werlabs-hälsokontroller-på-nätet-stockholm

Hälsokontroll Kvartalspaket

Werlabs - Hälsokontroller på nätet - Stockholm

Werlabs Kvartalspaket består av fyra stycken Hälsokontroll XL och fyra stycken kortisoltest som genomförs var tredje månad under loppet av ett år.

Vad ingår i Hälsokontroll Kvartalspaket?

Vi varje testtillfälle genomför vi 33 blodanalyser som ger dig en detaljerad överblick över ditt hälsotillstånd. Följande 33 markörer testas vid varje tillfälle:

Sköldkörtelrubbning: TSH, T4 fritt, T3 fritt (bara för kvinnor)

Risk för hjärtsjukdom: HDL Kolesterol, LDL Kolesterol, Kolesterol-total, Triglycerider, Apolipoprotein A, Apolipoprotein B, Apo kvot

Diabetes/Metabolstörning: HbA1c, Glukos

Blodbrist/Anemi: Hb, LPK, TPK, MCH, EPK, EVF

Prostataprov/Testosteron (bara för män): PSA, Testosteron

Vitaminer/Mineraler: Kobalamin/B12, D-vitamin, Homocystein, Folat (bara för kvinnor), Järn, Magnesium, Ferritin

Leverfunktion: ASAT, ALAT

Njurfunktion: Kreatinin, Natrium, Kalium, Kalcium

Inflammation: Sänka (SR)/CRP

Stress: Kortisol

Hur går det till?

Det första testet tar du direkt och sedan får du kallelse via sms/mejl inför varje nytt kvartal. Du kan sedan ta blodproven när som helst under hela kvartalet.

Du måste fasta i 12 timmar innan testet tas och det ska tas före kl 10 på morgonen.

Varför ska jag ta tester så ofta?

En viktig del av Werlabs analysfilosofi är att följa sina värden över tid för att förstå trender och skillnader.

Tre motiv till varför man bör testa sig ofta är:

Kortsiktiga mönster
Med ett kortare intervall mellan testerna kan du hitta mer kortsiktiga mönster i dina resultat. Exempelvis om du vid provtagningstillfället känt dig piggare eller hängigare än normalt och om dina resultat då sett annorlunda ut.

Kortsiktiga trender
Se hur livsstilsförändringar såsom ökad motion eller förändrad kost påverkar dina resultat. Förhoppningsvis kan du se mer trendande värden som successivt förbättras genom dina insatser.

Referensvärden för framtiden
Efter att du gjort fyra tester av varje värde har du därefter en god kännedom om ditt normalvärde. När du eller läkare i framtiden tar nya tester kan dessa referensvärden användas som grund för att förstå hur värdena utvecklats.

Kontakta oss på Werlabs om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 09 maj 2017 av Vården.se
Boka här
Nästa lediga tid:

4 560 kr

Akuta problem rörande labb/Frågor om företagshälsovård
Visa telefonnummer

Stockholm - visa på karta

Om Werlabs - Hälsokontroller på nätet

Werlabs erbjuder hälsokontroller och hälsoanalyser via blodprov. Analyspaketen är utformade av specialister och all remisshantering sker digitalt. Som kund får du en privat journal online med resultat, analyser och information.

Målet mer våra hälsokontroller/analyser är att du ska få förståelse för din egen hälsosituation och på så sätt öka motivationen att vidta åtgärder för bättre hälsa.

Steg 1 - Beställ dina tester på nätet hos Werlabs

Testerna beställs i vår webshop och du betalar i kassan. När du beställer ett test skapas en elektronisk remiss, så du behöver endast ta med dig din legitimation till provtagningen.

Steg 2 - Ta blodprov på en av våra provtagningsställen

Dagen efter din beställning (vardagar) kan du ta ditt blodprov på någon av våra anslutna vårdcentraler. Du har upp till tre månader på dig att hitta en dag som passar dig.

Werlabs samarbetar med Karolinska Universitetslaboratoriet, Unilabs och Aleris, och deras lab ligger oftast i anslutning till lokala vårdcentraler. Alla provtagningsställen har drop-in vilket betyder att du inte behöver boka tid. Provet tar bara några minuter.

Steg 3 - Få provsvar och rekommendationer

När du fått nya resultat får du ett SMS och kan logga in på "Min journal" och se dina provsvar. De flesta resultat visas redan inom timmar men vissa tester tar längre tid att analysera. Läkarbedömningen sker när alla provsvar kommit.

Dina testresultat sparas för att du ska kunna följa dina värden över tid. Du kan även lägga in egen data för att komplettera din journal.

Övriga behandlingar hos Werlabs - Hälsokontroller på nätet

• Hälsokontroll Bas

495 kr

Med Werlabs Hälsokontroll Bas får du snabbt och smidigt en god hälsoöverblick. Kontrollen innehåller 18 olika blodanalyser vilket är en mer ... Läs mer

• Hälsokontroll Large

995 kr

Hälsokontroll Large är Werlabs näst största hälsokontroll och innehåller 28 olika analyser. Paketet är detsamma som Hälsokontroll Bas men in... Läs mer

• Hälsokontroll XL

1 395 kr

Hälsokontroll XL är Werlabs mest populära hälsokontroll och innehåller 32 analyser. Hälsokontroll XL ger dig en mycket god överblick över di... Läs mer

• Fertilitetstest

1 095 kr

Werlabs har i samarbete med Natural Cycles utvecklat ett nytt fertilitetstest. Natural Cycles är en kliniskt testad app som spårar när du är... Läs mer

• Test D-vitamin

295 kr

Werlabs test visar snabbt om du har brist på D-vitamin genom att analysera nivån av 25OH D-vitamin. Vad är D-vitamin? D-vitamin är en ... Läs mer

• Sköldkörteltest Stor

595 kr

På Werlabs erbjuder vi ett stort sköldkörteltest för att du ska få en komplett bild av hur din sköldkörtel fungerar. Vid testet kontrolleras... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Sabbatsbergs Ögonlaser Väldigt nöjd med min ögonbehandling, hade närsynthet på -3 ca och det korrigerades perfekt. Nu är det ett år sedan och jag är väldigt nöjd. ... - Madeleine Salo
    • Tandläkarteamet Göta Lejon Har gått till tandläkare Viveca Östlihn i många år och är jätte nöjd,jag rekommenderar varmt denna Tandläkare. Man får alltid ett bra och va... - Stefan J
    • Vällingby Tandvårdscenter AB Alltid vänligt bemötande och alltid mycket skickligt arbete. - Lillemor Barklund
    • Solna Husläkarmottagning i Frösunda Dr.Edward är bästa läkaren kunnig personligt bemötade bara roligt att träffa honom. Monica Fong. - Monica Fong
    • Salemtandläkarna Annicka Wadelius Alltid trevligt bemötande och aldrig något krångel. Försöker alltid lösa även de akuta problem som kan uppstå på smidigt sätt. - Reiny Strömstedt