Ont i knät hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

Göteborg - Visa på karta

• Måndag - Söndag Dygnet runt

Ont i knät

Är smärtan jag känner artros?

Det kan vara svårt att veta varför man har ont i knät, då det kan bero på många olika saker. Men om du har ont både vid belastning och vila, om du blir stel vid stillasittande och leden svullnar, då kan det vara tecken på att du lider av knäartros. Utöver symtomen i själva knäet kan sjukdomen ibland också påverka din energinivå och göra att du känner dig trött.

Det är viktigt med diagnos

För att du ska få rätt behandling är det viktigt att du först får diagnos av en specialist. Vi på Joint Academy kan ge diagnos direkt i din mobil, genom att du svarar på ett antal frågor kring din hälsa och dina besvär. Snabbt och smidigt!

Tveka inte att vända dig till Joint Academy för hjälp med diagnos!

Informationen uppdaterades 08 januari 2019 av Vården.se

Om Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen

Behandling av artros via mobilen!

Joint Academy arbetar med höft- och knäartros och är Sveriges största behandlare inom artros. Via vår app får du hjälp med diagnos, enkla övningar som du kan göra hemma och tillgång till kunniga specialister som kan hjälpa dig och svara på frågor.

Joint Academy - så här går det till

Att använda Joint Academy är enkelt och smidigt! När du har laddat ner appen följer du tre steg för att få hjälp:

1. Först får du svara på frågor om din hälsa och dina besvär. Utifrån dina svar kan en specialist göra en bedömning och ställa diagnos.
  2. När någon av våra specialister har gått igenom dina svar kontaktar vi dig för ett samtal.
  3. Om vi bedömer att du lider av artros ger din fysioterapeut dig ett antal enkla övningar att göra hemma. Behandlingsplanen är individuellt utformad och kommer att anpassas efter din feedback.

Vi omfattas av högkostnadsskyddet och våra behandlingar är helt kostnadsfria med frikort.

Individuellt utformad behandling

Den behandling du får består av enkla övningar som du kan göra hemma, när det passar dig. Övningarna tar 5-10 minuter och du behöver ingen särskild utrustning för att göra dem. Efter varje pass får du utvärdera hur övningarna gick och vi anpassar följande dags övningar efter din feedback. En gång i veckan får du en uppföljning med din fysioterapeut kring hur det har gått och om behandlingen behöver justeras på något sätt.

Slipp smärta och stelhet

Även om man aldrig kan bota artros helt finns det ändå goda möjligheter att lindra symtomen. Överlag är våra patienter mycket positiva till den behandling de får via Joint Academy och 85 % reducerade sin ledsmärta genom övningarna.

Prova Joint Academy du också!

Du kan ladda ner appen från App Store eller Google Play.

Informationen uppdaterades 08 januari 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen

Artros hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

Artros är en mycket vanlig ledsjukdom som drabbar en av fyra personer över 45 år i Sverige. Sjukdomen påverkar brosket i lederna och kan bla...

Ortoped hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

För oss på Joint Academy är det viktigt att du har tillgång till kunniga experter som kan hjälpa dig under din behandling. Du får till exemp...

Ont i knät hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

Smärta i knät kan vara ett av flera tecken på artros. Vi på Joint Academy kan hjälpa dig med både diagnos och behandling, direkt via mobilen...

Ledvärk hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

Smärta i lederna kan bero på många olika saker. En av dem är artros, världens vanligaste ledsjukdom. Vi på Joint Academy arbetar med höft- o...

Sjukgymnast / Fysioterapeut hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

Under din behandlingstid hos Joint Academy får du en personlig fysioterapeut som följer dig genom hela programmet och kan svara på frågor oc...

Karta - Göteborg