JEMS - Rörelseanalys

performance-center-lindhagen
Logo Performance Center Lindhagen

Performance Center Lindhagen - Stockholm

Jems handlar om att skapa de rätta förutsättningar för att kunna möjliggöra funktionellt arbete. Detta innebär bland annat att förändra vanemässiga aktiveringsmönster, släppa på olämpliga spänningar, återställa tillgänglig rörlighet, förbättra positionsmedvetande (proprioception) och aktivera kroppsmedvetenhet.

JEMS fungerar lika väl för idrottare på elit och amatörnivå, samt för människor som bara vill njuta av sin idrott och utveckla sina rörelser för att förebygga skador/smärta.

Informationen uppdaterades 18 maj 2017 av Vården.se

1 200 kr

Lindhagensgatan 135A, Stockholm - Visa på karta

Om Performance Center Lindhagen

Välkommen till Performance Center Lindhagen!

Hos oss arbetar ett team av naprapater och tränare. Vi behandlar bland annat: Ryggont, Idrottsskador, Muskelvärk, Nackspärr, Spänningshuvudvärk, Musarm, Tennisarmbåge, Hälsenebesvär mm.

I lokalen intill kliniken ligger vårt helt egna gym där vi kan utföra rörelseanalyser samt rehabträning. Varmt välkommen!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Performance Center Lindhagen

• Naprapatbehandling

650 kr Nybesök 45 min, Återbesök 30 min

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Stötvågsbehandling

650 kr 30 min

Stötvågsbehandling eller shockwave therapy som det också kallas, är en välbeprövad och vetenskapligt bevisad behandlingsmetod som ger god ef... Läs mer

• Massage

fr. 490 kr 30 min kostar 490 kr, 60 min kostar 690 kr

Massage är skönt före och efter din träning, tävling eller efter en ansträngande arbetsdag. Massage ingår ofta som en del i naprapatbehan... Läs mer

• Personlig träning

600 kr 60 min

Det är stor skillnad mellan att lära sig träna rätt från början och på att provar sig fram - något som kan göra mer skada än nytta. Pers... Läs mer

• Dry needling

650 kr

Akupunkturtekniken Dry Needling används för att få muskler att slappna av och att lokala kramper ska släppa. Hur går Dry needling till? ... Läs mer

• FMS - Rörelseanalys

Rörelseanalysen FMS (Functional Movement Screen) är främst gjord för idrottare men även motionärer. FMS kan genom enkla tester gradera indiv... Läs mer

Karta - Lindhagensgatan 135A, Stockholm

• 22:05 - 19 dec, 2016

• 20:28 - 22 feb, 2016 skrev:

Lisa Nykvist- ett proffs ut i fingerspetsarna.

Jag har haft privilegiet att få samarbeta med Lisa sedan 2010. Hon är den personen som jag har störst förtroende för när det gäller min kropp och välmående. Lisa är fantastiskt kunnig och vågar se lösningar när andra ser problem. Hon har botat mitt hopparknä, förbättrat mitt löpsteg, förändrat mitt rörelsemönster och sett till att min kropp alltid är på topp att prestera vid tävlingar genom massage, nålar, knäck och skak. Om man vill bli behandlad av någon som kan idrottsskador och hur man behandlar dem, då är det Lisa man ska gå till. Jag och min kropp har Lisa att tacka för att jag idag är flerfaldigt VM- och OS-guldmedaljör i lag och individuellt i Marin femkamp, världsrekordhållare i totalpoäng 2015 och flerfaldig medaljör i VM i Livräddning militärt.

• 12:29 - 09 dec, 2015 skrev:

Senait Emahazion skrev

Jag har varit kund hos Hege och Jonatan sedan de startade gymmet.
    Alltid känt familjärt och fantastiskt bemötande.
    Hege har jag haft som personligt tränare en period, aldrig så tränad och stark har jag känt mig som då.
    De som är bäst är att man alltid få råd hur man kan träna rätt för att undvika skador.

Hege behandlade mig när jag har lidit av hälsporre och problem med knä, jag blev så mycket bättre.
    De fräscha lokalerna som känns väldig lyxigt, är inbjudande att välja komma ofta och träna.

Jag rekommendera starkt Hege för naprapati. Hon är så lätt att göra med. Du behöver inte förklara dig mycket, hon förstår dig snabbt och behandlingen blir alltid succés.

• 21:40 - 02 dec, 2015 skrev:

Jag kan inte nog rekommendera Lisa för dig som behöver komma i kontakt med en naprapat. Lisa har hjälpt mig att få ordning på såväl småskador, överansträngda muskelfästen och trötta muskler som uppstått som en konsekvens av en relativt hög träningsbelastning. Hon lyckas alltid beskriva den troliga orsaken till problemen, lindra symptomen, uppskatta tid till läkning och ge tydliga rekommendationer om hur man ska förhålla sig till problemet under träning. Att det dessutom finns möjlighet att få praktisk vägledning i rehab/prehab-övningar i det gym som ligger vägg i vägg visar ytterligare på helhetstänket hos dessa naprapater. Fina lokaler har dom också - idag unnar jag mig regelbundna besök för att förebygga nya skador och att ta itu med små problem i tid.

• 10:22 - 02 dec, 2015 skrev:

Ett fantastiskt bemötande med ytterst professionell personal.
    Jag har haft problem med en axel I nästan 17 år och har besökt ett antal vårdgivare genom åren.
    Efter endast 5 behandlingar hos Lisa Nykvist kan jag för första gången träna på för fullt igen.
    Evigt tacksam för det.