Naprapatbehandling

Logo Ledlabbet

Ledlabbet - Sundbyberg

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan ibland även utföra akupunktur.

Efter besöket

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etc. Men tre till fem gånger är vanligt.

Informationen uppdaterades 24 november 2013 av Vården.se

Fredsgatan 3, Sundbyberg - Visa på karta

Om Ledlabbet

På Ledlabbet har vi 20 års yrkeserfarenhet av naprapatbehandlingar samt idrottsskador. Ledlabbet hette tidigare Sundbybergs Naprapat & idrottsskademottagning.

Sedan 1994 är naprapater en profession som legitimeras av Socialstyrelsen. Utbildningen och vår erfarenhet borgar för en bred och djup behandlingskompetens för alla de olika och individuella problem som kan drabba en i rygg, nacke, muskler och leder.

Idrottsskada eller ryggskott - Ledlabbet hjälper dig oavsett

Mottagningen har ett väl fungerande samarbete med flera allmänna och specialiserade vårdinrättningar och terapeuter. Vi behandlar många idrottsaktiva med idrottsskador men oberoende av yrke, bakgrund eller idrottsaktivitet är du alltid välkommen att besöka oss.

Friskvårdschecken

Vi accepterar Friskvårdschecken som betalningsmedel.

Försäkringskunder

Vi tar emot försäkringskunder genom Skandia (Lifeline).

Välkommen till Ledlabbet!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Ledlabbet

• Akupunkturbehandling

580 kr

Akupunktur är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta eller ohälsa fö... Läs mer

• Massagebehandling

580 kr

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att mjuka upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fl... Läs mer

• Nackspärr

580 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Tennisarmbåge

580 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer

Karta - Fredsgatan 3, Sundbyberg

• 08:35 - 26 nov, 2013 skrev:

Ett väldigt trevligt mottagande med lättsamt småprat om man vill. Oerhört rutinerad i undersökningar och behandlingar. Såväl konventionella som okonventionella.