E-Eye för torra ögon hos Källmarkskliniken i Solna

1 800 kr

Per gång. Behandlingen genomförs i tre omgångar inom loppet av 45 dagar.

Vretenvägen 8, Solna - Visa på karta

• Tisdag - Onsdag 08:00 - 16:00

E-Eye för torra ögon

Vi är först i Sverige med ny behandling av torra ögon

På Källmarkskliniken använder vi den senaste behandlingen för torra ögon: E-Eye. E-Eye är den första och enda medicinska apparaten i världen som använder Intense Regulated Pulsed Light, IRPL, och är speciellt konstruerad för behandling av torra ögon orsakat av funktionsnedsättning i de Meibomska fettkörlarna.

Behandlingen med E-Eye är icke-kirurgisk, smärtfri och ofarlig för ögat.

Kan jag få behandling med E-Eye?

Om du redan är patient hos oss kan du kontakta oss och vi kan ge dig ett svar direkt. Om du inte har varit hos oss förut gör vi först en noggrann undersökning av dina ögon samt din tårapparat med körtlar och dess funktion, för att se om du passar för behandling med E-Eye.

Kontakta oss på Källmarkskliniken om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 02 oktober 2020 av Vården.se

Om Källmarkskliniken

Varmt välkommen till Källmarkskliniken!

Vi är Sverige enda specialistklinik för patienter med torra och rinnande ögon! Undersökningar och behandlingar utförs enligt senaste forskningsrön och sker under ledning av Sveriges ledande experter inom området - Fredrik Källmark och Victoria Rhawi.

Vi behandlar besvär av torra, grusiga eller rinniga ögon

De allra flesta som lever med torra ögon kan med rätt behandling helt slippa sina besvär. På Källmarkskliniken hjälper vi till att ställa individuella diagnoser med hjälp av en grundlig undersökning av ögats olika delar bland annat tårfilmens innehåll, meibografi av ögats fettkörtlar samt undersökning av ögats tårkanaler.

Läs mer om hur vi kan behandla torra ögon eller gör ett test för att se hur svåra dina besvär är här hos oss idag!

Du kan handla produkter från vårt eget ögonapotek på KällmarksÖgonapotek.se

Logga för Källmarksklinikens ögonapotek

​Ögonhälsoundersökningar

Utöver de mer specifika undersökningarna och behandlingarna utför vi också ögonhälsoundersökningar, som säkerställer att allt står rätt till med dina ögon. Vi rekommenderar att alla över fyrtio år regelbundet kontrollerar sina ögon, för att man i god tid ska upptäcka eventuella bekymmer.

Informationen uppdaterades 02 oktober 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Källmarkskliniken

Undersökning av torra ögon hos Källmarkskliniken i Solna

1 800 kr Nybesök - Undersökning och diagnos av torra ögon. Återbesök 900 kr - Uppföljning av torra ögon.

På Källmarkskliniken utför vi ögonundersökningar hos en specialist för torra ögon. Målet är att kartlägga bakgrunden och anledningen till di...

Ögonhälsoundersökning hos Källmarkskliniken i Solna

1 800 kr

Hos oss på Källmarkskliniken genomför vi ögonhälsoundersökning för att skapa en helhetsbild av ögonens kondition. Vad innehåller en ögonh...

Behandling med BlephEx hos Källmarkskliniken i Solna

2 000 kr

Vad är BlephEx? BlephEx är en behandling som används för att behandla blefariter och torra ögon. Om man vid en undersökning kan konstater...

E-Eye för torra ögon hos Källmarkskliniken i Solna

1 800 kr Per gång. Behandlingen genomförs i tre omgångar inom loppet av 45 dagar.

Vi är först i Sverige med ny behandling av torra ögon På Källmarkskliniken använder vi den senaste behandlingen för torra ögon: E-Eye. E-...

Ögonapoteket hos Källmarkskliniken i Solna

Apoteket för torra ögon På Källmarkskliniken är vi experter på behandling av torra ögon och erbjuder ett utvalt sortiment av produkter so...

LipiFlow hos Källmarkskliniken i Solna

4 500 kr Per öga

På Källmarkskliniken erbjuder vi Lipiflow för behandling av MGD (Meibomian gland dysfunction). MGD är en vanlig diagnos för patienter som be...

Demodexbehandling hos Källmarkskliniken i Solna

3 100 kr

Vad är Demodex? Demodex är ett släkte bestående av små hårsäckskvalster. Demodex folliculorum samt Demodex brevis är de arter man hittar ...

Fredrik Källmark

Sara

Koordinator, IRPL certifierad

Karta - Vretenvägen 8, Solna

11:52 - 12 okt, 2020 skrev:

Inget fel på servicen när du väl är på plats, väldigt professionellt och omhändertagande. Men ni behöver lösa kundsupport-frågan genom ytterligare en anställd eller på annat vis. Testat ringa flera gånger över en veckas tid men ingen svarat, utan någon respons på mailen heller. Villig att ändra betyg och uppfattning men inte innan jag fått kontakt..

