1/3

Joint Academy Stockholm

Stockholm

Joint Academy Stockholm

Behandla artros via mobilen hos Joint Academy Stockholm!

Joint Academy är en digital behandling för knä- och höftledsartros. Med vår app i mobilen får du enkla övningar att utföra hemma när det passar dig, samt interaktiv utbildning om artros. Du har även tillgång till en personlig fysioterapeut från dag ett som kan ställa diagnos direkt i appen och som följer dig genom hela behandlingen. Vi samarbetar med flera olika aktörer och erbjuder dig professionell hjälp – var du än befinner dig.

Patientavgiften är 0 kronor. Behandlingen ingår i primärvården.

Så fungerar en artrosbehandling via Joint Academy Stockholm!

Det är smidigt och enkelt att använda Joint Academy: klicka på boknings-knappen och fyll i ditt mobilnummer, så får du en länk där du kan enkelt kan ladda ner vår app. När du har laddat ner appen till din mobiltelefon följer du tre enkla steg:

1. Svara på frågor om din hälsa och dina besvär.
  2. En av våra fysioterapeuter kontaktar dig via telefon och gör en första bedömning utifrån ert samtal och svaren du angett.
  3. Om fysioterapeuten bekräftar att dina besvär beror på artros, så får du tillgång till en individuell behandlingsplan med övningar som är anpassade efter dig och dina förutsättningar.

Varför ska du välja Joint Academy Stockholm?

Vi på Joint Academy Stockholm erbjuder dig enkla övningar som tar 5-10 minuter om dagen att utföra. Övningarna kan du göra hemma när det passar dig och kräver ingen utrustning. Efter varje pass får du utvärdera hur övningarna har fungerat. Nästkommande övningar anpassas utifrån din utvärdering. En gång i veckan följer din fysioterapeut upp hur det har gått och justerar behandlingen utifrån dina behov.

Joint Academy Stockholm passar för dig som:

• Upplever smärta och/eller stelhet i knä- och höftled
  • Vill få behandling med fysioterapi
  • Vill ha stöttning och hjälp av en fysioterapeut
  • Vill få behandling direkt – utan väntetid

Minska din smärta med vår digitala artrosbehandling

Joint Academy är en kliniskt beprövad behandling. Enligt forskning och studier kan man se att patienter som använder Joint Academy får minskad ledsmärta, förändrad inställning till operation och minskar intaget av smärtstillande läkemedel.

• 85% av våra patienter minskar sin ledsmärta
  • 54% av våra patienter ändrar sin inställning till operation
  • 42% av våra patienter slutar ta smärtstillande läkemedel

Prova en artrosbehandling via Joint Academy Stockholm. Ladda ner vår app redan idag!

Informationen uppdaterades 13:05 - 14 jan, 2021

Behandling av artros hos Joint Academy Stockholm

Hos Joint Academy Stockholm kan du få behandling av artros i knä och höft, direkt via din mobil. Hela 85% av våra patienter upplever minskad smärta.

Vad är artros?

Artros är en ledsjukdom som gör att brosket i lederna långsamt bryts ner. Brosket behövs för att lederna ska kunna glida smidigt mot varandra, så att vi kan röra oss. Vid artros har brosket sämre kvalitet, vilket kan ge symtom som ledvärk, stelhet och svullnad. Sjukdomen är mycket vanlig och drabbar en av fyra personer över 45 år i Sverige.

Behandling av artros via Joint Academy Stockholm

Det går tyvärr inte att bota artros men det finns goda möjligheter att lindra symtomen. De viktigaste delarna vid behandling av artros är träning, utbildning och vid behov viktkontroll. Träningen skyddar lederna och hjälper till att reparera brosket. Hos Joint Academy får du:

• Anpassade övningar för just dig
  • En personlig fysioterapeut som följer dig genom behandlingen
  • Uppföljning av din utveckling

Prova artrosskolan på Joint Academy Stockholm redan idag!

Behandla din knä- eller höftledsartros genom att ladda ner vår app kostnadsfritt. Klicka på boka-knappen och fyll i ditt mobilnummer, så skickar vi en länk till appen.

Artrosskola
hos Joint Academy Stockholm

Joint Academy Stockholm erbjuder en digital grundbehandling av artros, direkt i din mobil. Denna form av behandling är riskfri och effektiv ...

Behandling av artros i knä
hos Joint Academy Stockholm

Har du drabbats av stelhet och smärta i knäna? Då kan du ha fått knäledsartros. Joint Academy Stockholm erbjuder behandling för dig som har ...

Behandling av artros i höft
hos Joint Academy Stockholm

Att få ont i höften kan bero på många olika saker. Vid långvarig smärta eller stelhet i höften kan det röra sig om artros. Få diagnos hos os...

Artrostest online
hos Joint Academy Stockholm

Om du har haft ont i knät eller höften under en längre tid, är det bra att undersöka ifall det beror på artros. Ju tidigare du behandlar det...