• 0589-123 80

Nackspärr hos Friskvårdspoolen Arboga

Järntorget 12A - Visa på karta

Nackspärr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En nackspärr kan sitta i flera veckor.

Vad kan orsaka nackspärr?

En orsak kan vara om man har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om man har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Ibland behöver nackspärr inte ha någon påtaglig orsak.

Om du har nackspärr och vill att den ska försvinna snarast möjligast kan vi på Friskvårdspoolen hjälpa dig med det genom våra behandlingsmetoder.

Vad kan jag själv göra om jag har fått nackspärr?

• Se till att hålla din nacke varm. Förse gärna nacken med en halsduk eller en vetesäck som man kan värma i mikron. En varm dusch kan också göra nacken gott.

• Det är bra att röra på sig om man har fått nackspärr, dock med viss försiktighet.

• Receptfria värktabletter innehållande Paracetamol bidrar också till minskad smärta.

Finns det något jag kan göra för att förebygga nackspärr?

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på sin arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt. Om man ofta vaknar med stel nacke kan man behöva se över sin kudde.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 02 augusti 2017 av Vården.se

Om Friskvårdspoolen Arboga

Friskvårdspoolen AB är det personliga företaget med de flexibla lösningarna som jobbar för ett friskare och rörligare Sverige. Visionen är att skapa långsiktiga samarbeten och relationer med företag samt privatpersoner.

Friskvårdspoolen AB ägs av Niklas Borgenäs som är legitimerad naprapat.

Vi besitter lång erfarenhet av att lindra olika smärttillstånd och arbetar bland annat med akupunktur. Om vi inte kan hjälpa dig med dina besvär har vi möjlighet att hjälpa dig vidare till rätt vårdinstans.

Ledorden är helhetssyn, flexibilitet och motivation.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 02 augusti 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Friskvårdspoolen Arboga

Akupunkturbehandling hos Friskvårdspoolen Arboga

Akupunktur är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta eller ohälsa fö...

Massagebehandling hos Friskvårdspoolen Arboga

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle...

Naprapatbehandling hos Friskvårdspoolen Arboga

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Nackspärr hos Friskvårdspoolen Arboga

Hälsporre hos Friskvårdspoolen Arboga

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast...

Tennisarmbåge hos Friskvårdspoolen Arboga

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Karta - Järntorget 12A

23:04 - 15 feb, 2019 skrev:

Niklas har hjälpt mig fldra gånger nör jag haft ryggskott och nerver i kläm när vårdcentralen inte kunde hitta något fel. Professionell!

11:36 - 28 aug, 2018

20:12 - 02 maj, 2018

21:53 - 18 apr, 2018

16:41 - 14 feb, 2018 skrev:

Rekommenderar, Niklas KAN!

4,2

22:03 - 07 feb, 2018 skrev:

Niklas är mycket professionell och med en hög kompetens. Det är alltid trevligt att komma på besök hos honom.

14:56 - 10 mar, 2017

09:41 - 27 jan, 2017

19:40 - 01 jul, 2016

12:55 - 19 apr, 2016

16:57 - 10 sep, 2015 skrev:

Niklas har ett professionellt bemötande och mycket hög kompetens inom sitt yrke! Är så innerligt glad att han är verksam i Arboga! Tack!

12:06 - 30 jul, 2015 skrev:

Har fått mina problem med rygg, nacke, axlar och spända muskler lösta av Niklas. Han är verkligen professionell och vet vad han gör. Mina spända muskler har fått mjukhet genom ett enkelt nålstick.
Är så tacksam för din hjälp!

16:25 - 04 mar, 2015 skrev:

Jag får alltid ett proffsigt bemötande och jag går därifrån med en rörligare kropp och med mindre smärta.