Skaffa linser hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

fr. 549 kr

För dig som redan har linser: 549 kr, för dig som aldrig haft linser: 899 kr.

Hamngatan 8, Stockholm - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 17:00

Skaffa linser

Vi på Vi på Synsam Stockholm Norrmalmstorg kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte kan eller vill ha glasögon.

Synsam hjälper dig att skaffa linser

När du kommer till oss börjar vi alltid med att göra en noggrann undersökning, för att kontrollera din ögonhälsa och kunna konstatera om du har ett synfel som behöver korrigeras. Utifrån undersökningen kan optikern sedan hjälpa dig med att hitta rätt styrka på linserna. Linserna anpassas efter dina behov och vi ger dig råd och vägledning kring hur du sätter i och tar ur dem, hur du hanterar dem och hur du ska sköta om dem på bästa sätt.

Välkommen att boka tid hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg för hjälp med att skaffa linser!

Informationen uppdaterades 06 oktober 2020 av Vården.se

Om Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Välkommen till Synsam Stockholm Norrmalmstorg!

I vår välsorterade butik på Hamngatan 8 i Stockholm kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Stockholm Norrmalmstorg, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Orolig för din ögonhälsa? Gör en ögonhälsoundersökning

Vi på Synsam Stockholm Norrmalmstorg finns här för att hjälpa dig göra en ordentlig ögonhälsoundersökning av dina ögon. Då granskar vi hela ögat för att upptäcka tecken på någon av de vanligaste ögonsjukdomarna:

• grön starr
  • grå starr
  • åldersförändringar i gula fläcken.

Vi rekommenderar alla över 40 år att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar, för att tidigt upptäcka förändringar i ögat.

Glasögon hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Vi hjälper dig med uppföljning

Vi på Synsam erbjuder dig stöd och uppföljning, även efter att du fått dina glasögon eller linser. Mycket kan hända under ett år, så skulle dina glasögon gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem åt dig, utan extra kostnad. Skulle du märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året tar vi naturligtvis emot dig för en ny synundersökning, helt kostnadsfritt.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg på Hamngatan 8 redan idag!

Informationen uppdaterades 06 oktober 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Synundersökning hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen (glasögon): 449 kr, vuxen (linser): fr. 549 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Stockholm Norrmalmstorg för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan v...

Skaffa glasögon hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen: 449 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Misstänker du att du skulle behöva glasögon? Hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg hjälper vi dig genom hela processen! Vi hittar rätt glasö...

Skaffa linser hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

fr. 549 kr För dig som redan har linser: 549 kr, för dig som aldrig haft linser: 899 kr.

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

899 kr Lokala prisavvikelser kan förekomma.

Att göra en ögonhälsoundersökning är ett bra sätt att upptäcka tidiga tecken på sjukdom och få en uppfattning om din ögonhälsa. Vi på Synsam...

Karta - Hamngatan 8, Stockholm