Boka här

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Eugeniavägen 3, huvudentrén D3:55, Karolinska Universitetssjukhuset, 171 76 Solna - Visa på karta

Hälsokontroll Premium

Vill du vara säker på att du har kollat allt? Då kan vår Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska vara rätt hälsokontroll för dig. Den är omfattande och täcker de viktigaste områdena.

En heltäckande hälsokontroll för dig som vill veta mer

Vi rekommenderar vår omfattande Hälsokontrollen Premium till alla som vill veta mer om sin hälsa. I hälsokontrollen ingår nämligen en undersökning av elva områden som är viktiga för din hälsa och innefattar hela 52 stycken analyter som ska analyseras. Då undersöker vi följande:

1. Din blodstatus - ifall du ofta känner dig trött, yr eller andfådd kan det bero på eventuell blodbrist, därför undersöker vi din blodstatus.
  2. Dina vitaminer och mineraler - vi analyserar dessa då de är viktiga för några av din kropps viktiga funktioner.
  3. Dina B-celler - genom att analysera de vita blodkropparna kan du få en indikation på immunförsvarets funktion och status.
  4. Ditt hjärta och kärl - vi undersöker fett- och sockernivåerna i ditt blod, då de kan ge dig en indikation på om du eventuellt löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar.
  5. Inflammation - vi kan analysera för att se om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  6. Din njurfunktion - vi analyserar hur väl dina njurar fungerar.
  7. Dina enzymer - dessa fungerar som katalysatorer i många av kroppens inre processer, t.ex matsmältning. Därför är det bra att undersöka om de funkar som de ska.
  8. Din leverfunktion - vi analyserar hur väl din lever fungerar.
  9. Din prostata/testosteronnivåer - vi mäter dina nivåer av testosteron samt nivåer av PSA (prostataspecifik antigen).
  10. Ditt blodsocker - vi tittar på nivån på ditt blodsocker.
  11. Din sköldkörtel - denna ansvarar bland annat för ämnesomsättningen i din kropp, därför är bra att undersöka om den kan vara över- eller underaktiv.

Det kan vara bra att veta att när man ska lämna blodprov för Hälsokontroll Premium på Eugeniavägen 3, så kommer det att behövas mer blod i flera provrör då den här hälsokontrollen är mer omfattande.

Förstå dina provsvar med våra kommentarer

Eftersom denna hälsokontroll är så omfattande, kan det ta mellan 5 till 7 dagar innan vi har hunnit analysera alla dina värden. Därefter hamnar dina provsvar och hälsodata i din digitala journal, som tillsammans med en kommentar från en legitimerad specialistläkare, ger dig en tydlig bild av din hälsa. Då kan du förstå vad dina provsvar innebär, samt vad du kan göra för att förbättra dem ifall det behövs.

Innan du gör en hälsokontroll

När du ska gå och ta provet på provtagningsenheten på Eugeniavägen 3 finns det några saker du bör tänka på. Vi rekommenderar att du tar provet innan kl 10 och du behöver ha med dig giltig legitimation till ditt besök. Provet ska tas på fastande mage, vilket innebär att du inte får äta något 10-12 timmar innan provtagningen. Det går däremot bra att dricka vatten och kaffe/te utan tillsatt socker eller mjölk.

Dagen innan provtagningen bör du också undvika:

• Fet mat och alkohol
  • Träning
  • Levaxin
  • Järnmedicin
  • Medicinering med NSAID-preparat

Du bör inte lämna prov vid pågående eller nyss avslutad antibiotikabehandling.

Få koll på din hälsa genom vår kompletta hälsokontroll - Hälsokontroll Premium. Boka för att göra provet på Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska redan idag!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Välkommen till Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska!

Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska är den hälsotjänsten som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Eugeniavägen 3 i Solna, vid Nya Karolinska. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Varför ska jag göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska?

Många har avvikande värden utan att vara medvetna om det. Ett blodprov är ett enkelt och smidigt sätt att få en indikation på hur dina värden ser ut och om du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, exempelvis hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Tidig upptäckt av dessa indikatorer gör att du kan få behandling i ett tidigt skede och motverka framtida hälsoproblem. Om du kombinerar din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor har du bra förutsättningar för att må riktigt bra, riktigt länge!

Så här gör du en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i tre månader.

Du lämnar sedan dina blodprov(er) på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska finns på Eugeniavägen 3 och drivs av Karolinska Universitetslaboratoriet.

Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Nyfiken på hur du mår på insidan? Hitta din hälsokontroll redan idag hos Svensk Provtagning Karolinska Universitetslaboratoriet!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för ...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Vill du veta hur dina värden ser ut för exempelvis ditt testosteron? Då kan du beställa hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Solna N...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska är det möjligt att göra en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra överblick av din hälsa idag....

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska är det möjligt att beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort). Det kan med ...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska hjäl...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska kan du få hjälp med att testa sköldkörteln. Eftersom sköldkörteln har en viktig funktion i kropp...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Vill du testa ditt PSA-värde, för att se om det finns tecken på prostatacancer? Då kan vi på Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska hjälpa ...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Upplever du värk i muskler och leder och funderar på vad som kan ligga bakom? Hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska kan du genom vår h...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Solna Nya Karolinska

Vet du om du får i dig allt din kropp behöver via kosten? Misstänker du att du har brist av något ämne? Då kan vår hälsokontroll inriktad på...

Karta - Eugeniavägen 3, huvudentrén D3:55, Karolinska Universitetssjukhuset, 171 76 Solna