Boka här

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Vallahallavägen 91, Hus E, ingång 1 (E1), 114 86 Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt 12:00-12:45

Hälsokontroll Premium

Vill du vara säker på att du har kollat allt? Då kan vår Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen vara rätt hälsokontroll för dig. Den är omfattande och täcker de viktigaste områdena.

En heltäckande hälsokontroll för dig som vill veta mer

Vi rekommenderar vår omfattande Hälsokontroll Premium till alla som vill veta mer om sin hälsa. I hälsokontrollen ingår nämligen en undersökning av elva områden som är viktiga för din hälsa och innefattar hela 52 stycken analyter som ska analyseras. Då undersöker vi följande:

• Din blodstatus - ifall du ofta känner dig trött, yr eller andfådd kan det bero på eventuell blodbrist, därför undersöker vi din blodstatus.
  • Dina vitaminer och mineraler - vi analyserar dessa då de är viktiga för några av din kropps viktiga funktioner.
  • Dina B-celler - genom att analysera de vita blodkropparna kan du få en indikation på immunförsvarets funktion och status.
  • Ditt hjärta och kärl - vi undersöker fett- och sockernivåerna i ditt blod, då de kan ge dig en indikation på om du eventuellt löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Inflammation - vi kan analysera för att se om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  • Din njurfunktion - vi analyserar hur väl dina njurar fungerar.
  • Dina enzymer - dessa fungerar som katalysatorer i många av kroppens inre processer, t.ex matsmältning. Därför är det bra att undersöka om de funkar som de ska.
  • Din leverfunktion - vi analyserar hur väl din lever fungerar.
  • Din prostata/testosteronnivåer - vi mäter dina nivåer av testosteron samt nivåer av PSA (prostataspecifik antigen).
  • Ditt blodsocker - vi tittar på nivån på ditt blodsocker.
  • Din sköldkörtel - denna ansvarar bland annat för ämnesomsättningen i din kropp, därför är bra att undersöka om den kan vara över- eller underaktiv.

Det kan vara bra att veta att när man ska lämna blodprov för Hälsokontroll Premium på Valhallavägen 91, så kommer det att behövas mer blod i flera provrör då den här hälsokontrollen är mer omfattande.

Förstå dina provsvar med våra kommentarer

Eftersom denna hälsokontroll är så omfattande, kan det ta mellan 5 till 7 dagar innan vi har hunnit analysera alla dina värden. Därefter hamnar dina provsvar och hälsodata i din digitala journal, som tillsammans med en kommentar från en legitimerad specialistläkare, ger dig en tydlig bild av din hälsa. Då kan du förstå vad dina provsvar innebär, samt vad du kan göra för att förbättra dem ifall det behövs.

Att tänka på innan man lämnar prov för hälsokontrollen

Ta med dig giltig legitimation till provtagningsenheten på Valhallavägen 91. Vi rekommenderar att man helst tar provet innan klockan 10:00. Dessutom kan det vara bra att undvika träning innan provtagningen, eftersom det kan påverka analysen. Några andra saker som är bra att ha i åtanke:

• Fasta innan du gör provet, det vill säga att du inte äter 10-12 timmar innan provtagningen. Det går bra att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.
  • Undvik att äta fet mat och dricka alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan provtagningen.
  • Om du medicineras med NSAID-preparat (det vill säga antiinflamatoriska medel samt lättare värk- och febernedsättande medel, förutom paracetamol), så kan inte en analys göras.
  • Om du tar Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln, tänk på att inte ta dem timmarna innan provtagningen.
  • Har du en pågående antibiotikabehandling eller infektion, eller om något av dem alldeles nyss avslutats, bör du inte göra en provtagning.

Gör vår kompletta hälsokontroll för att få koll på din hälsa. Beställ en Hälsokontroll Premium hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen redan idag!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Välkommen till Svensk Provtagning på Valhallavägen!

Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen driver en digital hälsotjänst där du boka skräddarsydda hälsokontroller. Det är ett snabbt och bra sätt att snabbt kunna få en indikation på hur dina värden ser ut och om det finns några livsstilsförändringar du borde göra.

Våra digitala hälsokontroller är ett smidigt alternativ. Det enda du behöver göra är att lämna blodprov på vårt provtagningsställe på Valhallavägen 91 i Stockholm, allt annat sköts online. Det innebär att du både bokar provtagning och får svar på dina blodprover via nätet. All din hälsodata samlas tillsammans med provsvaren i din digitala journal, komplett med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Varför ska jag göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen?

Många har avvikande värden utan att vara medvetna om det. Ett blodprov är ett enkelt och smidigt sätt att få en indikation på hur dina värden ser ut och om du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, exempelvis hjärt- och kärlsjukdom eller diabetes. Tidig upptäckt av dessa indikatorer gör att du kan få behandling i ett tidigt skede och motverka framtida hälsoproblem. Om du kombinerar din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor har du bra förutsättningar för att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till?

Vid en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen är det första du gör att välja och boka valfri hälsokontroll online via vår hemsida. För att göra detta loggar du in med hjälp av Mobilt BankID eller BankID på mobil eller dator. Därefter får du en remiss för provtagning som gäller i tre månader. När du bokar på en vardag får du oftast remissen redan samma dag. Sedan är det bara att lämna ditt blodprov på Unilabs som vi samarbetar med.

Blodproven analyseras sedan och då hör vi av oss till dig, både via mejl och sms. Normalt tar det bara 1-2 dagar att få dina resultat, i vissa fall något längre. För göra det enkelt för dig registrerar vi provsvaren tillsammans med all din hälsodata i din digitala journal. Den kommer du enkelt åt genom att återigen legitimera dig med hjälp av Mobilt BankID eller BankID. Som komplement till all data medföljer utförliga kommentarer från legitimerad läkare.

Boka din hälsoundersökning hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen i dag!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Covid-19 Antikroppstest hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Testa om du har haft covid-19 Nu erbjuder vi på Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen ett antikroppstest för Covid-19. Detta test vi...

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen kan du göra en specifik hälsokontroll utformad för kvinnor. En omfattande hälsokontroll f...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen erbjuder hälsokontroller som är specifikt anpassade för män i alla åldrar. Få en tydlig ...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen kan du beställa en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra översikt av hur din hälsa ser ut....

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen är det möjligt att beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort). Det kan m...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Vill du veta om du lider av någon vitaminbrist och borde se över din kost, eller kanske ta tillskott? Då kan du göra ett test fokuserat på v...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Sköldkörteln har en viktig funktion i din kropp. När den är ur balans kan det orsaka en rad olika symtom. Därför kan det vara bra att göra e...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att upptäcka...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen erbjuder en hälsokontroll specifikt utformad för led- och muskelvärk. Den kan hjälpa dig hi...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen

Hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen kan du få hjälp med en hälsokontroll fokuserad på kost. Det kan vara ett bra sätt att ta reda...

Karta - Vallahallavägen 91, Hus E, ingång 1 (E1), 114 86 Stockholm