1/3
Öppet, idag till 15:30

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Drottninggatan 68, Stockholm

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan är den hälsotjänsten som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Drottninggatan 68 i Stockholm. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan hittar du på Drottninggatan 68 och vi samarbetar med Unilabs.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Informationen uppdaterades 13:18 - 16 nov, 2020

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Testa din sköldkörtel genom att göra en specifik hälsokontroll för den hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan. När sköldkörteln är ur balans kan den ge många besvär. Därför är det bra att kolla upp den om du misstänker att något inte står rätt till.

Sköldkörtelns uppgift

Sköldkörteln sitter under struphuvudet på halsens framsida och har ett av kroppens viktigaste uppgifter. Den producerar hormoner som är ansvariga för att kontrollera ämnesomsättningen i kroppen. Skulle sköldkörteln över- eller underproducera hormoner störs balansen. Detta kan i sin tur skapa olika typer av besvär, exempelvis trötthet, viktuppgång, koncentrationssvårigheter eller nedstämdhet.

Testa din sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Ta reda på om din sköldkörtel är över- eller underaktiv genom vår hälsokontroll Sköldkörtel stor. Vi analyserar de nivåer av de hormoner som sköldkörteln producerar, vilket kan ge en bra bild av hur sköldkörteln fungerar. Du lämnar ett blodprov för testet, och dina provsvar hamnar i din digitala journal inom 1-2 dagar. Dessutom får du en kommentar från en legitimerad specialistläkare som kan hjälpa dig förstå provsvaren och få råd i hur du kan förbättra dina värden, om det behövs.

Enkelt att beställa hälsokontroll

Hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan är det enkelt att beställa din hälsokontroll:

• Klicka på 'BOKA'
  • Logga in med Mobilt BankID
  • När du beställer testet kan du välja det provtagningsställe som är närmast dig
  • Vi skickar sedan en remiss till dig så du kan lämna provet.

Innan du lämnar blodprover för hälsokontrollen

Allmänt

• Ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Drottninggatan
  • Vi rekommenderar att ta provet innan klockan 10:00.
  • Undvik att träna innan provtagningen.

Fasta innan

• Ät inget 10-12 timmar innan provtagningen. Det går bra att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.
  • Undvik att äta fet mat och att dricka alkohol dagen innan.

Medicinering:

• Ta inte järnmedicin dagen innan provtagningen. Du kan inte lämna prover om du:
  • tar medicin med NSAID-preparat
  • tar Levaxin
  • tar medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • har/nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Testa din sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan redan idag!

Hälsokontroll Premium
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hälsokontroll Premium är den mest omfattande analysen som vi på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder, och den ger en bra bil...

Hälsokontroll kvinna
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är kvinna. Hälsokontroll anpassad ef...

Hälsokontroll man
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan du göra en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är man. Hälsokontrollen för m...

Allmän hälsokontroll
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan du göra en allmän hälsokontroll, för att få en bra överblick över din hälsa. Vad unde...

Graviditetstest
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Vill du bekräfta din graviditet samt veta hur din hälsa ser ut inför graviditeten? Gör då ett graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockho...

Test för vitaminbrist
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan ...

Prostatatest
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att upptäck...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontr...

Hälsokontroll kost
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Funderar du på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller har du övervägt kosttillskott, utan att veta exakt vad du borde t...

Måndag - Torsdag : 08:00 - 15:30
Fredag : 08:00 - 12:00