1/3
Öppet i morgon från 08:00

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Drottninggatan 68, Stockholm

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan är den hälsotjänsten som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Drottninggatan 68 i Stockholm. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan hittar du på Drottninggatan 68 och vi samarbetar med Unilabs.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Informationen uppdaterades 13:18 - 16 nov, 2020

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är kvinna.

Hälsokontroll anpassad efter kvinnor

Hos oss finns en hälsokontroll anpassad för kvinnor i alla åldrar. Där tittar vi på indikatorer inom riskområden som blodproppar, kolesterol, blodsocker och sköldkörtelvärden. I detta syfte analyseras följande värden:

• Blodstatus - vi kontrollerar för eventuell blodbrist som kan orsaka trötthet yrsel eller göra dig andfådd
  • Hjärta/kärl - vi tittar på nivåerna av fett och socker i blodet för att se om du ligger i riskzonen för hjärt- kärlsjukdomar
  • Njurfunktion - vi kontrollerar njurarnas funktion
  • Leverfunktion - vi tittar på din leverfunktion
  • B-celler - vi analyserar de vita blodkropparna för att se hur ditt immunförsvar fungerar.
  • Sköldkörtel - vi tittar på din sköldkörtel för att se om du har en eventuell sköldkörtelrubbning.
  • Vitaminer/mineraler - vi analyserar de vitaminer och mineraler i din kropp.
  • Blodsocker - vi mäter dina blodsockernivåer så att du tidigt kan se tecken på ifall du kan utveckla typ-2 diabetes.
  • Inflammation - våra mätningar kan se om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.

Du får insikter i din hälsa

Innan du lämnar blodprov för hälsokontrollen hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan får du fylla i en webbenkät. Enkäten kommer att ligger till grund för uppfattningen om din hälsa. Efter det lämnar du in dina prover på Drottninggatan 68. När du har lämnat in dina prover kan det ta några dagar innan dina resultat hamnar i din digitala journal. En legitimerad specialistläkare kommenterar även dina resultat så du förstår vad de innebär och vad du kan göra för att förbättra dem, om det behövs.

Att ha i åtanke innan du lämnar blodprov på Drottninggatan

Gör detta:

• Ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Drottninggatan
  • Vi rekommenderar att ta provet innan klockan 10:00.
  • Fasta innan du lämnar blodprovet, det vill säga ät inget 10-12 timmar innan provtagningen. Det går dock bra att dricka vatten, svart kaffe och te utan tillsatser av socker eller mjölk.

Gör inte detta:

• Träna innan provtagningen.
  • Ät fet mat och drick alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta järnmedicin dagen innan provtagningen.

Gör inte en provtagning om du:

• medicineras med NSAID-preparat.
  • tar Levaxin/annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • har/nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Gör en hälsokontroll anpassad för kvinnor hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Hälsokontroll Premium
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hälsokontroll Premium är den mest omfattande analysen som vi på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder, och den ger en bra bil...

Hälsokontroll man
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan du göra en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är man. Hälsokontrollen för m...

Allmän hälsokontroll
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan du göra en allmän hälsokontroll, för att få en bra överblick över din hälsa. Vad unde...

Graviditetstest
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Vill du bekräfta din graviditet samt veta hur din hälsa ser ut inför graviditeten? Gör då ett graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockho...

Test för vitaminbrist
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan ...

Hälsokontroll sköldkörtel
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Testa din sköldkörtel genom att göra en specifik hälsokontroll för den hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan. När sköldkörteln är ...

Prostatatest
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att upptäck...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontr...

Hälsokontroll kost
hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Funderar du på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller har du övervägt kosttillskott, utan att veta exakt vad du borde t...

Måndag - Torsdag : 08:00 - 15:30
Fredag : 08:00 - 12:00