Boka här

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Grevgatan 34, Stockholm - Visa på karta

Hälsokontroll man

Vill du veta hur dina värden ser ut för exempelvis ditt testosteron? Då kan du beställa hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan.

Vår hälsokontroll anpassad för män

Med vår omfattande hälsokontroll för män kan du undersöka särskilda nivåer av exempelvis testosteron och din prostata. Andra hälsoområden som är viktiga för män i alla åldrar är hur det står till med vitaminer och mineralerna i kroppen, kolestrol, samt njurfunktion. Vi erbjuder en omfattande hälsokontroll som tittar på följande tio områden:

1. Din blodstatus - här undersöker vi eventuell blodbrist, vilken kan förklara om du ofta känner dig trött, yr eller andfådd.
  2. Ditt hjärta/kärl - löper du större risk för hjärt- och kärlsjukdomar? Vi undersöker det genom att analysera blodets fett- eller sockernivåer.
  3. Din njurfunktion - har du symtom såsom illamående, svullnad, eller högt blodtryck? Det kan bero på sämre njurfunktion. Vi undersöker därför dina njurar.
  4. Din leverfunktion - fungerar din lever som den ska? Leverns uppgift är bland annat att filtrera blodet som kommer från tarmen. Vi undersöker hur väl din lever fungerar.
  5. Dina B-celler - funderar du över hur bra ditt immunförsvar är? Vi kan analysera detta genom att titta på de vita blodkropparna.
  6. Dina testosteronnivåer/prostata - förutom att vi mäter testosteronnivåer så tittar vi även på nivån av PSA (prostataspecifik antigen). Har man prostatacancer kan PSA-nivån förhöjas.
  7. Dina vitaminer/mineraler - får du i dig dem i tillräckliga mängder? Vi analyserar förekomsten vitaminer och mineraler i din kropp.
  8. Din sköldkörtel - denna ansvarar för att bland annat kontrollera ämnesomsättningen i kroppen. Om du upplevt symtom såsom trötthet, viktökning, depression, kan det bero på en eventuell sköldkörtelrubbning. Därför tittar vi på det i denna hälsokontroll.
  9. Eventuell inflammation - vi undersöker ifall du har en temporär inflammation eller infektion i kroppen.
  10. Ditt blodsocker - kan du vara på väg att utveckla typ-2 diabetes? Genom att mäta nivån på ditt blodsocker mäts kan du tidigt se tecken på om du ligger i riskzonen.

Förståelse för vad dina värden innebär för din hälsa

Du blir ombedd att fylla i en webbenkät innan du lämnar in dina blodprover på Grevgatan 34. Den ligger till grund för uppfattningen om din hälsa. Efter din provtagning kan det ta några dagar innan du får se dina provsvar i din digitala journal. Tillsammans med provsvaren får du även en kommentar från en legitimerad specialistläkare, så att du förstår vad dina värden betyder för din hälsa. Läkaren ger även förslag på hur du kan förbättra dina värden, om det behövs.

Att tänka på innan man lämnar prov för hälsokontrollen

Glöm inte att ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Grevgatan 34. Vi ser helst att du tar provet innan klockan 10:00. Undvik dessutom att träna innan provtagningen, eftersom det kan påverka analysen. Ha även detta i åtanke:

• Fasta innan du gör provet, det vill säga att du inte äter 10-12 timmar innan provtagningen. Att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk, går bra.
  • Undvik att äta fet mat och dricka alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan provtagningen.

Gör inte en provtagning om du:

• medicineras med NSAID-preparat (det vill säga antiinflamatoriska medel samt lättare värk- och febernedsättande medel, förutom paracetamol).
  • tar Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • har eller nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Beställ din hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan redan idag för att få en tydlig bild av din hälsa!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan!

Få en inblick i hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Grevgatan 34 i Stockholm. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i en digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Därför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Ett blodprov är ett väldigt enkelt sätt att snabbt få en indikation på hur dina värden ser ut och om du ligger i riskzonen för några sjukdomar. Många av oss har avvikande värden utan att veta om det, så genom en hälsokontroll kan du få behandling i ett tidigt skede, om det till exempel visar sig att du till riskerar hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Utifrån dina provsvar kan du också justera din kost och dina levnadsvanor till det bättre, så att du har förutsättningar att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan hittar du på Grevgatan 34 och samarbetar med Unilabs.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Covid-19 Antikroppstest hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Testa om du har haft covid-19 Nu erbjuder vi på Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan ett antikroppstest för Covid-19. Detta test visar ...

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan kan du få en heltäckande bild av din hälsa genom att göra vår mest omfattande hälsokontroll - Häl...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för k...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan är det möjligt att göra en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra överblick av din hälsa idag. ...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan kan du göra ett omfattande graviditetstest, för att med stor säkerhet bekräfta om du är gr...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

För att vi ska må så bra som möjligt är det viktigt att vi får i oss alla vitaminer vi behöver, men ibland kan man ha en brist utan att veta...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan kan du få hjälp med att testa sköldkörteln. Eftersom sköldkörteln har en viktig funktion i kroppe...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan är det möjligt att beställa ett prostatatest, för de som vill undersöka sin prostata. Genom att m...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontroll f...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Grevgatan

Vet du om du får i dig allt din kropp behöver via kosten? Misstänker du att du har brist av något ämne? Då kan vår hälsokontroll inriktad på...

Karta - Grevgatan 34, Stockholm