2,8

08:00 - 23 sep, 2020 skrev:

Efter tre besök hos ögonspecialister för rinnande ögon fick jag en förklaring till orsaken till rinnande ögon och dessutom med egna ögon se det på foto och film. Hoppas nu att symptomen dämpas och kanske försvinner och inte behöver använda antibiotika, cortison och en mängd dyra ögondroppar. Kan inte förstå hur man ordinerar behandlingar som bara ger tillfällig lindring eller ingen alls. Dessutom är det svårt, särskilt för äldre människor att applicera salvor och droppar i ögonen. Antar att det är många som har besvär med rinnande, kliande ögon. Kvalitetssäkra ögon läkarna.

15:02 - 08 sep, 2020

19:19 - 05 sep, 2020 skrev:

Efter långvariga stora besvär med ögonen ,som påverka livet tillslut väldigt negativt och trots sökt hjälp hos ögonläkare och annan vård ,så va det inte förens jag kom till källmarsklinken jag blev så mkt bättre av deras behandling och tagen på allvar. Rekommenderar stark besöka dem vid besvär. Man kände stor kunskap hos den som undersökte och förståelse.

21:23 - 19 aug, 2020 skrev:

Äntligen fick jag hjälp för mina ögon, som inte vanlig sjukvård kunde hjälpa mig med, inte ens specialistläkare

4,2

21:20 - 10 aug, 2020 skrev:

Kändes från första stund mycket proffsigt. Skönt att möta så kunnig expertis på torra ögon.

19:26 - 26 maj, 2020 skrev:

Bra hjälp!

16:47 - 22 maj, 2020 skrev:

Så tacksam att Ni finns och lyssnar på. Oss "ögontorrisar" :)

15:36 - 19 okt, 2019 skrev:

Ett fantastiskt bemötande med holistiskt tänkande. Jag blev sedd och lyssnad på och gick därifrån med kunskap, hopp och förtröstan. Värt varenda krona!

09:50 - 22 sep, 2019 skrev:

Perfekt bemötande o dom vet exakt vad man pratar om o vilket bekymmer det är att ha torra ögon.

22:29 - 11 sep, 2019

07:52 - 09 aug, 2019 skrev:

Fantastiskt bemötande och synnerligen noggrann analys, undersökning och hantering. Allt blev förklarat och visat noggrant för mig, samt hur jag själv skulle åtgärda mitt problem. Vid återbesöket jämfördes mina data då/nu och allt hade blivit så mycket bättre.

11:11 - 18 jul, 2019 skrev:

Var först hos en ”vanlig” ögondikyor med mina torra ögon - fick ögondroppar. Källmatksklinikrns behandling var något helt annat - efter ett halvår var jag helt besvärsfri !

13:26 - 23 apr, 2018 skrev:

Trevlig personal och bra bemötade

08:50 - 24 jan, 2018 skrev:

Tack för fantastisk hjälp! Och en otroligt proffsigt bemötande!

08:48 - 24 jan, 2018 skrev:

Jag fick mycket bra förklaringar varför jag har dom problem jag har och även hjälp med hur jag ska lindra problemen.

14:53 - 14 jan, 2018

20:21 - 10 jul, 2017 skrev:

Otroligt bra bemötande och grundlig undersökning. Jmf med vårdcentralen var detta besök värt hur mycket som helst! Fantastisk positiv effekt av manukahonungen för mina ögonlocksinflammationer o torra ögon!! Svider dock som sjutton..

14:47 - 17 jun, 2017 skrev:

Jag kan ge Källmarkskliniken de allra bästa vitsord och rekommendationer. Bemötandet var såväl professionellt som empatiskt. Jag kände mig sedd och tagen på allvar och fick ett utomordentligt förtroende för behandlande läkares kompetens.

20:50 - 18 jan, 2017

• Fråga ställd 22:42 14 nov 2017

Hej!

Jag har ofta problem med torra ögon och jag tror det beror på min medicinering. Äter bl a blodtryckssänkande och blodfettssänkande medicin. Dock så kan problemen bli värre av luftdrag t ex vid motorcykelåkning. Har pratat med min läkare om detta, men han kan inte säga om det är någon av mina mediciner som orsakar detta. Själv är jag dock ganska säker på detta. Även provat olika ögondroppar utan någon större effekt. Går detta att behandla med E-eye behandlingen?

Källmarkskliniken svarar:

Hej Per,
    Blodfettreglerande läkemedel, har ingen påverkan på ögonen, däremot kan vissa blodtryckssänkande läkemedel göra ögat torrt. Det beror alltså på vilken medicin du tar.
    Ögondroppar är bara en tillfällig hjälp och kan inte "bota" något. Vill man få en bra förutsättning för att bli av med sina besvär, bör man göra en grundlig undersökning först för att gå till botten med vad som är den egentliga orsaken till dina besvär. Först då kan man ge en riktad behandling. E-eye har en mkt bra effekt på ett flertal olika orsaker till torra ögon, men för att det ska vara effektivt måste man alltså utreda orsaken till dina besvär först.
    En undersökning tar ca 1 tim och inbegriper bl.a. undersökning av tårkörtlar, slemhinnor ögonlock, fettkörtlar, tårinnehåll och fettkvalitet och kvantitet mm och kostar 1400:-
    Om du är intresserad hjälper vi dig gärna.
    Kontakta oss på tel: 08 -752 01 00 så bokar vi en tid.
    Vänliga hälsningar
    Källmarkskliniken