Boka här

Drottninggatan 68, Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt 12:00-13:00

Hälsokontroll man

Hälsokontrollen för män

Den här omfattande hälsokontrollen är särskilt anpassat till män i alla åldrar och analyserar viktiga hälsoområden såsom njurfunktion, prostata, vitaminer och mineraler, kolesterol, och testosteron. En hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan innefattar följande delar:

• Blodstatus - vi analyserar om du har en eventuell blodbrist. Denna analys ger dig också en indikation på hur ditt immunförsvar fungerar.
  • Hjärta och kärl - vi undersöker blodets fett- eller sockernivåer. På så sätt kan du få en indikation på om du eventuellt löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Njurfunktion - vi undersöker din njurfunktion.
  • Leverfunktion - vi analyserar dina levervärden för att se om din lever fungerar som den ska.
  • B-celler - vi analyserar de vita blodkropparna för att ytterligare titta på immunförsvarets funktion och status.
  • Prostataprov och Testosteron - vi undersöker dina testosteronnivåer samt nivån av PSA (prostataspecifik antigen) för att testa prostatan.
  • Vitaminer/mineraler - vi gör en analys av vitaminerna och mineralerna hos dig.
  • Sköldkörtel - vi undersöker om din sköldkörteln är över- eller underaktiv.
  • Inflammation - vi mäter för att se om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  • Blodsocker - vi mäter dina blodsockernivåer så att du kan tidigt se tecken på om du är på väg att utveckla typ-2 diabetes.

Förstå dina provsvar med läkarkommentar

Innan du lämnar in prover för en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan ska du fylla i en webbenkät om ditt hälsotillstånd. Efter att du lämnat in dina prover på Drottninggatan 68 kan det ta några dagar innan resultaten syns i din digitala journal. Tillsammans med dina resultat får du även en förklarande kommentar, som gör att du får en bättre bild av vad provsvaren betyder för dig. Läkaren kan även ge dig råd i hur du ska förbättra dina värden, om det behövs.

Innan du gör en hälsokontroll

När du ska gå och ta provet på provtagningsenheten på Drottninggatan 68 finns det några saker du bör tänka på. Vi rekommenderar att du tar provet innan kl 10 och du behöver ha med dig giltig legitimation till ditt besök. Provet ska tas på fastande mage, vilket innebär att du inte får äta något 10-12 timmar innan provtagningen. Det går däremot bra att dricka vatten och kaffe/te utan tillsatt socker eller mjölk.

Dagen innan provtagningen bör du också undvika:

• Fet mat och alkohol
  • Träning
  • Levaxin
  • Järnmedicin
  • Medicinering med NSAID-preparat

Du bör inte lämna prov vid pågående eller nyss avslutad antibiotikabehandling.

Gör din hälsokontroll anpassad för män redan idag hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan är den hälsotjänsten som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Drottninggatan 68 i Stockholm. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan hittar du på Drottninggatan 68 och vi samarbetar med Unilabs.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hälsokontroll Premium är den mest omfattande analysen som vi på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder, och den ger en bra bil...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är kvinna. Hälsokontroll anpassad ef...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan du göra en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är man. Hälsokontrollen för m...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan du göra en allmän hälsokontroll, för att få en bra överblick över din hälsa. Vad unde...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Vill du bekräfta din graviditet samt veta hur din hälsa ser ut inför graviditeten? Gör då ett graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockho...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan ...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Testa din sköldkörtel genom att göra en specifik hälsokontroll för den hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan. När sköldkörteln är ...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att upptäck...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontr...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Funderar du på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller har du övervägt kosttillskott, utan att veta exakt vad du borde t...

Karta - Drottninggatan 68, Stockholm