Ofrivilig barnlöshet hos FertilitetPlus i Stockholm

Värtavägen 30, Stockholm - Visa på karta

Ofrivilig barnlöshet

Om man har försökt få barn under lång tid utan att lyckas kan det till exempel bero på att kvinnan inte har ägglossning eller att mannens spermier är av dålig kvalitet eller saknas helt.

Det är också svårare att bli gravid om man är lite äldre, hos kvinnor kan fruktsamheten börja avta redan i 30-årsåldern.

Barnlöshet kan också beror på olika livstilsfaktorer eller faktorer som man inte rår på, som exempelvis medfödd avvikelse eller sjukdom.

FertilitetPlus utför fertilitetsutredningar

Ungefär vart femte par har någon gång i livet svårigheter att få barn. Det kan kännas påfrestande att inte lyckas bli gravid när man vill det, men ofta hjälper det att ha tålamod och fortsätta försöka. När man har försökt bli med barn under ett års tid utan att lyckas kan man vända sig till vården. FertilitetPlus utför fertilitetsutredningar för par som har svårt att få barn.

Källa till ovan förklaring av ofrivillig barnlöshet är 1177.se.

Här på våra sidor kan du läsa mer om olika behandlingar som vi utför. Kontakt oss gärna så kan vi berätta mer om hur vi kan hjälpa just dig.

Informationen uppdaterades 14 november 2018 av Vården.se

Om FertilitetPlus

FertilitetPlus utför fertilitetsutredningar och behandlingar för par som har svårt att få barn. Vi kan även hjälpa till vid problem med aktivt immunförsvar.

FertilitetPlus är en mindre och diskret mottagning där vi ser och värnar om alla patienter genom ett stort personligt engagemang. Vi har allt som oftast inga väntetider.

FertilitetPlus hittar du i Privata Barnmorskors gamla lokaler på Värtavägen 30. Vi har samarbete med Doktor Wang, specialist inom urologi och andrologi.

Vi är specialiserade på barnlöshetsutredningar och spermaanalyser. Vår mottagning besöks årligen av ett stort antal par med ett flertal olika bakgrundsproblem.

Bakgrund

Vi på FertilitetPlus har jobbat med utredning av barnlöshet och fertilitetsproblem sedan 1989 - de första 25 åren på Andrologmottagningen på Sophiahemmet, år 2013 flyttade vi till större lokaler på Akademikliniken, Specialistklinikerna på Storängsvägen 10, Centrum för Andrologi och Urologi. F.r.o.m juni 2017 sitter vi på Värtavägen 30, nära Tessinparken på Östermalm/Gärdet.

Varför välja oss?

Eftersom kvinnans ägglossning inte alltid infaller på veckodagar erbjuder vi behandling även lördag, söndag och övriga helger. Kontakta oss gärna för frågor om och kring immunologi.

Remiss behövs ej för att kontakta oss.

Välkommen att ta kontakt med oss!

Informationen uppdaterades 14 november 2018 av Vården.se

Behandlingar hos FertilitetPlus

Ofrivilig barnlöshet hos FertilitetPlus i Stockholm

Spermaprov hos FertilitetPlus i Stockholm

700 kr

Manlig fertilitet sjunker med ökad ålder, men det sker mer gradvis och män är fertila högre upp i åren än kvinnor. Problem med spermakvalite...

Fertilitetsutredning för män och kvinnor hos FertilitetPlus i Stockholm

Endast konsultation 700 kr, full utredning 2.500 kr inkl blod- och spermaprov. Återbesök för provsvar 500 kr.

Hur lång tid tar det att bli gravid? Att bli gravid bör generellt sett inte ta mer än 12 månader för ett fertilt par, givet att man har r...

Provtagning inför behandling utomlands hos FertilitetPlus i Stockholm

700 kr Pris för konsultation avseende behandling utomlands.

Om du ska få behandling utomlands behövs det ofta ta olika typer av prover inför behandlingen. Dessa prover kan tas innan avresa och är någo...

PROfertil hos FertilitetPlus i Stockholm

PROfertil är det kraftfulla tillskottet för att på naturlig väg öka chanserna till att få barn. PROfertil är den första produkten på mar...

Missfall hos FertilitetPlus i Stockholm

Missfall innebär att graviditeten avbryts av sig själv och att fostret stöts ut ur livmodern. Missfall är ganska vanligt förekommande och sk...

Rådgivning hos FertilitetPlus i Stockholm

fr. 350 kr

Patienter under utredning kan boka tid hos oss för receptrådgivning och remiss till ultraljud. Kontakta oss på FertilitetPlus för att bok...

