1/3

Remisshjälpen

Stockholm

Remisshjälpen

Välkommen till Remisshjälpen!

Vi är en digital vårdgivare som kan hjälpa dig som vill genomgå MR eller ultraljudsundersökning som privatbetalande. Det kan vara aktuellt om du av någon anledning inte har möjlighet att få undersökningen via vanliga vården eller om du helt enkelt vill få hjälp snabbare. Vi ordnar med remiss, undersökning och uppföljning av läkare.

Så går det till

När du har laddat ner vår app börjar du med att logga in med Mobilt BankID och fyller i dina uppgifter. Efter det väljer du vilken undersökning du vill göra och beskriver dina symtom, samt talar om vilken ort du vill göra undersökningen på. Sedan går du tillsammans med en läkare igenom dina svar, antingen via chatt eller telefon. Läkaren skickar sedan remiss till den undersökning som du valt, och du kommer att få en kallelse till undersökning. Efter undersökningen får du också en uppföljning med läkare, och om det visar sig att du har behov av vidare utredning så hjälper vi dig med remiss.

När du vänder dig till oss ser vi helst att du har något specifikt besvär eller några symtom som du vill undersöka.

Om MR och ultraljud

MR, eller undersökning med magnetkamera, är en undersökning som kan ge tvärsnittsbilder av kroppen. Ultraljud är en undersökning som med hjälp av ljudvågor kan skapa en rörlig bild av kroppens organ. Båda metoderna kan användas för att se tidiga tecken på sjukdom eller skador i kroppen, och därmed sätta in rätt behandling redan i ett tidigt stadium.

Vi kan bland annat ordna remiss för:

• MR prostata
  • MR hjärna
  • MR knä
  • MR axel
  • MR rygg
  • Ultraljud njurar
  • Ultraljud lever
  • Ultraljud gallblåsa

Du kan läsa mer om ett urval av våra undersökningar under fliken Behandlingar, eller klicka på Boka för att beställa din undersökning med en gång. En fullständig lista på undersökningar finns på vår hemsida.

Välkommen att kontakta oss på Remisshjälpen redan idag!

Informationen uppdaterades 10:44 - 22 apr, 2020

Magnetröntgen hjärna hos Remisshjälpen i Stockholm

Men hjälp av MR kan man få en bra bild av ett av våra mest komplexa organ: hjärnan. Vi på Remisshjälpen kan hjälpa dig som vill genomgå undersökningen.

Vad är MR?

MR, även kallad magnetröntgen, MRT eller undersökning med magnetkamera, är en metod som kan ge tvärsnittsbilder av kroppen. Undersökningen har egentligen inget med röntgenteknik att göra och är både ofarlig och tillförlitlig. Med hjälp av MR kan man upptäcka en rad olika sjukdomar i ett tidigt stadium, och nästan alla kroppens organ kan undersökas. När du beställer din remiss hos oss vill vi dock helst att du har ett specifikt besvär eller symtom som du vill undersöka.

Magnetröntgen av hjärnan

Hjärnan är mycket komplex och när man upplever symtom som svår återkommande huvudvärk eller andra neurologiska besvär från hjärnan kan det vara svårt att veta vad de beror på. Då kan MR hjälpa till att komma till botten med problemet, genom att ge en detaljerad bild av hjärnan. Man kan till exempel upptäcka tecken på:

• Hjärntumörer
  • Hjärninflammation
  • Aneurysm
  • Blödningar och andra skador
  • MS
  • Demens

Kontakta oss på Remisshjälpen för magnetkameraundersökning av hjärnan!

Magnetröntgen prostata
hos Remisshjälpen i Stockholm

Hos Remisshjälpen kan du beställa remiss för MR, även kallad magnetröntgen, MRT eller undersökning med magnetkamera. Det kan vara ett bra sä...

Ultraljud lever
hos Remisshjälpen i Stockholm

Remisshjälpen kan hjälpa dig som vill undersöka levern med hjälp av ultraljud. Det kan till exempel vara aktuellt vid misstanke om sjukdom. ...

Magnetröntgen knä
hos Remisshjälpen i Stockholm

Har du besvär med knäna och vill komma till botten med orsakerna som ligger bakom? Då kan det vara en bra idé att göra en undersökning med m...

Ultraljud njurar
hos Remisshjälpen i Stockholm

Vi på Remisshjälpen kan hjälpa dig om du vill göra ett ultraljud av njurarna. Så fungerar ultraljud Ultraljud är en undersökningsmetod...

3.86 / 5

30 dec, 2020 Johanna S. skrev:

Smidigt att beställa privat magnetröntgen.

2 dec, 2020 Caroline F. skrev:

Fick snabb hjälp med mitt ärende, något som jag inte fått hos övriga instanser. Förstående och hjälpsam sköterska som tog sig tid att utförligt beskriva processer och svara på frågor. Kommer absolut använda mig av remisshjälpen igen!

1 dec, 2020 Robin M. skrev:

Totalt värdelöst. De enda de sa var "kontakta din vårdcentral" och robotiserade standardsvar. Och att de skulle få tillgång till hela min journal för det! Rekommenderar verkligen ingen att använda detta!

22 sep, 2020 Maria E. skrev:

Jag använde appen som fungerade otroligt smidigt. Sjuksköterskan som svarade mig var väldigt professionell. Hög kvalitet hela vägen till hjälp!

15 sep, 2020 Alexandra S. skrev:

Smidigt Seriösa Professionella Kunnig personal som lyssnar och tar sig tid...fått hjälp som jag inte har fått tidigare inom vården. Tacksam för alla insatser!