Boka här

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Wollmar Yxkullsgatan 25, Plan 2, Stockholm - Visa på karta

Hälsokontroll kvinna

Hälsokontroll utformad specifikt för kvinnor

Vi har tagit fram en hälsokontroll som fokuserar på områden som är särskilt viktiga för kvinnor. Vi analyserar till exempel kolesterol, sköldkörteln, blodsocker och blodkroppar, och tittar särskilt på följande områden:

• Blodstatus - detta är viktigt för att veta om du lider av blodbrist, vilket kan ge symtom som återkommande trötthet, yrsel eller andfåddhet.
  • Hjärta/kärl - genom att titta på blodets fett- eller sockernivåer kan du få en indikation på om du löper större risk att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Njurfunktion - vi tittar på hur bra din njurfunktion är.
  • Leverfunktion - vi tittar på hur bra din leverfunktion är.
  • B-celler - genom att vi analyserar de vita blodkropparna kan vi få en indikation på immunförsvarets status och hur väl det fungerar.
  • Sköldkörtel - vi analyserar om du eventuellt har en sköldkörtelrubbning.
  • Vitaminer/mineraler - vi tittar på vitaminer och mineraler i din kropp, för att se om det finns några eventuella brister.
  • Blodsocker - genom att mäta nivån på ditt blodsocker kan vi tidigt se tecken på om du är på väg att utveckla typ-2 diabetes.
  • Inflammation - vi undersöker om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.

Få kommentarer av en legitimerad specialistläkare

Innan du gör vår hälsokontroll för kvinnor hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan får du göra en webbenkät, som ger oss en bild av din hälsa. Efter det får du remiss till att lämna prover hos oss på Wollmar Yxkullsgatan 25. Du får resultaten av proverna till din digitala journal efter några dagar, tillsammans med en kommentar från en legitimerad läkare. Kommentarerna hjälper dig att förstå dina resultat bättre och läkaren ger dig förslag på hur du skulle kunna förbättra dina värden, i de fall där det behövs.

Att tänka på innan man lämnar prov för hälsokontrollen

Glöm inte att ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Wollmar Yxkullsgatan 25. Vi ser helst att du tar provet innan klockan 10:00. Undvik dessutom att träna innan provtagningen, eftersom det kan påverka analysen. Ha även detta i åtanke:

• Fasta innan du gör provet, det vill säga att du inte äter 10-12 timmar innan provtagningen. Att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk, går bra.
  • Undvik att äta fet mat och dricka alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan provtagningen.

Gör inte en provtagning om du:

• medicineras med NSAID-preparat (det vill säga antiinflamatoriska medel samt lättare värk- och febernedsättande medel, förutom paracetamol).
  • tar Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • har eller nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Vill du få en omfattande bild av din hälsa? Välkommen att boka din hälsokontroll för kvinnor hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan!

Få en inblick i hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Wollmar Yxkullsgatan 25 i Stockholm. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i en digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

För att boka din hälsokontroll loggar du in med Mobilt BankID eller BankID via din dator eller mobil. När du gjort din beställning får du en remiss för provtagning. Den kommer för det mesta samma dag som du gör din beställning, förutsatt att det är en vardag. Remissen är giltig i tre månader och när du har fått den kan du gå och lämna blodprov vid ett av våra provtagningsställen.

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan samarbetar med Karolinska Universitetslaboratoriet. När du har lämnat proverna och de har analyserats får du dina provsvar till din digitala journal. Det brukar ta 1-2 dagar innan du får dina svar, men i vissa fall kan det ta något längre tid. Vi skickar både sms och mejlar dig så fort dina provsvar är klara. Tillsammans med provsvaren hittar du all din hälsodata, liksom utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. All information i journalen sparas online och för att ta del av den loggar du in med Mobilt BankID eller BankID, precis som vid bokningen.

Boka din hälsoundersökning hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan redan idag!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Wol...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan erbjuder en omfattande hälsokontroll för kvinnor. Hälsokontroll utformad specifik...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vill du veta hur dina värden ser ut för exempelvis ditt testosteron? Då kan du beställa hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Stockho...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan kan du beställa en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra översikt av hur din hälsa ...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan kan du beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort), som kan vara b...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

För att vi ska må så bra som möjligt är det viktigt att vi får i oss alla vitaminer vi behöver, men ibland kan man ha en brist utan att veta...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan erbjuder en hälsokontroll för sköldkörteln, ett av våra allra viktigaste organ. ...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att u...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Besväras du av värk i leder och muskler och vill veta vad som kan ligga bakom? Då kan du göra en hälsokontroll specifikt utformad för ledvär...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vad vi äter spelar stor roll för hur vi mår, och ibland är det svårt att veta om vi verkligen får i oss allt vi behöver. Med hjälp av en häl...

Karta - Wollmar Yxkullsgatan 25, Plan 2, Stockholm