Boka här

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Drottninggatan 68, Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt 12:00-13:00

Hälsokontroll Premium

Hälsokontroll Premium är den mest omfattande analysen som vi på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder, och den ger en bra bild av hela din hälsa.

En kontroll av hela din hälsa

Premium är vår mest kompletta hälsokontroll och tittar på 11 stycken områden som är viktiga för att du ska må bra. Vi analyserar 52 olika analyter inom följande områden:

1. Blodstatus - ger en indikation på om du lider av blodbrist, vilket kan ge symtom som trötthet, yrsel eller andfåddhet.
  2. Vitaminer och mineraler - vi tittar på vitaminer och mineraler, för att se om du har några brister.
  3. B-celler - genom att analysera de vita blodkropparna får du en indikation på immunförsvarets funktion och status.
  4. Hjärta och kärl - för att se om du eventuellt löper större risk för hjärt- kärlsjukdomar undersöker vi blodets fett- eller sockernivåer.
  5. Inflammation - vi tittar på om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  6. Njurfunktion - vi analyserar hur bra din njurfunktion är.
  7. Enzymer - enzymer fungerar som katalysatorer i många av kroppens inre processer, som till exempel matsmältningen, och därför är de viktiga att analysera.
  8. Leverfunktion - vi analyserar hur bra din leverfunktion är.
  9. Prostata/testosteron - vi analyserar nivåer av PSA (prostataspecifik antigen) och nivåer av testosteron.
  10. Blodsocker - vi mäter nivån på ditt blodsocker för att se om det är för högt.
  11. Sköldkörtel - vi tittar på om det finns indikation på sköldkörtelrubbning hos dig.

Eftersom detta är vår mest omfattande analys behövs det också mer blod för att kunna analysera alla hälsoområden. Det innebär att du kommer att få lämna fler rör med blod hos oss på Drottninggatan 68 än vid våra mindre hälsokontroller.

Du får en läkarkommentar med dina provsvar

Det kan ta upp till 5-7 dagar efter att du lämnat dina prover för Hälsokontroll Premium på Drottninggatan 68 innan vi har gjort en fullständig analys. Så fort dina resultat är klara hamnar de i en digital journal som bara du har tillgång till. Med provsvaren får du också en kommentar av en legitimerad specialistläkare, för att du ska ha lättare att förstå vad dina resultat innebär. Läkaren ger också förslag på vad du kan göra för att förbättra dina värden om det skulle behövas.

Praktisk information när du ska lämna prover för hälsokontrollen

Innan du ska lämna dina blodprover på Drottninggatan 68 så är det bra att tänka på följande:

• du måste uppvisa giltig legitimation på provtagningsenheten.
  • försök att lämna provet innan kl 10:00.
  • undvik träning precis innan du ska lämna provet.
  • ät inte något 10-12 timmar innan provtagningen. Att dricka vatten, svart kaffe eller te utan tillsatser av mjölk eller socker funkar.

Att tänka på dagen innan:

• undvik fet mat och alkohol.
  • ta inte järnmedicin.
  • ta inte Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln timmarna innan provtagningen.

Gör inte en provtagning om du:

• medicineras med NSAID-preparat (alltså antiinflammatoriska medel samt lättare värk- och febernedsättande medel, förutom paracetamol).
  • har eller nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Hälsokontroll Premium är vår mest omfattande hälsokontroll och ger dig koll på hela din hälsa. Beställ din kontroll idag för provtagning hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan är den hälsotjänsten som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Drottninggatan 68 i Stockholm. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan hittar du på Drottninggatan 68 och vi samarbetar med Unilabs.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är kvinna. Hälsokontroll anpassad ef...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan du göra en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är man. Hälsokontrollen för m...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan du göra en allmän hälsokontroll, för att få en bra överblick över din hälsa. Vad unde...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Vill du bekräfta din graviditet samt veta hur din hälsa ser ut inför graviditeten? Gör då ett graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockho...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan ...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Testa din sköldkörtel genom att göra en specifik hälsokontroll för den hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan. När sköldkörteln är ...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att upptäck...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontr...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Drottninggatan

Funderar du på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller har du övervägt kosttillskott, utan att veta exakt vad du borde t...

Karta - Drottninggatan 68, Stockholm