Boka här

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Hannebergsgatan 41, Solna - Visa på karta

Hälsokontroll man

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för män som kan ge dig som man en översikt av din hälsa.

Gör vår omfattande kontroll för män

Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan erbjuder en omfattande hälsokontroll som är specifikt riktad till män. Du kan få en bra bild av ditt hälsotillstånd genom att titta om områden som är viktig inom manlig hälsa: vitaminer och mineraler, njurfunktion, kolesterol, prostata och testosteron.

• Blodstatus. Om du ofta är trött, yr eller andfådd, kan det vara en god idé att mäta ifall du har kanske har blodbrist.
  • Hjärta och kärl. Du kan se om du eventuellt löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar genom att mäta blodets fett- eller sockernivåer.
  • Njurfunktion. Sämre njurfunktion märks av genom symtom som illamående, svullnad och högt blodtryck. Vi analyserar de analyter som visar hur dina njurar mår.
  • Leverfunktion. Leverns uppgift är bland annat att filtrera blodet som kommer från tarmen. Vi analyserar de analyter som visar hur din lever mår.
  • B-celler. De vita blodkropparna analyseras för att ge en indikation på immunförsvarets funktion och status.
  • Prostataprov/Testosteron. Här mäts testosteronnivåer samt nivån av PSA (prostataspecifik antigen) som testar prostatan.
  • Vitaminer/mineraler. En analys av vitaminer och mineraler i din kropp görs.
  • Sköldkörtel. Sköldkörteln är ansvarig för att kontrollera ämnesomsättningen i kroppen. Man analyserar för att se om du har en eventuell sköldkörtelrubbning.
  • Inflammation. Vi kan mäta för att se om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  • Blodsocker. Du kan tidigt se tecken på om du är på väg att utveckla typ-2 diabetes genom att mäta nivån på ditt blodsocker.

Dina provsvar kompletteras med läkarkommentar

Efter att du lämnat ditt blodprov på Hannebergsgatan 41 så tar det några dagar innan dina provsvar finns i din digitala journal. Du meddelas genom mejl och SMS. Utöver dina provsvar får du även en kommentar från en legitimerad specialistläkare som förklarar vad värdena innebär för ditt allmänna hälsotillstånd, och hur du kan förbättra dem om det behövs.

Innan du gör en hälsokontroll

När du ska gå och ta provet på provtagningsenheten på Hannebergsgatan 41 finns det några saker du bör tänka på. Vi rekommenderar att du tar provet innan kl 10 och du behöver ha med dig giltig legitimation till ditt besök. Provet ska tas på fastande mage, vilket innebär att du inte får äta något 10-12 timmar innan provtagningen. Det går däremot bra att dricka vatten och kaffe/te utan tillsatt socker eller mjölk.

Dagen innan provtagningen bör du också undvika:

• Fet mat och alkohol
  • Träning
  • Levaxin
  • Järnmedicin
  • Medicinering med NSAID-preparat

Du bör inte lämna prov vid pågående eller nyss avslutad antibiotikabehandling.

Gör en särskild hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan för att veta mer om din hälsa!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan!

Få en inblick på hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Hannebergsgatan 41 i Solna. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Vad erbjuder vi för typer av hälsokontroller?

Hos oss på Svensk Provtagning hittar du ett antal olika hälsokontroller, som fokuserar på lite olika tester, beroende på vad du vill få reda på. Några exempel på hälsokontroller som vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest

Läs mer om och beställ våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Varför ska jag göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan?

Många har avvikande värden utan att vara medvetna om det. Ett blodprov är ett enkelt och smidigt sätt att få en indikation på hur dina värden ser ut och om du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, exempelvis hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Tidig upptäckt av dessa indikatorer gör att du kan få behandling i ett tidigt skede och motverka framtida hälsoproblem. Om du kombinerar din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor har du bra förutsättningar för att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan hittar du på Hannebergsgatan 41 och samarbetar med Karolinska Universitetslaboratoriet.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Solna Hannebe...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Vi på Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan erbjuder en omfattande hälsokontroll för kvinnor. Hälsokontroll utformad specifikt för kvi...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Skaffa en bra överblick av din allmänna hälsa genom att göra just en allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan. V...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Vill du bekräfta din graviditet samt veta hur din hälsa ser ut inför graviditeten? Gör då ett graviditetstest hos Svensk Provtagning Solna H...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

För att vi ska må så bra som möjligt är det viktigt att vi får i oss alla vitaminer vi behöver, men ibland kan man ha en brist utan att veta...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan kan du få hjälp med att testa sköldkörteln. Eftersom sköldkörteln har en viktig funktion i krop...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

För män som vill testa sitt PSA-värde går det att beställa ett prostatatest hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan. Ett prostatatest k...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Vi på Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan erbjuder en hälsokontroll specifikt utformad för led- och muskelvärk. Den kan hjälpa dig hitt...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Har du funderat på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller misstänker du att du kan ha någon brist? Då kan vi på Svensk ...

Karta - Hannebergsgatan 41, Solna