Krona på enstaka tand, helkeramisk

Natand - Tandläkare Ulla Öwall - Spånga, Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 04 november 2015 av Vården.se

08-760 00 19
Visa telefonnummer

Skogsbacken 29, Spånga - visa på karta

Om Natand - Tandläkare Ulla Öwall

Nya och återkommande patienter är varmt välkomna till Natand och tandläkare Ulla Öwall i Spånga. Jag erbjuder all typ av tandvård, allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Om Ulla Öwall

Jag har varit tandläkare sedan 1980 och haft en egen praktik sedan 1981. Mitt främsta mål är att ge mina patienter friska tänder och ett friskt tandkött.

Jag välkomnar patienter i alla åldrar och barn ligger mig varmt om hjärtat.

Akut tandvård

Om du är i behov av akut tandvård ordnar vi en tid åt dig så snart som möjligt så att du kan få ditt problem åtgärdat.

Varmt välkommen till Natand!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Natand - Tandläkare Ulla Öwall

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Solna Ortopedmottagning Jag kom hit med smärta och gick härifrån smärtfri. Mycket trevligt bemötande av både bokningspersonal och läkare. - Margit A
    • Husläkaren Kungsladugård Roland Arvidsson Mycket kompetent behandling både från sjuksköterskan till läkaren.Har fått rätt medicinsk behandling plus relevant information, vilket resul... - Margareta Sturemyr
    • Protandvården - Tandläkare Dena Kunnig, säker och trevlig tandläkare. Ärlig och hjäpsam människa.. En tandläkare att lita på.. Jag tycker att beskrivningen professionellt s... - Sundus
    • Jourcentralen Norrköping Fantastisk personal. 👍 - Cai "Armbågen" Öjring
    • Sant Elias Klinik Har vart en stamkund hos dem flera år! Underbar och kunnig läkare, rekommenderas till alla: unga som gamla - J. A.