Naprapat hos X-shape Fitness Östermalm i Stockholm

Banérgatan 54, Stockholm - Visa på karta

Naprapat

Träffa en naprapat hos X-shape Fitness Östermalm.

Naprapat

X-shape Fitness Östermalm ägs och drivs av Kajsa Bäckström som är legitimerad naprapat. Hon har stor erfarenhet av naprapatbehandlingar och kan till exempel hjälpa dig som har drabbats av en idrottsskada eller som lider av annan form av ihållande fysisk smärta. Behandlingen anpassas efter dina besvär. Det går även bra att kombinera naprapatbehandling med EMS-träning.

Olika tekniker vid naprapatbehandling

Som naprapat arbetar man med många olika tekniker. Några av de vanligaste är:

• Ledmanipulation- och mobilisering
  • Dry needling (triggerpunktsbehandling med akupunkturnål)
  • Stretchning
  • Massage
  • Individuellt anpassad träning

Hör av dig till X-shape Fitness Östermalm för din naprapatbehandling!

Informationen uppdaterades 26 februari 2020 av Vården.se

Om X-shape Fitness Östermalm

Välkommen till X-shape Fitness på Östermalm!

Studion på Östermalm är en franchiseverksamhet till friskvårdskedjan X-shape Fitness och drivs av leg. naprapat Kajsa Bäckström. Här erbjuds EMS-träning, men Kajsa jobbar även med naprapatbehandlingar och klassisk massage. X-shape Fitness Östermalm tar dessutom emot dig som fått Fysisk aktivitet på recept utskrivet av din behandlare.

En av världens mest effektiva träningsmetoder

EMS är högintensiv träning där ett pass på 20 minuter motsvarar flera timmars traditionell styrketräning. Med hjälp av våra dräkter kan du spänna dina muskler upp till 18 gånger mer än du själv klarar på att traditionellt gym och vi täcker upp till 90% av kroppens muskelmassa. Därmed kan du träna nästan hela kroppen samtidigt och slipper dela upp din träning. Våra kunder är alltifrån rullstolsburna till elitidrottare. Träningspasset anpassas efter dina förutsättningar.

Kombinerad träning och rehabilitering

Kajsas bakgrund inom naprapati gör att hon kan erbjuda en kombination av träning och rehabilitering och träningsprogrammet anpassas helt efter dina individuella behov. Du kan få hjälp med att bara bygga styrka, få naprapatbehandling eller kombinera dessa två. Bland annat kan du få hjälp med:

• Ryggproblem
  • Graviditetsrelaterade besvär
  • Problem kopplade till endometrios
  • Psykosomatiskt orsakade smärtor

Fullservicekoncept hos X-shape Fitness Östermalm

Alla X-shape Fitness studios erbjuder fullservicekoncept. Det innebär att träningskläder, duschartiklar, handduk och funktionsdryck ingår i priset.

Avbokning

Om du skulle bli akut sjuk har du möjlighet att avboka din träning eller behandling senast 2 timmar innan start genom att mejla ostermalm@xshapefitness.com. I övrigt är avbokningsvillkoren 24 timmar via vår bokningstjänst bokadirekt.se.

Varmt välkommen att boka din tid hos X-shape Fitness Östermalm!

Informationen uppdaterades 26 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos X-shape Fitness Östermalm

EMS hos X-shape Fitness Östermalm i Stockholm

X-shape Fitness Östermalm är en certifierad EMS-studio. En smartare träningsmetod EMS står för elektrisk muskelstimulation. Vid EMS-tr...

FaR hos X-shape Fitness Östermalm i Stockholm

Du med Fysisk aktivitet på Recept (FaR) kan använda detta på X-shape Fitness Östermalm. Vad är FaR? Du som patient kan få fysisk aktiv...

Massage hos X-shape Fitness Östermalm i Stockholm

Få behandling med klassisk massage på X-shape Fitness Östermalm. Hur kan du bli hjälpt av massage? Massage är en bra behandling för de...

