Logo FertilitetPlus

FertilitetPlus - Stockholm

Patienter under utredning kan boka tid hos oss för receptrådgivning och remiss till ultraljud.

Kontakta oss på FertilitetPlus för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 11 oktober 2017 av Vården.se

fr. 350 kr

Värtavägen 30, Stockholm - Visa på karta

Om FertilitetPlus

FertilitetPlus utför fertilitetsutredningar och behandlingar för par som har svårt att få barn. Vi kan även hjälpa till vid problem med aktivt immunförsvar.

FertilitetPlus är en mindre och diskret mottagning där vi ser och värnar om alla patienter genom ett stort personligt engagemang. Vi har allt som oftast inga väntetider.

FertilitetPlus hittar du numera hos Privata barnmorskorVärtavägen 30. Vi har fortfarande samarbetet kvar med Dr. Wang.

Vi är specialiserade på barnlöshetsutredningar och spermaanalyser. Vår mottagning besöks årligen av ett stort antal par med ett flertal olika bakgrundsproblem.

Bakgrund

Vi på FertilitetPlus har jobbat med utredning av barnlöshet och fertilitetsproblem sedan 1989 - de första 25 åren på Andrologmottagningen på Sophiahemmet, år 2013 flyttade vi till större lokaler på Akademikliniken, Specialistklinikerna på Storängsvägen 10, Centrum för Andrologi och Urologi. F.r.o.m juni 2017 sitter vi hos Privata barnmorskor Värtavägen 30, Östermalm.

Varför välja oss?

Eftersom kvinnans ägglossning inte alltid infaller på veckodagar erbjuder vi behandling även lördag, söndag och övriga helger. Kontakta oss gärna för frågor om och kring immunologi.

Remiss behövs ej för att kontakta oss.

Välkommen att ta kontakt med oss!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos FertilitetPlus

• Ofrivilig barnlöshet

Om man har försökt få barn under lång tid utan att lyckas kan det till exempel bero på att kvinnan inte har ägglossning eller att mannens sp... Läs mer

• Spermaprov

700 kr

Manlig fertilitet sjunker med ökad ålder, men det sker mer gradvis och män är fertila högre upp i åren än kvinnor. Problem med spermakvalite... Läs mer

• Fertilitetsutredning för män och kvinnor

Endast konsultation 700 kr, full utredning 2.500 kr inkl blod- och spermaprov. Återbesök för provsvar 500 kr.

Hur lång tid tar det att bli gravid? Att bli gravid bör generellt sett inte ta mer än 12 månader för ett fertilt par, givet att man har r... Läs mer

• Provtagning inför behandling utomlands

700 kr

Om du ska få behandling utomlands behövs det ofta ta olika typer av prover inför behandlingen. Dessa prover kan tas innan avresa och är någo... Läs mer

• PROfertil

PROfertil är det kraftfulla tillskottet för att på naturlig väg öka chanserna till att få barn. PROfertil är den första produkten på mar... Läs mer

• Immunsuppression

Hjälp och behandling vid överaktivt immunförsvar samt vid flertalet missfall. Vi samarbetar med flera kliniker utomlands, bl.a Dr. Dimitris ... Läs mer

• Missfall

Missfall innebär att graviditeten avbryts av sig själv och att fostret stöts ut ur livmodern. Missfall är ganska vanligt förekommande och sk... Läs mer

Karta - Värtavägen 30, Stockholm

• 10:19 - 25 okt, 2017 skrev:

Efter flera IVF behandlingar som ledde till misslyckade försök och flera missfall så hittade jag denna klinik.
    Ytterligare utredningar gjordes och det visade sig att jag har aktivt immunförsvar. Med rätt behandling sitter jag här nu, gravid i v34 och både jag och barnet i magen mår bra! Är evigt tacksam för att denna hjälp finns att få i Sverige genom FertilitetPlus och Marie. Tack!

• 08:49 - 09 okt, 2017 skrev:

bra och vänligt emötande på fertilitetplus. Efter månader av runtslussande fick vi äntligen ordentlig hjälp. Syster Marie är fantastisk och väldigt engagerad.

• 13:21 - 22 aug, 2017 skrev:

Marie är fantastisk. Professionell, engagerad och empatisk. Man får den hjälp som krävs utan krångel!

• 07:08 - 23 jan, 2017 skrev:

Jag vill varmt rekommendera denna mottagning . Jag gjorde två hormonbehandlingarna och det tog sig på andra försöket. Syster Marie är underbar , tusen tack !!! ❤

• 16:13 - 21 nov, 2016 skrev:

Ringde och fick ett väldigt proffesionellt bemötande. Har slussats fram och tillbaka men nu äntligen får jag den hjälpen som jag behöver kan varmt rekommenderas .

• 12:09 - 09 aug, 2016 skrev:

PERFEKT !!!

• 18:13 - 21 okt, 2015 skrev:

Syster Marie är helt enkelt den bästa som finns! Oerhört proffsig och ett fantastiskt trevligt bemötande och stöd. Det är som att inget är omöjligt för Marie. Den hjälp vi har fått på deras mottagning är helt ovärderlig för oss i våra försöka att skaffa barn. Hon har hjälpt oss med både insemination och med immunsupport när vi gjort IVF utomlands och i Sverige.

• 15:35 - 14 okt, 2015 skrev:

Otroligt bra mottagning, alltid trevligt och hjälpsamt mottagande och går alltid att få tid även med kort varsel!

• 10:13 - 30 sep, 2015 skrev:

Vänligt bemötande och god flexibilitet. Kan varmt rekommendera att kontakta FertilitetsPlus om behov finns.

• 07:45 - 27 sep, 2015 skrev:

Stort tack till Marie för hennes varma och professionella mottagande! Hennes hjälp med IL-dropp i samband med mina äggdonationsbehandlingar har varit ovärderlig. Hon har alltid varit flexibel med tider, vardag som helg, och ett stöd med sin kunskap. Har nu för första gången plussat och ser fram emot att hon följer mig på resan med fortsatt behandling!

Är så tacksam för att hon finns och hjälper oss som behöver dessa tjänster och hennes expertis inom området, inte alla kliniker ger samma stöd och har nytänkande!

PH

• 11:05 - 13 mar, 2015 skrev:

Jag och min fästman tog kontakt med kliniken efter att ha försökt bli gravida i ungefär 1,5år. Vid första mötet kändes det 100% tryggt och Marie har bara varit mer än vänlig och hjälpt oss igenom denna ovisshet vi levde i. Vi genomgick två inseminationer med puregon som hormonbehandling (jag har pco). Och nu tack vare Maries expertis och professionella hjälp så sitter jag här gravid i femte veckan. Plussade häromdagen och kan fortfarande inte förstå det själv! vi är överlyckliga över vårt lilla mirakel som ligger och ruvar i magen just nu. Tack snälla Marie för all hjälp!!! Utan dig så hade vi fortfarande levt i ovisshet och varit bittra. Tusen Tack tack tack!!!

• 16:58 - 09 jan, 2014 skrev:

Professionellt bemötande från första dagen, tydlig information och en trygghet i all ovisshet. Är på väg in i vecka 10 nu och är så glada över all hjälp både från Marie och Sofiahemmet! Tack! / E&E

• 21:22 - 19 nov, 2013 skrev:

Kan varmt rekommendera denna mottagning. Har gjort utredning och behandlingar. Syster Marie ordnade alltid tider och hjälpte till med all behandling, prover, mediciner mm. Toppen att de har helgtider också!