Boka här

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Kungsgatan 34, 7 tr, 111 35 Stockholm - Visa på karta

Hälsokontroll man

Vill du veta hur dina värden ser ut för exempelvis ditt testosteron? Då kan du beställa hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan.

Vår hälsokontroll anpassad för män

Med vår omfattande hälsokontroll för män kan du undersöka särskilda nivåer av exempelvis testosteron och din prostata. Andra hälsoområden som är viktiga för män i alla åldrar är hur det står till med vitaminer och mineralerna i kroppen, kolestrol, samt njurfunktion. Vi erbjuder en omfattande hälsokontroll som tittar på följande tio områden:

1. Din blodstatus - här undersöker vi eventuell blodbrist, vilken kan förklara om du ofta känner dig trött, yr eller andfådd.
  2. Ditt hjärta/kärl - löper du större risk för hjärt- och kärlsjukdomar? Vi undersöker det genom att analysera blodets fett- eller sockernivåer.
  3. Din njurfunktion - har du symtom såsom illamående, svullnad, eller högt blodtryck? Det kan bero på sämre njurfunktion. Vi undersöker därför dina njurar.
  4. Din leverfunktion - fungerar din lever som den ska? Leverns uppgift är bland annat att filtrera blodet som kommer från tarmen. Vi undersöker hur väl din lever fungerar.
  5. Dina B-celler - funderar du över hur bra ditt immunförsvar är? Vi kan analysera detta genom att titta på de vita blodkropparna.
  6. Dina testosteronnivåer/prostata - förutom att vi mäter testosteronnivåer så tittar vi även på nivån av PSA (prostataspecifik antigen). Har man prostatacancer kan PSA-nivån förhöjas.
  7. Dina vitaminer/mineraler - får du i dig dem i tillräckliga mängder? Vi analyserar förekomsten vitaminer och mineraler i din kropp.
  8. Din sköldkörtel - denna ansvarar för att bland annat kontrollera ämnesomsättningen i kroppen. Om du upplevt symtom såsom trötthet, viktökning, depression, kan det bero på en eventuell sköldkörtelrubbning. Därför tittar vi på det i denna hälsokontroll.
  9. Eventuell inflammation - vi undersöker ifall du har en temporär inflammation eller infektion i kroppen.
  10. Ditt blodsocker - kan du vara på väg att utveckla typ-2 diabetes? Genom att mäta nivån på ditt blodsocker mäts kan du tidigt se tecken på om du ligger i riskzonen.

Förståelse för vad dina värden innebär för din hälsa

Du blir ombedd att fylla i en webbenkät innan du lämnar in dina blodprover på Kungsgatan 34. Den ligger till grund för uppfattningen om din hälsa. Efter din provtagning kan det ta några dagar innan du får se dina provsvar i din digitala journal. Tillsammans med provsvaren får du även en kommentar från en legitimerad specialistläkare, så att du förstår vad dina värden betyder för din hälsa. Läkaren ger även förslag på hur du kan förbättra dina värden, om det behövs.

Att ha i åtanke innan du lämnar blodprov på Kungsgatan 34

Gör detta:

• Ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Kungsgatan 34.
  • Vi rekommenderar att ta provet innan klockan 10:00.
  • Fasta innan du lämnar blodprovet, det vill säga ät inget 10-12 timmar innan provtagningen. Det går dock bra att dricka vatten, svart kaffe och te utan tillsatser av socker eller mjölk.

Gör inte detta:

• Träna innan provtagningen.
  • Ät fet mat och drick alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta järnmedicin dagen innan provtagningen.

Gör inte en provtagning om du:

• medicineras med NSAID-preparat.
  • tar Levaxin/annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • har/nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Beställ din hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan redan idag för att få en tydlig bild av din hälsa!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan!

Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan är den hälsotjänsten som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Kungsgatan 34 i Stockholm. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

De här hälsokontrollerna kan du boka hos oss

Vi kan erbjuda många olika typer av hälsokontroller. Några av dessa är:

• Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du hittar all information om de olika hälsokontrollerna under fliken behandlingar!

Därför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Ett blodprov är ett väldigt enkelt sätt att snabbt få en indikation på hur dina värden ser ut och om du ligger i riskzonen för några sjukdomar. Många av oss har avvikande värden utan att veta om det, så genom en hälsokontroll kan du få behandling i ett tidigt skede, om det till exempel visar sig att du till riskerar hjärt- och kärlsjukdom eller diabetes. Utifrån dina provsvar kan du också justera din kost och dina levnadsvanor till det bättre, så att du har förutsättningar att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan hittar du på Kungsgatan 34 och samarbetar med Unilabs.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan kan du få en heltäckande bild av din hälsa genom att göra vår mest omfattande hälsokontroll - Hä...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för ...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan kan du göra en allmän hälsokontroll, för att få en bra överblick över din hälsa. Vad undersök...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan kan du beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort), som kan vara bra för dig...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Vill du veta om du lider av någon vitaminbrist och borde se över din kost, eller kanske ta tillskott? Då kan du göra ett test fokuserat på v...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan kan du få hjälp med att testa sköldkörteln. Eftersom sköldkörteln har en viktig funktion i kropp...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan är det möjligt att beställa ett prostatatest, för de som vill undersöka sin prostata. Genom att ...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Upplever du värk i muskler och leder och funderar på vad som kan ligga bakom? Hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan kan du genom vår h...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Kungsgatan kan du få hjälp med en hälsokontroll fokuserad på kost. Det kan vara ett bra sätt att ta reda på...

Karta - Kungsgatan 34, 7 tr, 111 35 Stockholm