1/3
Öppet idag från 10:00

Synsam Solna

POSTGÅNGEN 24, Solna

Synsam Solna

Varmt välkommen till Synsam Solna!

Hos Synsam på Postgången 24 i Solna Centrum hittar du vår välsorterade butik. Ta hjälp av våra legitimerade optiker för att boka olika sorters synundersökningar. Hos oss hittar du glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och vi hjälper dig om du behöver skaffa glasögon för första gången, eller om du helt enkelt bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Solna har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Solna hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Olycksgaranti i ett år

Efter att du undersökt dig och fått dina glasögon eller linser hos oss, finns vi kvar som stöd. När du skaffar glasögon hos oss täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det innebär att ifall dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna kan vi reparera eller byta ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året kan du, utan extra kostnad, boka in en ny synundersökning hos oss.

Välkommen till våra optiker på Synsam Solna på Postgången 24 i Solna Centrum!

Informationen uppdaterades 15:37 - 9 okt, 2020

Synundersökning hos Synsam Solna

Pris från: 199 kr

Träffa en av våra legitimerade optiker på Synsam Solna för en synundersökning.

Våra optiker kontrollerar ditt öga

Har du känt att din syn inte är så bra som den borde vara? Besök en av våra optiker för en undersökning, så du får reda på ifall du har ett synfel. Vi hjälper i så fall dig vidare med synkorrigering, vilket kan göras med hjälp av glasögon och/eller linser.

Mer om undersökningen

Innan ditt besök kan det vara bra att kolla upp om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Det underlättar för vår optiker när de ska undersöka dina ögon. Undersökningen inleds med att ta reda på hur du själv uppfattar din syn och ögonhälsa. Sedan gör optiken flera olika mätningar för att undersöka om du har någon typ av synfel. Vid ett synfel kan optiken hjälpa till att korrigera det genom att ordinera glasögon och/eller linser med rätt styrka. Om något mer avvikande upptäcks under undersökningen skickar optikern en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till Synsam Solna på Postgången 24 i Solna Centrum för att boka en synundersökning!

Skaffa glasögon
hos Synsam Solna

Hos oss på Synsam Solna kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för att korrigera s...

Pris från: 199 kr

Skaffa linser
hos Synsam Solna

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Synsam So...

Pris från: 549 kr

Lördag : 10:00 - 18:00