Synundersökning hos Synsam Stockholm Odenplan

Karlbergsvägen 10, Stockholm - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Synundersökning

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam Stockholm Odenplan!

Det är viktigt att testa synen

Att gå omkring med synfel som inte korrigeras kan vara frustrerande och ge många onödiga symtom. Våra legitimerade optiker kan mäta din syn och skulle det visa sig att du har ett synfel som behöver korrigeras hjälper de dig naturligtvis med att skaffa glasögon och/eller linser.

Det här ingår i en synundersökning

Innan själva undersökningen påbörjas ställer optikern frågor kring din syn och ögonhälsa, till exempel om du vet om att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör optikern olika mätningar, för att kunna konstatera om du har något synfel. Visar det sig att det finns fel som behöver korrigeras hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi en remiss vidare till ögonläkare, som kan göra en mer noggrann undersökning.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Stockholm Odenplan redan idag!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Stockholm Odenplan

Välkommen till oss på Synsam Stockholm Odenplan!

Vi finns på Karlbergsvägen 10 i Stockholm och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Stockholm Odenplan hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Stockholm Odenplan hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Olycksgaranti i ett år

Efter att du undersökt dig och fått dina glasögon eller linser hos oss, finns vi kvar som stöd. När du skaffar glasögon hos oss täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det innebär att ifall dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna kan vi reparera eller byta ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året kan du, utan extra kostnad, boka in en ny synundersökning hos oss.

Välkommen till våra optiker på Synsam Stockholm Odenplan på Karlbergsvägen 10!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Stockholm Odenplan

Synundersökning hos Synsam Stockholm Odenplan

Skaffa glasögon hos Synsam Stockholm Odenplan

Hos oss på Synsam Stockholm Odenplan kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för at...

Skaffa linser hos Synsam Stockholm Odenplan

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Stockholm Odenplan hjälper dig! ...

Karta - Karlbergsvägen 10, Stockholm