1/3
Öppet, idag till 19:00

Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Hamngatan 8, Stockholm

Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Välkommen till Synsam Stockholm Norrmalmstorg!

I vår välsorterade butik på Hamngatan 8 i Stockholm kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Stockholm Norrmalmstorg, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Orolig för din ögonhälsa? Gör en ögonhälsoundersökning

Vi på Synsam Stockholm Norrmalmstorg finns här för att hjälpa dig göra en ordentlig ögonhälsoundersökning av dina ögon. Då granskar vi hela ögat för att upptäcka tecken på någon av de vanligaste ögonsjukdomarna:

• grön starr
  • grå starr
  • åldersförändringar i gula fläcken.

Vi rekommenderar alla över 40 år att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar, för att tidigt upptäcka förändringar i ögat.

Glasögon hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Vi hjälper dig med uppföljning

Vi på Synsam erbjuder dig stöd och uppföljning, även efter att du fått dina glasögon eller linser. Mycket kan hända under ett år, så skulle dina glasögon gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem åt dig, utan extra kostnad. Skulle du märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året tar vi naturligtvis emot dig för en ny synundersökning, helt kostnadsfritt.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg på Hamngatan 8 redan idag!

Informationen uppdaterades 16:40 - 6 okt, 2020

Skaffa glasögon hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Pris från: 199 kr

Misstänker du att du skulle behöva glasögon? Hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg hjälper vi dig genom hela processen!

Vi hittar rätt glasögon för att korrigera ditt synfel

Glasögon är en av flera metoder för att korrigera synfel, och hos Synsam kan vi hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Våra legitimerade optiker kan med hjälp av olika mätningar konstatera vilken typ av synfel du har, och utifrån det hitta rätt styrka för dina glasögon.

Du kan känna dig trygg med glasögon från Synsam

Vi erbjuder alltid ett brett utbud av glasögonbågar från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt. Vi har också en olycksgaranti som innebär att dina glasögon är skyddade ett helt år. Skulle de på något sätt skadas under den tiden, så reparerar vi eller ersätter dem utan extra kostnad. Vi erbjuder också möjligheten att hyra sina glasögon, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Du får då tre par olika glasögon och betalar en fast månadskostnad.

Välkommen att kontakta oss på Synsam Stockholm Norrmalmstorg om du har frågor eller vill boka en tid!

Synundersökning
hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Stockholm Norrmalmstorg för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan v...

Pris från: 199 kr

Skaffa linser
hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Vi på Vi på Synsam Stockholm Norrmalmstorg kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte ...

Pris från: 549 kr

Ögonhälsoundersökning
hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Att göra en ögonhälsoundersökning är ett bra sätt att upptäcka tidiga tecken på sjukdom och få en uppfattning om din ögonhälsa. Vi på Synsam...

Pris: 899 kr

Lördag : 10:00 - 18:00