Boka här

Naprapatbehandling hos Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

40 minuters behandling

Boka här

Trädgårdsgatan 26, Sundbyberg - Visa på karta

• Fredag 08:00 - 16:00 Akuta kvälls och helgtider enligt överenskommelse.

Naprapatbehandling

När ska du vända dig till en naprapat?

Naprapati är en behandlingsform med stor bredd och kan hjälpa dig med en rad olika besvär. Det är en behandling effektiv för många problem. Våra patienter är både yngre som äldre och elitidrottare till personer som är mindre fysiskt aktiva med akuta, subakuta och kroniska besvär.

Naprapati har utvecklats ur kiropraktik men har även fokus på muskler och ledband. Socialstyrelsen klassar båda som "manuella terapier" som likställer en legitimerad naprapat med en legitimerad kiropraktor.

Redcord och funktionell träning

Hos oss jobbar vi även en behandlingsform som kallas för Redcord. Redcord är slingor/rep som sitter fast i taket och som möjliggör rörelser och belastning som annars inte hade varit möjlig.

Redcord har visat sig vara ett bra komplement i en naprapatbehandling och metoden fokuserar på orsaken till problemen och inte bara symptomen.

För oss är det också viktigt att inte bara lösa ditt problem för stunden utan också att ge dig som patient kunskap och verktyg för att inte samma problem skall uppstå på nytt. Av det skälet ingår det alltid ett personligt träningsprogram som syftar till att stärka upp muskulaturen och därmed minska risken till framtida besvär.

Träningsprogrammet skapar vi genom att du får genomgå ett "Weak Link Test", ett test som har för avsikt att finna svaga länkar i rörelsekedjan.

Informationen uppdaterades 18 september 2014 av Vården.se

Om Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

Välkommen till oss i Sundbyberg, här har vi funnits sedan 1976!

All erfarenhet som byggts upp under dessa år i kombination med fortsatt fortbildning och höga interna kvalitetskrav är något som vi tror hjälper dig som patient. För oss är det också viktigt att du snabbt ska bli omhändertagen, du ska inte behöva vänta på en tid för behandling.

På kliniken får du hjälp med ditt ryggskott eller din nackspärr, blir kvitt din ischias, tennisarm och andra muskelproblem och vi hjälper dig gärna med ett personligt träningsprogram.

Vi ger dig en välbehövlig massage efter hårt arbete eller träning eller så vill du bara få en stunds avkoppling.

Vi har mer än 40 års erfarenhet tillsammans, det är din kvalitétsgaranti och du kan känna dig trygg på att du får bästa möjliga behandling!

Företagshälsovård

Även företagshälsovård: personalen erbjuds inte bara massage utan en genomgång av fysik, livsstil och ergonomisk status med personliga råd och motivation.

Välkommen att boka tid hos oss!

Informationen uppdaterades 18 september 2014 av Vården.se

Behandlingar hos Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

Naprapatbehandling hos Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

590 kr 40 minuters behandling

När ska du vända dig till en naprapat? Naprapati är en behandlingsform med stor bredd och kan hjälpa dig med en rad olika besvär. Det är ...

Massage hos Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

590 kr 690 kr för 55 minuter

Massage kan vara en bra behandlingsmetod om man har värk eller spänningar. Under behandlingen används tryck och knådningar för att lösa upp ...

WellnessProfile hos Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

690 kr

WellnessProfile är ett verktyg där du tillsammans med en testledare på ett kul, intressant och enkelt sätt testar dig. Du mäter din hälsa, a...

Nackspärr hos Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

590 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Tennisarmbåge hos Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

590 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Lennart Hägglund

Min examen tog jag 1976 och sedan dess har jag varit verksam inom naprapatin och mottagningen grundades av mig.

Jag har en bakgrund inom idrotten och har gått en rad olika tränarutbildningar, framförallt inom friidrotten.

Utbildningar

• Scientific Core Conditioning
  • Scientific Back training
  • Advanced Swiss ball Training for Rehabilitation
  • Redcord Training

Jag anpassar alltid behandlingen till dina individuella behov. Vid behov använder jag hjälpmedel som ultraljud, laser, elektrisk nervstimulering och träningsredskap i vårt angränsande träningsrum.

Johanna Tell

Efter att ha gjort värnplikten sökte jag naprapat för en whiplashskada som jag haft i flera år och som besvärat mig under värnplikten. Efter två behandlingar hos naprapat blev jag besvärsfri. Det är orsaken till att jag blev intresserad att studera till naprapat.

Under utbildningen gjorde jag min praktik på Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik varför det blev naturligt att som nyexaminerad fortsätta på mottagningen.

Precis som Lennart kan jag hjälpa till med en rad olika besvär, hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar.

Utbildningar

• Skridskoledare, Svenska Konståkningsförbundet 2001
  • Studentexamen, Tv-Estetiska, Täby Enskilda Gymnasium 2002-2005
  • Ledningssystemsplutonbefäl, Svenska flottan, Karlskrona 2006-2007
  • Ledarskapsutbildning, Svenska flottan, Karlskrona 2007
  • Kustskepparexamen III, Svenska flottan, Karlskrona 2007
  • Naprapat, Naprapathögskolan 2008-2012

Jag håller mig till uttrycket: Alla kan, om de vill! Det gäller alla patienter jag har. Att undersöka och ställa en diagnos för att sen behandla och/eller träna patienten för att komma till bästa resultat är för mig en självklarhet och med patientens vilja till förändring kommer vi långt!

Karta - Trädgårdsgatan 26, Sundbyberg