Ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Sankt Eriksplan 8, Stockholm - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Ögonhälsoundersökning

Hela ögat undersöks

Vid en ögonhälsoundersökning gör vi en utförlig och noggrann undersökning av dina ögon för att upptäcka eventuella åldersförändringar i ögat, till exempel i ögats gula fläck. Detta ingår i undersökningen:

• Vi mäter trycket i ögat
  • Vi mäter ögats synfält
  • Vi gör en ögonbottenfotografering

Varför göra en ögonhälsoundersökning?

Det rekommenderas att man går på regelbundna hälsoundersökningar om man är över 40 år. Detta för att göra det lättare att upptäcka besvär med ögonen så tidigt som möjligt. Optikern kan med den senaste tekniken upptäcka ifall du har någon av de tre vanligaste ögonsjukdomarna:

• Grå starr
  • Grön starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

Skulle optikern upptäcka tecken som tyder på någon av sjukdomarna, skickar vi alltid en remiss till en ögonläkare så att du får den hjälp du behöver.

Välkommen att boka en ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan!

Informationen uppdaterades 05 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Välkommen till Synsam Stockholm S:t Eriksplan!

I vår välsorterade butik på S:t Eriksplan 8 i Stockholm kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Våra optiker kan kontrollera din ögonhälsa

Vi på Synsam Stockholm S:t Eriksplan erbjuder ordentliga ögonhälsoundersökningar där vi undersöker hela ögat. Då kan du få svar på eventuella frågor om din ögonhälsa. Det rekommenderas till alla som fyllt 40 år att gå på regelbundna ögonhälsoundersökningar, så att man tidigt kan upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna:

• Grön starr
  • Grå starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan!

Informationen uppdaterades 05 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Synundersökning hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam Sto...

Skaffa glasögon hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Stockholm S:t Eriksplan. Korrigera ditt synfel med glasögon Glasögon ...

Skaffa linser hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Om du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, är linser ett bra alternativ. Hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan kan vi hjälpa dig...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

För att få en bild av din ögonhälsa, genomför vi på Synsam Stockholm S:t Eriksplan ögonhälsoundersökningar. Hela ögat undersöks Vid e...

Karta - Sankt Eriksplan 8, Stockholm