1/3
Öppet, idag till 16:00

Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Sankt Eriksplan 8, Stockholm

Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Välkommen till Synsam Stockholm S:t Eriksplan!

I vår välsorterade butik på S:t Eriksplan 8 i Stockholm kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Våra optiker kan kontrollera din ögonhälsa

Vi på Synsam Stockholm S:t Eriksplan erbjuder ordentliga ögonhälsoundersökningar där vi undersöker hela ögat. Då kan du få svar på eventuella frågor om din ögonhälsa. Det rekommenderas till alla som fyllt 40 år att gå på regelbundna ögonhälsoundersökningar, så att man tidigt kan upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna:

• Grön starr
  • Grå starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan!

Informationen uppdaterades 16:24 - 6 okt, 2020

Skaffa linser hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Pris från: 549 kr

Om du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, är linser ett bra alternativ. Hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan kan vi hjälpa dig.

Så går det till att skaffa linser

När du kommer till oss gör vi en grundlig undersökning för att kontrollera ögonhälsan och se ifall du har ett synfel som behöver korrigeras. Där det är aktuellt hjälper optikern till att säkerställa den styrka du behöver på dina linser. Vi anpassar linserna efter dina ögon och behov. Optikern ger dig råd i hur du hanterar linserna, hur du sätter in och tar ut dem, samt hur du sköter dem på bästa sätt.

Boka ett besök hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan för att hitta de bästa linserna för dina ögon!

Synundersökning
hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam Sto...

Pris från: 199 kr

Skaffa glasögon
hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Stockholm S:t Eriksplan. Korrigera ditt synfel med glasögon Glasögon ...

Pris från: 199 kr

Ögonhälsoundersökning
hos Synsam Stockholm S:t Eriksplan

För att få en bild av din ögonhälsa, genomför vi på Synsam Stockholm S:t Eriksplan ögonhälsoundersökningar. Hela ögat undersöks Vid e...

Pris: 899 kr

Lördag : 10:00 - 16:00