Huvudvärk hos X-shape Fitness Östermalm i Stockholm

Få hjälp med din huvudvärk på X-shape Fitness Östermalm. Varför får man huvudvärk? Huvudvärk kan ha många orsaker, men några av de van...

Naprapat hos X-shape Fitness Östermalm i Stockholm

Träffa en naprapat hos X-shape Fitness Östermalm. Naprapat X-shape Fitness Östermalm ägs och drivs av Kajsa Bäckström som är legitimer...

Karta - Banérgatan 54, Stockholm

14:46 - 24 mar, 2020 skrev:

Jag trodde aldrig att min armbåge skulle bli bra efter bara 1 behandling. Det var fantastiskt! Och efter det började jag träna 1-2 ggr/vecka hos Kajsa med härligt styrkeresultat. Jag kan verkligen rekommendera X-shape Fitness Östermalm för bästa kundupplevelsen!

20:49 - 20 mar, 2020 skrev:

Har aldrig gått till någon bättre än Kajsa! Hon är noggrann och så duktig på sitt jobb. Har inte fått såna här resultat efter behandlingar tidigare, jag rekommenderar henne till alla jag känner! Är så tacksam över att jag hittat till henne!

15:48 - 11 mar, 2020 skrev:

Bra och kunniga/kompetent personal & instruktörer

20:08 - 05 mar, 2020 skrev:

Jag är super nöjd. 11/10 🌟🌟🌟💟💟💟

18:20 - 04 mar, 2020 skrev:

I have been working out at X-shape Ostermalm for a year now. It very efficient way to build strength without risking injuries. The staff at Ostemalm is very knowledgable, friendly and provides great follow up to their clients. I highly recommend them.

09:33 - 03 mar, 2020 skrev:

Jag är jätte nöjd :) Från att inte ha kunnat träna alls går jag nu också på gym och kan även vara med på vissa pass.

09:31 - 03 mar, 2020 skrev:

Fantastisk personal och träning. Har aldrig sett sådana resultat på min kropp förut.

15:22 - 02 mar, 2020 skrev:

Trodde ej på detta, men blev förvånad. 1 år senare är jag fortfarande kvar och väldigt nöjd. Tusen tack!

15:20 - 02 mar, 2020 skrev:

Jag tycker det saknas kunskap hos andra vårdinrättningar t.ex. ortoped och sjukgymnast om EMS.

15:18 - 02 mar, 2020

15:18 - 02 mar, 2020 skrev:

Ett mycket bra komplement till min löpning. Har aldrig varit rakare i ryggen som nu. Kanon!

15:16 - 02 mar, 2020 skrev:

Jag går hit för de proffsiga tränarna och att träningen ger mig inte bara bara muskler utan bättre hållning, fysisk välmående och en anledning att gå upp på morgonen. En väldigt kul och nyttig träningsform.

15:11 - 02 mar, 2020 skrev:

- Fantastisk personal
- Ordning och reda/rent
- Otroligt kunnig
Kajsa, Nikita och Dasha är mina bästisar när jag är här

15:07 - 02 mar, 2020 skrev:

Proffsigt, fräscht och mycket trevlig personal. Skönt att slippa träningskläder och att träningen bara tar 20 min.

15:02 - 02 mar, 2020 skrev:

Den mest effektiva träningen jag provat och Kajsa är även en helt fantastisk naprapat. Rekommenderar både träning och naprapati varmt!

14:59 - 02 mar, 2020 skrev:

X-shape gör det jobbiga roligt och man får resultat

14:56 - 02 mar, 2020

14:55 - 02 mar, 2020

14:54 - 02 mar, 2020

12:14 - 28 feb, 2020 skrev:

Jag kan varmt rekommendera X-shape Fitness Östermalm. Jag fick ett väldigt positivt intryck när jag var där. Jag mötte lyhörd, kunnig och professionell personal som lyssnade in mina behov till fullo.