Spånga Torgväg 11, Spånga - Visa på karta

Friskvårdspoolen Spånga - Spånga, Stockholm

Vad är massage bra för?

Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. Massage kan även öka blodcirkulationen, frigöra endorfiner som har en smärtlindrande effekt och hormonet oxytocin som kallas ”lugn-och-ro-hormon”.

Rätt utförd massage har få biverklningar, många upplever dock en kortvarig men ökad stelhet dagen efter massagen men när det lagt sig brukar rörligheten vara bättre än innan massagetillfället. Man kan bli trött och dåsig efter en massage. Många blir också kissnödiga och törstiga av massage, detta beror på att blodcirkulationen ökar.

När är massage inte bra?

En kraftig och djupgående helkroppsmassage kan vara olämpligt för personer med högt blodtryck, pågående infektion med feber, cancer, hjärtsjukdom, blodpropp, benskörhet eller andra svåra sjukdomar.

Nästan alla kan däremot få mjuk och lätt massage. Man ska inte få massage kring ett öppet sår, benbrott, inflammerade leder, åderbråck, skadade muskler, trasiga senor och ledband eller stora blåmärken.

Informationen uppdaterades 29 maj 2017 av Vården.se

Om Friskvårdspoolen Spånga

Friskvårdspoolen AB är det personliga företaget med de flexibla lösningarna som jobbar för ett friskare och rörligare Sverige. Visionen är att skapa långsiktiga samarbeten och relationer med företag samt privatpersoner.

Friskvårdspoolen AB ägs av Niklas Borgenäs som är legitimerad naprapat.

Vi besitter lång erfarenhet av att lindra olika smärttillstånd och arbetar bland annat med akupunktur. Om vi inte kan hjälpa dig med dina besvär har vi möjlighet att hjälpa dig vidare till rätt vårdinstans.

Ledorden är helhetssyn, flexibilitet och motivation.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 29 maj 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Friskvårdspoolen Spånga

Akupunkturbehandling hos Friskvårdspoolen Spånga

Akupunktur är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta eller ohälsa fö...

Massagebehandling hos Friskvårdspoolen Spånga

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle...

Naprapatbehandling hos Friskvårdspoolen Spånga

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Nackspärr hos Friskvårdspoolen Spånga

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Hälsporre hos Friskvårdspoolen Spånga

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast...

Tennisarmbåge hos Friskvårdspoolen Spånga

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Niklas Borgenäs

Telefon: 0706-67 76 45

Leg. Naprapat samt ägare av Friskvårdspoolen AB.

Karta - Spånga Torgväg 11, Spånga

21:37 - 27 dec, 2017 skrev:

Hade inte kunnat sitta, stå eller gå på 5 dagar.

30 minuter hos Niklas och hans specialbänk möjliggjorde att jag direkt efter hans behandling har kunnat ta 2st promenader. Äta middag sittanses med familjen vilket inte har kunnat ske under 5 dagar pga smärta som Niklas botade

07:47 - 12 dec, 2017 skrev:

Kom dit med nackspärr och efter en fantastisk behandling kunde jag börja röra på huvudet. Niklas är oerhört proffsig och jag kände mig väldigt trygg hela tiden jag var där.

21:20 - 15 sep, 2017 skrev:

Under mina 15 år av träning har niklas räddat mig ett par gånger men senaste året har jag haft stora problem med höft/ben och rygg. Under 10 månader med rehabcenter i Örebro utan resultat så fixade Niklas mig på 3 veckor. Vad kan man säga förutom ett stort tack/Magnus Allansson Fellingsbro

03:47 - 03 sep, 2017 skrev:

En ängel i nöden!!!
Från att knappt kunde ta mig ur sängen själv, till att röra mig obehindrat. Proffsigt bemött och en proffsig behandling.
Tack Niclas!
Mina varmaste rekomendationer!! 😊

16:51 - 01 sep, 2017 skrev:

Gör en enorm skillnad för killarna som tränar hårt och satsar på sin sport. Stort tack för god vård och alltid, ett glatt och positivt mottagande.

21:54 - 22 jul, 2017 skrev:

Niklas är så duktig o kunnig . Har gott hos honom i många år . Han har utvecklats jättemycket med ny tekning . När jag kommer dit har jag ont o man går därifrån o mår mycket bättre 👍😘

19:05 - 17 maj, 2017 skrev:

Så oerhört tacksam för din hjälp 😊Du är fantastisk på vad du gör ,känner mig så lycklig att slippa värk 🙏🏼Kan bara säga att Jag starkt rekommenderar dig du är bäst/Majlis

17:19 - 09 maj, 2017 skrev:

Jag blev rekommenderad att gå till Niklas efter besök hos läkare,kiropraktorer och sjukgymnaster som inte hjälp alls. Niklas såg "problemet" direkt och Numera rör jag mig utan smärta. Jag hänvisar alla jag känner med smärta Till Niklas och vi kallar honom mirakelmannen. En otrolig kunskap och ett fantastiskt bemötande!

