1/3
Öppet i morgon från 08:00

Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Grevgatan 34, Stockholm

Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan!

Få en inblick i hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Grevgatan 34 i Stockholm. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i en digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Därför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Ett blodprov är ett väldigt enkelt sätt att snabbt få en indikation på hur dina värden ser ut och om du ligger i riskzonen för några sjukdomar. Många av oss har avvikande värden utan att veta om det, så genom en hälsokontroll kan du få behandling i ett tidigt skede, om det till exempel visar sig att du till riskerar hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Utifrån dina provsvar kan du också justera din kost och dina levnadsvanor till det bättre, så att du har förutsättningar att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan hittar du på Grevgatan 34 och samarbetar med Unilabs.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan!

Informationen uppdaterades 13:49 - 16 nov, 2020

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk.

Det här ingår i hälsokontrollen

Vid hälsokontrollen går vi igenom 14 stycken olika analyter och analyserar dem för att ge dig en bra bild av ditt allmänna hälsotillstånd. Det här tittar vi på:

• Blodstatus - visar om du lider av blodbrist och kan ge en indikation på hur ditt immunförsvar fungerar.
  • Inflammation - visar om det finns tecken på att du har en inflammation i kroppen.
  • Njurfunktion - njurarna är ett av våra viktigaste organ och därför testar vi din njurfunktion.
  • Leverfunktion - visar hur väl din lever fungerar, vilket är oerhört viktigt för att du ska må bra.
  • Enzymer - vi undersöker enzymer, som bland annat är viktiga för matsmältning och omvandling av socker till energi.
  • Sköldkörtel - vi undersöker om det finns tecken på att din sköldkörtel är över- eller underaktiv.
  • Reumatism - vi tittar på om det finns tecken på någon typ av reumatisk sjukdom.

Provsvar och läkarkommentar

Det tar oftast 1-2 dagar från det att du lämnat prov hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan på Grevgatan 34 innan du får dina svar, men ibland kan det ta lite längre tid. Tillsammans med provsvaren får du en kommentar från en legitimerad läkare. Det hjälper dig att förstå resultaten bättre och vad du eventuellt behöver göra för att förbättra dina värden.

Innan du gör en hälsokontroll

När du ska gå och ta provet på provtagningsenheten på Grevgatan 34 finns det några saker du bör tänka på. Vi rekommenderar att du tar provet innan kl 10 och du behöver ha med dig giltig legitimation till ditt besök. Provet ska tas på fastande mage, vilket innebär att du inte får äta något 10-12 timmar innan provtagningen. Det går däremot bra att dricka vatten och kaffe/te utan tillsatt socker eller mjölk. Dagen innan provtagningen bör du också undvika:

• Fet mat och alkohol
  • Träning
  • Levaxin
  • Järnmedicin
  • Medicinering med NSAID-preparat

Du bör inte lämna prov vid pågående eller nyss avslutad antibiotikabehandling.

Välkommen att boka din hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan!

Covid-19 Antikroppstest
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Testa om du har haft covid-19 Nu erbjuder vi på Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan ett antikroppstest för Covid-19. Detta test visar ...

Hälsokontroll Premium
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan kan du få en heltäckande bild av din hälsa genom att göra vår mest omfattande hälsokontroll - Häl...

Hälsokontroll kvinna
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för k...

Hälsokontroll man
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Vill du veta hur dina värden ser ut för exempelvis ditt testosteron? Då kan du beställa hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Stockho...

Allmän hälsokontroll
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan är det möjligt att göra en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra överblick av din hälsa idag. ...

Graviditetstest
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan kan du göra ett omfattande graviditetstest, för att med stor säkerhet bekräfta om du är gr...

Test för vitaminbrist
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

För att vi ska må så bra som möjligt är det viktigt att vi får i oss alla vitaminer vi behöver, men ibland kan man ha en brist utan att veta...

Hälsokontroll sköldkörtel
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan kan du få hjälp med att testa sköldkörteln. Eftersom sköldkörteln har en viktig funktion i kroppe...

Prostatatest
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan är det möjligt att beställa ett prostatatest, för de som vill undersöka sin prostata. Genom att m...

Hälsokontroll kost
hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Vet du om du får i dig allt din kropp behöver via kosten? Misstänker du att du har brist av något ämne? Då kan vår hälsokontroll inriktad på...

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:00
Fredag : 08:00 - 15:00