttit.

Informationen uppdaterades 24 november 2013 av Vården.se

Visa telefonnummer

Fredsgatan 3, Sundbyberg - Visa på karta

Om Ledlabbet

På Ledlabbet har vi 20 års yrkeserfarenhet av naprapatbehandlingar samt idrottsskador. Ledlabbet hette tidigare Sundbybergs Naprapat & idrottsskademottagning.

Sedan 1994 är naprapater en profession som legitimeras av Socialstyrelsen. Utbildningen och vår erfarenhet borgar för en bred och djup behandlingskompetens för alla de olika och individuella problem som kan drabba en i rygg, nacke, muskler och leder.

Idrottsskada eller ryggskott - Ledlabbet hjälper dig oavsett

Mottagningen har ett väl fungerande samarbete med flera allmänna och specialiserade vårdinrättningar och terapeuter. Vi behandlar många idrottsaktiva med idrottsskador men oberoende av yrke, bakgrund eller idrottsaktivitet är du alltid välkommen att besöka oss.

Friskvårdschecken

Vi accepterar Friskvårdschecken som betalningsmedel.

Försäkringskunder

Vi tar emot försäkringskunder genom Skandia (Lifeline).

Välkommen till Ledlabbet!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Ledlabbet

• Massagebehandling

580 kr

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att mjuka upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fl... Läs mer

• Naprapatbehandling

580 kr

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Nackspärr

580 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Tennisarmbåge

580 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer

Karta - Fredsgatan 3, Sundbyberg

• 08:35 - 26 nov, 2013 skrev:

Ett väldigt trevligt mottagande med lättsamt småprat om man vill. Oerhört rutinerad i undersökningar och behandlingar. Såväl konventionella som okonventionella.

• Fråga ställd 20:59 18 jun 2013

Jag undrar om akupunktur kan bota/ lindra en deppretion?

Ledlabbet svarar:

Hej Sandra! Jag antar att du menar nedstämmdhet/depression. Och det kan i alla fall inte jag bota med Akupunktur. De flesta Manuella terapeuter (Naprapater, sjukgymn, Chiropraktorer. mm.) använder Akupunktur huvudsakligen mot smärta. Jag föreslår att du vänder dig till en Terapeut/psygolog eller kanske en duktig Coach som kan leda dig in på en gladare vardag. Jag har kontakt med både Samtalsterapeuter och en riktigt duktig Coach som jag varmt kan rekomendera dig. Om du är intresserad av detta kan du höra av dig.