Fredsgatan 3, Sundbyberg - Visa på karta

Ledlabbet - Sundbyberg

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En nackspärr kan sitta i flera veckor.

Vad kan orsaka nackspärr?

En orsak kan vara om man har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om man har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Ibland behöver nackspärr inte ha någon påtaglig orsak.

Om du har nackspärr och vill att den ska försvinna snarast möjligast kan vi på Ledlabbet hjälpa dig med det genom våra behandlingsmetoder.

Vad kan jag själv göra om jag har fått nackspärr?

• Se till att hålla din nacke varm. Förse gärna nacken med en halsduk eller en vetesäck som man kan värma i mikron. En varm dusch kan också göra nacken gott.

• Det är bra att röra på sig om man har fått nackspärr, dock med viss försiktighet.

• Receptfria värktabletter innehållande Paracetamol bidrar också till minskad smärta.

Finns det något jag kan göra för att förebygga nackspärr?

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på sin arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt. Om man ofta vaknar med stel nacke kan man behöva se över sin kudde.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 24 november 2013 av Vården.se

Om Ledlabbet

På Ledlabbet har vi 20 års yrkeserfarenhet av naprapatbehandlingar samt idrottsskador. Ledlabbet hette tidigare Sundbybergs Naprapat & idrottsskademottagning.

Sedan 1994 är naprapater en profession som legitimeras av Socialstyrelsen. Utbildningen och vår erfarenhet borgar för en bred och djup behandlingskompetens för alla de olika och individuella problem som kan drabba en i rygg, nacke, muskler och leder.

Idrottsskada eller ryggskott - Ledlabbet hjälper dig oavsett

Mottagningen har ett väl fungerande samarbete med flera allmänna och specialiserade vårdinrättningar och terapeuter. Vi behandlar många idrottsaktiva med idrottsskador men oberoende av yrke, bakgrund eller idrottsaktivitet är du alltid välkommen att besöka oss.

Friskvårdschecken

Vi accepterar Friskvårdschecken som betalningsmedel.

Försäkringskunder

Vi tar emot försäkringskunder genom Skandia (Lifeline).

Välkommen till Ledlabbet!

Informationen uppdaterades 24 november 2013 av Vården.se

Behandlingar hos Ledlabbet

Akupunkturbehandling hos Ledlabbet i Sundbyberg

580 kr

Akupunktur är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta eller ohälsa fö...

Massagebehandling hos Ledlabbet i Sundbyberg

580 kr

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att mjuka upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fl...

Naprapatbehandling hos Ledlabbet i Sundbyberg

580 kr

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Nackspärr hos Ledlabbet i Sundbyberg

Tennisarmbåge hos Ledlabbet i Sundbyberg

580 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Bosse Widman

Leg. naprapat

Karta - Fredsgatan 3, Sundbyberg

08:35 - 26 nov, 2013 skrev:

Ett väldigt trevligt mottagande med lättsamt småprat om man vill. Oerhört rutinerad i undersökningar och behandlingar. Såväl konventionella som okonventionella.