Boka här

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Wollmar Yxkullsgatan 25, Plan 2, Stockholm - Visa på karta

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Besväras du av värk i leder och muskler och vill veta vad som kan ligga bakom? Då kan du göra en hälsokontroll specifikt utformad för ledvärk och muskelvärk hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan!

Det här testar vi i vår hälsokontroll för led- och muskelvärk

För att ge dig en bra bild av ditt allmänna hälsotillstånd går vi igenom 14 stycken olika områden och analyserar dem:

• Blodstatus - vi testar för att se om du lider av blodbrist och för att ge dig en indikation på hur ditt immunförsvar fungerar.
  • Inflammation - vi testar för att se om du har några tecken på inflammation i kroppen.
  • Njurfunktion - vi testar hur väl dina njurar fungerar, eftersom de är ett av våra viktigaste organ.
  • Leverfunktion - vi testar din leverfunktion för att se hur väl den fungerar, något som är oerhört viktigt för att må bra.
  • Enzymer - vi testar dina enzymer, som fyller en viktig funktion när det gäller matsmältning och omvandling av socker till energi.
  • Sköldkörtel - vi testar för att se om din sköldkörtel är över- eller underaktiv.
  • Reumatism - vi testar för att se om du visar några tecken på reumatisk sjukdom.

Läkarkommentar tillsammans med dina provsvar

Vanligtvis tar det 1-2 dagar från det att du har lämnat dina prov på Wollmar Yxkullsgatan 25 tills du får dina provsvar, men ibland kan det ta lite längre tid. Svaren hamnar i din digitala journal, tillsammans med en kommentar från en legitimerad läkare. Detta hjälper dig att förstå dina provsvar bättre och du får också råd kring vad du eventuellt behöver göra själv för att förbättra dina värden.

Viktig information innan du lämnar dina prov på Wollmar Yxkullsgatan 25

• Glöm inte giltig legitimation.
  • Sikta på att lämna provet innan klockan 10:00.
  • Träna inte före provtagningen.
  • Ta provet på fastande mage, det vill säga att du inte äter något 10-12 timmar innan provtagningen. Du kan däremot dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.

Tänk på detta dagen innan:

• Ät inte fet mat.
  • Drick inte alkohol.
  • Ta inte järnmedicin.

Lämna inte prover om något av detta stämmer in på dig:

• Du tar medicin med NSAID-preparat.
  • Du har tagit Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln några timmar precis innan provtagningen.
  • Du har eller har nyss haft en pågående infektion eller antibiotikabehandling.

Varmt välkommen att beställa en hälsokontroll för muskelvärk och ledvärk hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan!

Få en inblick i hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Wollmar Yxkullsgatan 25 i Stockholm. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i en digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

För att boka din hälsokontroll loggar du in med Mobilt BankID eller BankID via din dator eller mobil. När du gjort din beställning får du en remiss för provtagning. Den kommer för det mesta samma dag som du gör din beställning, förutsatt att det är en vardag. Remissen är giltig i tre månader och när du har fått den kan du gå och lämna blodprov vid ett av våra provtagningsställen.

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan samarbetar med Karolinska Universitetslaboratoriet. När du har lämnat proverna och de har analyserats får du dina provsvar till din digitala journal. Det brukar ta 1-2 dagar innan du får dina svar, men i vissa fall kan det ta något längre tid. Vi skickar både sms och mejlar dig så fort dina provsvar är klara. Tillsammans med provsvaren hittar du all din hälsodata, liksom utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. All information i journalen sparas online och för att ta del av den loggar du in med Mobilt BankID eller BankID, precis som vid bokningen.

Boka din hälsoundersökning hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan redan idag!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Wol...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan erbjuder en omfattande hälsokontroll för kvinnor. Hälsokontroll utformad specifik...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vill du veta hur dina värden ser ut för exempelvis ditt testosteron? Då kan du beställa hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Stockho...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan kan du beställa en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra översikt av hur din hälsa ...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan kan du beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort), som kan vara b...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

För att vi ska må så bra som möjligt är det viktigt att vi får i oss alla vitaminer vi behöver, men ibland kan man ha en brist utan att veta...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan erbjuder en hälsokontroll för sköldkörteln, ett av våra allra viktigaste organ. ...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att u...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vad vi äter spelar stor roll för hur vi mår, och ibland är det svårt att veta om vi verkligen får i oss allt vi behöver. Med hjälp av en häl...

Karta - Wollmar Yxkullsgatan 25, Plan 2, Stockholm