Telefonkonsultation hos FertilitetPlus i Stockholm

500 kr 15 min

Bor du i annat län än Stockholm eller har du svårigheter att besöka mottagningen? Telefonkonsultation är för dig som inte har möjlighet a...

Intralipid hos FertilitetPlus i Stockholm

För dig som har överaktivt immunförsvar och försöker bli gravid finns olika behandlingar. Hos FertilitetPlus kan du bland annat få hjälp med...

Marie Antonsson

Marie Antonsson

Barnmorska
Jag har tidigare arbetat 25 år på Sophiahemmet/Andrologmottagningen med infertilitetsutredningar. Tidigare jobbade jag tillsammans med Dr Staffan Norén men sedan en tid tillbaka med Dr Eugen Wang.

Dr Eugen Wang

Dr Eugen Wang

Leg. läkare, spec urologi.

Karta - Värtavägen 30, Stockholm

16:05 - 07 jun, 2018 skrev:

Tack vare Marie (och dr Wang) som tog emot mig och min sambo och lyssnade på oss när ingen annan gjorde det så sitter vi nu här med en liten tjej på 3 månader! Det visade sig att jag har för aktivt immunförsvar och med deras hjälp så lyckades vi till slut få barn. Rekommenderar dom starkt!

10:19 - 25 okt, 2017 skrev:

Efter flera IVF behandlingar som ledde till misslyckade försök och flera missfall så hittade jag denna klinik.
Ytterligare utredningar gjordes och det visade sig att jag har aktivt immunförsvar. Med rätt behandling sitter jag här nu, gravid i v34 och både jag och barnet i magen mår bra! Är evigt tacksam för att denna hjälp finns att få i Sverige genom FertilitetPlus och Marie. Tack!

08:49 - 09 okt, 2017 skrev:

bra och vänligt emötande på fertilitetplus. Efter månader av runtslussande fick vi äntligen ordentlig hjälp. Syster Marie är fantastisk och väldigt engagerad.

13:21 - 22 aug, 2017 skrev:

Marie är fantastisk. Professionell, engagerad och empatisk. Man får den hjälp som krävs utan krångel!

07:08 - 23 jan, 2017 skrev:

Jag vill varmt rekommendera denna mottagning . Jag gjorde två hormonbehandlingarna och det tog sig på andra försöket. Syster Marie är underbar , tusen tack !!! ❤

16:13 - 21 nov, 2016 skrev:

Ringde och fick ett väldigt proffesionellt bemötande. Har slussats fram och tillbaka men nu äntligen får jag den hjälpen som jag behöver kan varmt rekommenderas .

12:09 - 09 aug, 2016 skrev:

PERFEKT !!!

18:13 - 21 okt, 2015 skrev:

Syster Marie är helt enkelt den bästa som finns! Oerhört proffsig och ett fantastiskt trevligt bemötande och stöd. Det är som att inget är omöjligt för Marie. Den hjälp vi har fått på deras mottagning är helt ovärderlig för oss i våra försöka att skaffa barn. Hon har hjälpt oss med både insemination och med immunsupport när vi gjort IVF utomlands och i Sverige.

15:35 - 14 okt, 2015 skrev:

Otroligt bra mottagning, alltid trevligt och hjälpsamt mottagande och går alltid att få tid även med kort varsel!

10:13 - 30 sep, 2015 skrev:

Vänligt bemötande och god flexibilitet. Kan varmt rekommendera att kontakta FertilitetsPlus om behov finns.

07:45 - 27 sep, 2015 skrev:

Stort tack till Marie för hennes varma och professionella mottagande! Hennes hjälp med IL-dropp i samband med mina äggdonationsbehandlingar har varit ovärderlig. Hon har alltid varit flexibel med tider, vardag som helg, och ett stöd med sin kunskap. Har nu för första gången plussat och ser fram emot att hon följer mig på resan med fortsatt behandling!

Är så tacksam för att hon finns och hjälper oss som behöver dessa tjänster och hennes expertis inom området, inte alla kliniker ger samma stöd och har nytänkande!

PH

16:58 - 09 jan, 2014 skrev:

Professionellt bemötande från första dagen, tydlig information och en trygghet i all ovisshet. Är på väg in i vecka 10 nu och är så glada över all hjälp både från Marie och Sofiahemmet! Tack! / E&E

21:22 - 19 nov, 2013 skrev:

Kan varmt rekommendera denna mottagning. Har gjort utredning och behandlingar. Syster Marie ordnade alltid tider och hjälpte till med all behandling, prover, mediciner mm. Toppen att de har helgtider också!