Boka här

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Hannebergsgatan 41, Solna - Visa på karta

Hälsokontroll kvinna

Hälsokontroll utformad specifikt för kvinnor

Vi har tagit fram en hälsokontroll som fokuserar på områden som är särskilt viktiga för kvinnor. Vi analyserar till exempel kolesterol, sköldkörteln, blodsocker och blodkroppar, och tittar särskilt på följande områden:

• Blodstatus - detta är viktigt för att veta om du lider av blodbrist, vilket kan ge symtom som återkommande trötthet, yrsel eller andfåddhet.
  • Hjärta/kärl - genom att titta på blodets fett- eller sockernivåer kan du få en indikation på om du löper större risk att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Njurfunktion - vi tittar på hur bra din njurfunktion är.
  • Leverfunktion - vi tittar på hur bra din leverfunktion är.
  • B-celler - genom att vi analyserar de vita blodkropparna kan vi få en indikation på immunförsvarets status och hur väl det fungerar.
  • Sköldkörtel - vi analyserar om du eventuellt har en sköldkörtelrubbning.
  • Vitaminer/mineraler - vi tittar på vitaminer och mineraler i din kropp, för att se om det finns några eventuella brister.
  • Blodsocker - genom att mäta nivån på ditt blodsocker kan vi tidigt se tecken på om du är på väg att utveckla typ-2 diabetes.
  • Inflammation - vi undersöker om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.

Få kommentarer av en legitimerad specialistläkare

Innan du gör vår hälsokontroll för kvinnor hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan får du göra en webbenkät, som ger oss en bild av din hälsa. Efter det får du remiss till att lämna prover hos oss på Hannebergsgatan 41. Du får resultaten av proverna till din digitala journal efter några dagar, tillsammans med en kommentar från en legitimerad läkare. Kommentarerna hjälper dig att förstå dina resultat bättre och läkaren ger dig förslag på hur du skulle kunna förbättra dina värden, i de fall där det behövs.

Att tänka på innan man lämnar prov för hälsokontroll kvinna

Ta med dig giltig legitimation till provtagningsenheten på Hannebergsgatan 41. Vi rekommenderar att man helst tar provet innan klockan 10:00. Dessutom kan det vara bra att undvika träning innan provtagningen, eftersom det kan påverka analysen.

Några andra saker som är bra att ha i åtanke:

• Fasta innan du gör provet, det vill säga att du inte äter 10-12 timmar innan provtagningen. Det går bra att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.
  • Undvik att äta fet mat och dricka alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan provtagningen.
  • Om du medicineras med NSAID-preparat (det vill säga antiinflamatoriska medel samt lättare värk- och febernedsättande medel, förutom paracetamol), så kan inte en analys göras.
  • Om du tar Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln, tänk på att inte ta dem timmarna innan provtagningen.
  • Har du en pågående antibiotikabehandling eller infektion, eller om något av dem alldeles nyss avslutats, bör du inte göra en provtagning.

Vill du få en omfattande bild av din hälsa? Välkommen att boka din hälsokontroll för kvinnor hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan!

Få en inblick på hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Hannebergsgatan 41 i Solna. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Vad erbjuder vi för typer av hälsokontroller?

Hos oss på Svensk Provtagning hittar du ett antal olika hälsokontroller, som fokuserar på lite olika tester, beroende på vad du vill få reda på. Några exempel på hälsokontroller som vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest

Läs mer om och beställ våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Varför ska jag göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan?

Många har avvikande värden utan att vara medvetna om det. Ett blodprov är ett enkelt och smidigt sätt att få en indikation på hur dina värden ser ut och om du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, exempelvis hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Tidig upptäckt av dessa indikatorer gör att du kan få behandling i ett tidigt skede och motverka framtida hälsoproblem. Om du kombinerar din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor har du bra förutsättningar för att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan hittar du på Hannebergsgatan 41 och samarbetar med Karolinska Universitetslaboratoriet.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Solna Hannebe...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Vi på Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan erbjuder en omfattande hälsokontroll för kvinnor. Hälsokontroll utformad specifikt för kvi...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Skaffa en bra överblick av din allmänna hälsa genom att göra just en allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan. V...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Vill du bekräfta din graviditet samt veta hur din hälsa ser ut inför graviditeten? Gör då ett graviditetstest hos Svensk Provtagning Solna H...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

För att vi ska må så bra som möjligt är det viktigt att vi får i oss alla vitaminer vi behöver, men ibland kan man ha en brist utan att veta...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan kan du få hjälp med att testa sköldkörteln. Eftersom sköldkörteln har en viktig funktion i krop...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

För män som vill testa sitt PSA-värde går det att beställa ett prostatatest hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan. Ett prostatatest k...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Vi på Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan erbjuder en hälsokontroll specifikt utformad för led- och muskelvärk. Den kan hjälpa dig hitt...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Solna Hannebergsgatan

Har du funderat på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller misstänker du att du kan ha någon brist? Då kan vi på Svensk ...

Karta - Hannebergsgatan 41, Solna