10:30 - 02 mar, 2017 skrev:

Jag blev rekommenderad till Niklas och det är jag evigt tacksam för. Han är den enda som har
kunnat hjälpa mig med mina ryggproblem efter min diskbråcksoperation. Har gått hos Niklas
i 6 månader och blivit mycket bättre. Han är otroligt kunnig. Mina varmaste rekommendationer.
Anita

21:31 - 26 jan, 2017 skrev:

Efter många år med ryggproblem blev jag rekommenderad till Niklas. Jag har alltid varit skeptisk till den här typen av behandling (okunskap). Dock märkte jag att det inte fanns grund för mina fördomar. Niklas har verkligen hjälpt mig och är kunnig och förklarar grundligt vad och varför han gör olika saker. Rekommenderar varmt ett besök hos Friskvårdspoolen!

13:14 - 25 jan, 2017 skrev:

Niklas är grymt kunnig och engagerad och fixar det ingen annan klarar av! Efter många års bollande inom vården så kom jag till Niklas för ett antal år sedan och är den enda som varaktigt kunnat hjälpa mig med mina problem (idrottsskador i axel/nacke). Stort tack! Kan varmt rekommendera Friskvårdspoolen!

08:16 - 28 nov, 2016 skrev:

den bästa och mest kvalificerade vården hittills i mitt liv. Och jag är 60 år ...

10:36 - 24 nov, 2016 skrev:

Jag kan varmt rekommendera Niklas. Otroligt kunnig och professionell!

01:04 - 31 jul, 2016 skrev:

Jag har gått till Niklas efter behov i snart ett år, och har alltid fått utmärkt, engagerad och kompetent hjälp. Han ser till helheten och letar orsaken till skadan/värken istället för att bara mildra symptomen. Jag kan varmt rekommendera Niklas.

10:46 - 29 apr, 2016 skrev:

Jag hittade Niklas genom min mamma, för jag hade gett upp, hade gått hos annan Kiropraktor 8 gånger och det fanns inget fel på mig, men jag hade sådana problem att jag inte kunde böja mig ned och hade sådan värk att jag inte kunde sova på nätterna, det bara strålade ned i benen, trodde att jag fått någon allvarlig sjukdom, men efter 3 behandlingar hos Fantastiska Niklas var jag helt frisk, det går inte att förklara ned ord hur tacksam jag är!!!

10:50 - 14 apr, 2016 skrev:

Gick till Friskvårdspoolen i Spånga efter rekommendation, och besöket överträffade förväntningarna. Vänlig atmosfär, intresserad och väldigt kunnig och den första efter en rad instanser som prickat rätt diagnos. Fick uppfattning att snabbt tog hänsyn till helheten innan gick in på den mer akuta problematiken. Kan varmt rekommendera!

10:36 - 14 apr, 2016 skrev:

På Friskvårdspoolen har jag fått hjälp att bli av med sex års smärta i nacke/rygg efter en mopedolycka. Jag har också fått hjälp att bli av med olika stress/arbetsrelaterade nackproblem. Niklas Borgenäs har en fantastisk förmåga att se en koppling mellan det fysiska och det inre, han ser inte bara "kroppen" utan hela människan!

18:51 - 06 dec, 2015 skrev:

Snabb och bra behandling. Har aldrig mått så bra i rygg och nacke efter besök hos Nicke

18:28 - 25 mar, 2015 skrev:

Tack för snabb o kompetent hjälp!
Jag som varit rädd för nålar hela mitt liv provade tom akupunktur. Kände knappt när nålen sattes in!
Känner mig som en ny människa!

12:33 - 03 nov, 2014 skrev:

Nicke är bäst!!

22:40 - 02 jun, 2013 skrev:

Måste säga att jag blev imponerad.
Hade lyft lite tokigt och sökte av en slump fram Friskvårspoolen. Ryggen blev snabbt och proffesionellt åtgärdad på två besök. Kom att prata om andra problem och det blev så att den tennisarm jag dragits med i nära fem år skulle behandlas. Hade av läkare fått klart för mig att det bara var vila i enorm tid som hjälpte. Det satt hårt men efter fem omgångar vände trenden och efter att ha följt råden jag fått så är det nu bra.
Kan bara säga tack och rekommenderar varmt andra med problem den jag fått stort förtroende för.
/ Lasse

20:31 - 23 maj, 2013 skrev:

Tack! Friskvårdspoolen, nu mår jag bra igen. Jag känner mig fantastiskt bra i ryggen efter den professionella och kompetenta behandlingen. Tack!