1/3

Joint Academy Stockholm

Stockholm

Joint Academy Stockholm

Behandla artros via mobilen hos Joint Academy Stockholm!

Joint Academy är en digital behandling för knä- och höftledsartros. Med vår app i mobilen får du enkla övningar att utföra hemma när det passar dig, samt interaktiv utbildning om artros. Du har även tillgång till en personlig fysioterapeut från dag ett som kan ställa diagnos direkt i appen och som följer dig genom hela behandlingen. Vi samarbetar med flera olika aktörer och erbjuder dig professionell hjälp – var du än befinner dig.

Patientavgiften är 0 kronor. Behandlingen ingår i primärvården.

Så fungerar en artrosbehandling via Joint Academy Stockholm!

Det är smidigt och enkelt att använda Joint Academy: klicka på boknings-knappen och fyll i ditt mobilnummer, så får du en länk där du kan enkelt kan ladda ner vår app. När du har laddat ner appen till din mobiltelefon följer du tre enkla steg:

1. Svara på frågor om din hälsa och dina besvär.
  2. En av våra fysioterapeuter kontaktar dig via telefon och gör en första bedömning utifrån ert samtal och svaren du angett.
  3. Om fysioterapeuten bekräftar att dina besvär beror på artros, så får du tillgång till en individuell behandlingsplan med övningar som är anpassade efter dig och dina förutsättningar.

Varför ska du välja Joint Academy Stockholm?

Vi på Joint Academy Stockholm erbjuder dig enkla övningar som tar 5-10 minuter om dagen att utföra. Övningarna kan du göra hemma när det passar dig och kräver ingen utrustning. Efter varje pass får du utvärdera hur övningarna har fungerat. Nästkommande övningar anpassas utifrån din utvärdering. En gång i veckan följer din fysioterapeut upp hur det har gått och justerar behandlingen utifrån dina behov.

Joint Academy Stockholm passar för dig som:

• Upplever smärta och/eller stelhet i knä- och höftled
  • Vill få behandling med fysioterapi
  • Vill ha stöttning och hjälp av en fysioterapeut
  • Vill få behandling direkt – utan väntetid

Minska din smärta med vår digitala artrosbehandling

Joint Academy är en kliniskt beprövad behandling. Enligt forskning och studier kan man se att patienter som använder Joint Academy får minskad ledsmärta, förändrad inställning till operation och minskar intaget av smärtstillande läkemedel.

• 85% av våra patienter minskar sin ledsmärta
  • 54% av våra patienter ändrar sin inställning till operation
  • 42% av våra patienter slutar ta smärtstillande läkemedel

Prova en artrosbehandling via Joint Academy Stockholm. Ladda ner vår app redan idag!

Informationen uppdaterades 13:05 - 14 jan, 2021

Behandling av artros i knä hos Joint Academy Stockholm

Har du drabbats av stelhet och smärta i knäna? Då kan du ha fått knäledsartros. Joint Academy Stockholm erbjuder behandling för dig som har fått artros i knät.

Vad innebär det att få artros i knät?

Artros är en sjukdom som drabbar brosket som finns i våra leder. Det är ett speciellt ämne som hjälper lederna att glida smidigt mot varandra när vi rör oss. Vid artros minskar mängden brosk i lederna, vilket kan ge symtom som stelhet, svullnad, nedsatt rörlighet eller att det knäpper och knakar i knät. Det är vanligt att besvären varierar i intensitet. Artros blir vanligare med högre ålder och utvecklas oftast över lång tid.

Behandling av knäledsartros hos Joint Academy Stockholm

Artros går inte att bota helt, det är en kronisk sjukdom som man får leva med hela livet. Men det finns idag effektiv behandling, som kan lindra de besvär som artros ger. Genom rätt behandling kan du leva ett vanligt liv med artros.

Studier visar att den bästa behandlingen vid artros i knä är ökad kunskap om sjukdomen och anpassad träning. Joint Academys app erbjuder båda delarna - direkt i din mobil. Du får en personlig fysioterapeut som följer dig genom behandlingen och som kan svara på dina frågor. Dessutom får du övningar som är anpassade specifikt för dig, som du kan göra hemma, precis när det passar dig. De flesta som följer vårt program minskar sin smärta, och kan i många fall slippa annan typ av behandling, som till exempel läkemedel eller operation.

Vill du också testa Joint Academy Stockholm? Klicka på boka-knappen och fyll i ditt mobilnummer, så skickar vi en länk där du kan ladda ner appen!

Behandling av artros
hos Joint Academy Stockholm

Hos Joint Academy Stockholm kan du få behandling av artros i knä och höft, direkt via din mobil. Hela 85% av våra patienter upplever minskad...

Artrosskola
hos Joint Academy Stockholm

Joint Academy Stockholm erbjuder en digital grundbehandling av artros, direkt i din mobil. Denna form av behandling är riskfri och effektiv ...

Behandling av artros i höft
hos Joint Academy Stockholm

Att få ont i höften kan bero på många olika saker. Vid långvarig smärta eller stelhet i höften kan det röra sig om artros. Få diagnos hos os...

Artrostest online
hos Joint Academy Stockholm

Om du har haft ont i knät eller höften under en längre tid, är det bra att undersöka ifall det beror på artros. Ju tidigare du behandlar det...