Boka här

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Wollmar Yxkullsgatan 25, Plan 2, Stockholm - Visa på karta

Hälsokontroll Premium

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan.

Vår mest kompletta hälsokontroll

Hälsokontrollen Premium är en omfattande hälsoundersökning som tittar på de områden som är viktiga för att du ska må bra. Den stora analysen för den här hälsokontrollen omfattar 52 analyter inom dessa elva viktiga områden för din hälsa:

• Blodstatus - vi mäter potentiell blodbrist vilket kan förklara om du ofta är trött, yr eller andfådd.
  • Vitaminer och mineraler - vi analyser vitaminerna och mineralerna i din kropp.
  • B-celler - vi analyserar de vita blodkropparna för att få en indikation på immunförsvarets funktion och status.
  • Hjärta och kärl - vi tittar på blodets fett- eller sockernivåer för att få en indikation på om du eventuellt löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Inflammation - vi mäter för att se ifall du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  • Njurfunktion - vi undersöker hur bra din njurfunktion är.
  • Enzymer - vi analyserar enzymerna, som fungerar som katalysatorer i många av kroppens inre processer, t.ex matsmältning.
  • Leverfunktion - vi undersöker hur bra din leverfunktion är.
  • Prostata/testosteron - vi undersöker nivåer av testosteron samt nivåer av PSA (prostataspecifik antigen).
  • Blodsocker - vi mäter nivån på ditt blodsocker.
  • Sköldkörtel - vi analyserar om det finns en eventuell sköldkörtelrubbning hos dig.

Detta är vår mest omfattande analys av dina hälsovärden. När du ska lämna dina blodprover på Wollmar Yxkullsgatan 25, kan det vara bra att veta att det behövs mer blod för att analysera detta test. Det innebär att du kommer att lämna blod i fler rör än vid våra mindre hälsotester.

Kommentar av en legitimerad specialistläkare

Efter att du har lämnat dina prover för Hälsokontroll Premium på Wollmar Yxkullsgatan 25 kan det ta 5-7 dagar innan en fullständig analys har gjorts. Därefter hamnar dina resultat i din digitala journal. Du får inte bara dina provsvar, utan du får också en kompletterande kommentar av en legitimerad specialistläkare. De expertkommentarer du får i samband med provsvaren syftar till att förklara dina resultat, så att du förstår vad de innebär. Läkaren föreslår även vad du kan göra för att förbättra dina värden ifall det behövs.

Att tänka på innan man lämnar prov för hälsokontrollen

Ta med dig giltig legitimation till provtagningsenheten på Wollmar Yxkullsgatan 25. Vi rekommenderar att man helst tar provet innan klockan 10:00. Dessutom kan det vara bra att undvika träning innan provtagningen, eftersom det kan påverka analysen. Några andra saker som är bra att ha i åtanke:

• Fasta innan du gör provet, det vill säga att du inte äter 10-12 timmar innan provtagningen. Det går bra att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.
  • Undvik att äta fet mat och dricka alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan provtagningen.
  • Om du medicineras med NSAID-preparat (det vill säga antiinflamatoriska medel samt lättare värk- och febernedsättande medel, förutom paracetamol), så kan inte en analys göras.
  • Om du tar Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln, tänk på att inte ta dem timmarna innan provtagningen.
  • Har du en pågående antibiotikabehandling eller infektion, eller om något av dem alldeles nyss avslutats, bör du inte göra en provtagning.

Få koll på din hälsa genom vår kompletta hälsokontroll - Hälsokontroll Premium. Boka för att göra provet på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan redan idag!

Informationen uppdaterades 16 november 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan!

Få en inblick i hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Wollmar Yxkullsgatan 25 i Stockholm. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i en digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

För att boka din hälsokontroll loggar du in med Mobilt BankID eller BankID via din dator eller mobil. När du gjort din beställning får du en remiss för provtagning. Den kommer för det mesta samma dag som du gör din beställning, förutsatt att det är en vardag. Remissen är giltig i tre månader och när du har fått den kan du gå och lämna blodprov vid ett av våra provtagningsställen.

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan samarbetar med Karolinska Universitetslaboratoriet. När du har lämnat proverna och de har analyserats får du dina provsvar till din digitala journal. Det brukar ta 1-2 dagar innan du får dina svar, men i vissa fall kan det ta något längre tid. Vi skickar både sms och mejlar dig så fort dina provsvar är klara. Tillsammans med provsvaren hittar du all din hälsodata, liksom utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. All information i journalen sparas online och för att ta del av den loggar du in med Mobilt BankID eller BankID, precis som vid bokningen.

Boka din hälsoundersökning hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan redan idag!

Informationen uppdaterades 16 november 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan erbjuder en omfattande hälsokontroll för kvinnor. Hälsokontroll utformad specifik...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vill du veta hur dina värden ser ut för exempelvis ditt testosteron? Då kan du beställa hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Stockho...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan kan du beställa en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra översikt av hur din hälsa ...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan kan du beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort), som kan vara b...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

För att vi ska må så bra som möjligt är det viktigt att vi får i oss alla vitaminer vi behöver, men ibland kan man ha en brist utan att veta...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan erbjuder en hälsokontroll för sköldkörteln, ett av våra allra viktigaste organ. ...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att u...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Besväras du av värk i leder och muskler och vill veta vad som kan ligga bakom? Då kan du göra en hälsokontroll specifikt utformad för ledvär...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Wollmar Yxkullsgatan

Vad vi äter spelar stor roll för hur vi mår, och ibland är det svårt att veta om vi verkligen får i oss allt vi behöver. Med hjälp av en häl...

Karta - Wollmar Yxkullsgatan 25, Plan 2, Stockholm