Ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Sergels Torg

899 kr

Lokala prisavvikelser kan förekomma.

Sergelarkaden 12, Stockholm - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 17:00

Ögonhälsoundersökning

Att göra en ögonhälsoundersökning är ett bra sätt att upptäcka tidiga tecken på sjukdom och få en uppfattning om din ögonhälsa. Vi på Synsam Stockholm Sergels Torg kan hjälpa dig!

Vad innebär en ögonhälsoundersökning?

Undersökningen är till för att ge en bra bild av din ögonhälsa, och utförs hos oss av legitimerade optiker. De går igenom dina ögon på djupet, genom att:

• Mäta trycket i ögat
  • Mäta ögats synfält
  • Fotografera ögonbotten

Genom undersökningen kan vi upptäcka tidiga tecken på sjukdom och, där det behövs, skicka dig vidare till en specialist.

Du bör kontrollera din ögonhälsa regelbundet

Att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar ger möjligheten att upptäcka sjukdomar innan de börjat påverka synen negativt. Vi rekommenderar alla som har fyllt 40 år att undersöka sin ögonhälsa med jämna mellanrum. När du kommer på undersökning hos oss tittar vi särskilt efter tecken på de vanligaste ögonsjukdomarna: grå starr, grön starr och åldersförändringar i gula fläcken. Skulle optikern hitta några tecken på dessa skickar vi alltid en remiss till en specialist, som kan hjälpa dig vidare med nästa steg.

Välkommen att boka en tid för ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Sergels Torg!

Informationen uppdaterades 06 oktober 2020 av Vården.se

Om Synsam Stockholm Sergels Torg

Välkommen till oss på Synsam Stockholm Sergels Torg!

På Sergelarkaden 12 i Stockholm hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Våra legitimerade optiker hjälper dig med syntest

Hos Synsam Stockholm Sergels Torg kan du få hjälp med olika typer av synundersökningar av våra legitimerade optiker. Det kan exempelvis vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig utifrån dina behov och välkomnar både unga och gamla till vår butik.

Ögonhälsoundersökning hjälper dig att upptäcka sjukdomar i tid

Hos Synsam Stockholm Sergels Torg kan du få hjälp med en ögonhälsoundersökning. Detta är något som vi rekommenderar till alla som fyllt 40 år, och är ett bra sätt att upptäcka tecken på eventuella ögonsjukdomar. Under undersökningen går vi igenom hela ögat och tittar särskilt efter symtom på våra tre vanligaste ögonsjukdomar: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Synsam Stockholm Sergels Torg hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos Synsam finns alltid ett stort utbud av glasögonbågar, från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt par för just dig. Vill du inte köpa dina glasögon erbjuder vi möjligheten att hyra dem istället, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Hos oss finns naturligtvis också solglasögon, linsvätska och många andra tillbehör.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Stockholm Sergels Torg på Sergelarkaden 12 redan idag!

Informationen uppdaterades 06 oktober 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Stockholm Sergels Torg

Synundersökning hos Synsam Stockholm Sergels Torg

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen (glasögon): 449 kr, vuxen (linser): fr. 549 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Skaffa glasögon hos Synsam Stockholm Sergels Torg

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen: 449 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Stockholm Sergels Torg. Korrigera ditt synfel med glasögon Glasögon ä...

Skaffa linser hos Synsam Stockholm Sergels Torg

fr. 549 kr För dig som redan har linser: 549 kr, för dig som aldrig haft linser: 899 kr.

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Stockholm Sergels Torg kan vi hjälpa dig. Att skaffa...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Sergels Torg

899 kr Lokala prisavvikelser kan förekomma.

Karta - Sergelarkaden 12, Stockholm