Krona på enstaka tand, metall och porslin

Näckrosen Tandvårdsklinik - Solna

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 05 mars 2018 av Vården.se

Stråket 3, Solna - Visa på karta

• Möjlighet till senare tider enligt överenskommelse.

Om Näckrosen Tandvårdsklinik

Varmt välkommen till Näckrosen Tandvårdsklinik, en klinik för allmän tandvård, tandhygienist, kosmetisk- och implantatbehandling.

OBS! Ny tillfällig adress

Vi vill informera alla våra patienter att vi temporärt har flyttat till en klinik på adressen Stråket 3 i Solna. Detta på grund av en vattenskada som måste åtgärdas snarast. Under tiden är ni välkomna att kontakta oss som vanligt på telefon nummer 08-27 97 46 och farzad@solnadentist.se

Vår tandvårdsfilosofi

Vår filosofi är att förebygga större tandläkaringrepp. Vi vet att grundlig information om kost och instruktioner till bättre munhygien är nyckeln till en friskare mun. Vi har som mål att skapa en god tandhälsa för alla våra patienter oavsett bakgrund och tidigare insatser.

Vi är stolta över att erbjuda högkvalitativ behandling i en lugn, trygg och familjär miljö. All behandling utförs med material av absolut bästa kvalité.

Nära samarbete med skickliga specialister

Vår klinik har mycket nära samarbete med specialister dit patienter kan remitteras vid behov.

Vår fokus är att varje besök och undersökning/behandling ska vara en positiv erfarenhet.

Vi är väl medvetna att extra självförtroende och självkänsla kommer med det ultimata leendet.

Näckrosen Tandvårdsklinik är en privat mottagning som är medlem i Tandläkarförbundet TEV (Tandläkare Egen Verksamhet) samt medlem i Privattandläkarnas förbund. Vi är även certifierade av Trygg Verksamhet.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Näckrosen Tandvårdsklinik

Karta - Stråket 3, Solna

• 10:30 - 06 jul, 2018 skrev:

Hej,
    Stort tack Farzad,
    En skicklig läkare, lugn, informativ, lätt på hand, hänsynsfull, stort förståelse när man är rädd.
    Proffsig bemötande.
    Effektivt och snabbt(men väldigt noggrann).
    Man ser tydligt att han jobba med hela kraften och kunskapen för patientens bästa,
    Fick dessutom en hel del goda råd och tips.
    Farzad är bästa tandläkaren jag har haft hittills.

• 19:45 - 05 jul, 2018 skrev:

Wow säger jag bara! Det är första gången jag känner att jag har fått ett professionellt utlåtande och en tandläkare som har tagit ett helhetsgrepp. Jag kände mig välkommen och trots lite tandläkarskräck innan kände jag mig bekväm under hela besöket. Lugn, saklig och hjärtligt mottagande av en mycket duktig tandläkare, tack!

• 14:18 - 31 okt, 2017 skrev:

Jag kan varmt rekommendera Näckrosens tandvårdsklinik. Jag har haft tandläkarskräck så länge jag kan minnas och det har alltid varit svårt att hitta en tandläkare som det känns ok att gå till ända tills nu när jag fick komma till Farzad. Nu känns det inte bara ok att komma till tandläkaren utan det känns faktiskt Bra äntligen. Jag rekommenderar alla att gå till Näckrosens tandvårdsklinik och speciellt ni som har tandläkarskräck för där finns världens bästa tandläkare. Mvh Erika

• 13:19 - 06 sep, 2017

• 14:11 - 16 aug, 2017

• 22:16 - 05 jul, 2017 skrev:

Den vård jag fick vid rotfyllningen av min kindtand var perfekt! Lungt och metodiskt utfördes behandlingen och framförallt - helt smärtfritt!! - Jag blev förvånad! Jag hade oroat mig i flera dagar innan men helt i onödan! Toppenbra jobb!

• 13:32 - 19 maj, 2017

• 15:21 - 17 maj, 2017

• 10:42 - 11 maj, 2017 skrev:

Superlugn, trevlig och kunnig tandläkare. Bra behandlingsplan, återkoppling och tålamod över räddare patienter. Rekommenderar Farzad till alla jag känner!!

• 19:15 - 02 maj, 2017

• 13:35 - 21 dec, 2016