Ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Hamngatan 8, Stockholm - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 17:00

Ögonhälsoundersökning

Att göra en ögonhälsoundersökning är ett bra sätt att upptäcka tidiga tecken på sjukdom och få en uppfattning om din ögonhälsa. Vi på Synsam Stockholm Norrmalmstorg kan hjälpa dig!

Vad innebär en ögonhälsoundersökning?

Undersökningen är till för att ge en bra bild av din ögonhälsa, och utförs hos oss av legitimerade optiker. De går igenom dina ögon på djupet, genom att:

• Mäta trycket i ögat
  • Mäta ögats synfält
  • Fotografera ögonbotten

Genom undersökningen kan vi upptäcka tidiga tecken på sjukdom och, där det behövs, skicka dig vidare till en specialist.

Du bör kontrollera din ögonhälsa regelbundet

Att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar ger möjligheten att upptäcka sjukdomar innan de börjat påverka synen negativt. Vi rekommenderar alla som har fyllt 40 år att undersöka sin ögonhälsa med jämna mellanrum. När du kommer på undersökning hos oss tittar vi särskilt efter tecken på de vanligaste ögonsjukdomarna: grå starr, grön starr och åldersförändringar i gula fläcken. Skulle optikern hitta några tecken på dessa skickar vi alltid en remiss till en specialist, som kan hjälpa dig vidare med nästa steg.

Välkommen att boka en tid för ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Välkommen till Synsam Stockholm Norrmalmstorg!

I vår välsorterade butik på Hamngatan 8 i Stockholm kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Stockholm Norrmalmstorg, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Orolig för din ögonhälsa? Gör en ögonhälsoundersökning

Vi på Synsam Stockholm Norrmalmstorg finns här för att hjälpa dig göra en ordentlig ögonhälsoundersökning av dina ögon. Då granskar vi hela ögat för att upptäcka tecken på någon av de vanligaste ögonsjukdomarna:

• grön starr
  • grå starr
  • åldersförändringar i gula fläcken.

Vi rekommenderar alla över 40 år att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar, för att tidigt upptäcka förändringar i ögat.

Glasögon hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Vi hjälper dig med uppföljning

Vi på Synsam erbjuder dig stöd och uppföljning, även efter att du fått dina glasögon eller linser. Mycket kan hända under ett år, så skulle dina glasögon gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem åt dig, utan extra kostnad. Skulle du märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året tar vi naturligtvis emot dig för en ny synundersökning, helt kostnadsfritt.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg på Hamngatan 8 redan idag!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Synundersökning hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Stockholm Norrmalmstorg för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan v...

Skaffa glasögon hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Misstänker du att du skulle behöva glasögon? Hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg hjälper vi dig genom hela processen! Vi hittar rätt glasö...

Skaffa linser hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Vi på Vi på Synsam Stockholm Norrmalmstorg kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte ...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Karta - Hamngatan 8, Stockholm