Rotfyllning av framtand hos Artos Dental i Solna

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Stråket 3, Solna - Visa på karta

• Möjlighet till senare tider enligt överenskommelse.

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 06 december 2018 av Vården.se

Om Artos Dental

Varmt välkommen till Artos Dental, en klinik för allmän tandvård, tandhygienist, kosmetisk- och implantatbehandling.

Näckrosen Tandvårdsklinik blir Artos Dental

Vi på Näckrosen Tandvårdsklinik har gått ihop med Artos Dental och du hittar oss nu på Stråket 3 i Solna.

Vår tandvårdsfilosofi

Vår filosofi är att förebygga större tandläkaringrepp. Vi vet att grundlig information om kost och instruktioner till bättre munhygien är nyckeln till en friskare mun. Vi har som mål att skapa en god tandhälsa för alla våra patienter oavsett bakgrund och tidigare insatser.

Vi är stolta över att erbjuda högkvalitativ behandling i en lugn, trygg och familjär miljö. All behandling utförs med material av absolut bästa kvalité.

Nära samarbete med skickliga specialister

Vår klinik har mycket nära samarbete med specialister dit patienter kan remitteras vid behov.

Vår fokus är att varje besök och undersökning/behandling ska vara en positiv erfarenhet.

Vi är väl medvetna att extra självförtroende och självkänsla kommer med det ultimata leendet.

Artos Dental är en privat mottagning som är medlem i Tandläkarförbundet TEV (Tandläkare Egen Verksamhet) samt medlem i Privattandläkarnas förbund. Vi är även certifierade av Trygg Verksamhet.

Informationen uppdaterades 06 december 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Artos Dental

Undersökning av ny patient hos Artos Dental i Solna

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
830 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Artos Dental i Solna

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.

Tandutdragning hos Artos Dental i Solna

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Artos Dental i Solna

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Artos Dental i Solna

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Artos Dental i Solna

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Artos Dental i Solna

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Bettskena hos Artos Dental i Solna

Tandimplantat hos Artos Dental i Solna

Tandblekning hos Artos Dental i Solna

Farzad Moayedi DDS

Farzad Moayedi DDS

Leg. Tandläkare

Farzad tog sin Tandläkarexamen vid Göteborgs Universitet år 1999. Han drev en egen stor praktik i London under 12 års tid. År 2013 flyttade han hem till Sverige och driver nu Näckrosen Tandvårdsklinik.

Han tilltalas av det lilla formatet som skapar en familjär stämning och bra patientkontakt. Han har över 16 års erfarenhet inom allmän tandvård och stort intresse inom estetisk tandvård samt behandling av tandvårdsrädda patienter.

Farzad är en lugn och noggrann person, pedagogisk och alltid väl förberedd. Hans vision är att du som patient skall känna dig trygg, väl omhändertagen och nöjd med utförd behandling. Han håller sig uppdaterad med den senaste utveckling inom yrket genom att regelbundet gå på nationella och internationella vidareutbildningar.

Han utför alla typer av behandlingar inom allmäntandvård:

• akuttandvård
  • rotbehandlingar
  • kronor och broar
  • proteser
  • bettskenor och tandskydd
  • amalgamsaneringar
  • estetisk tandvård (skalfasader, blekning, helkeramiska ersättningar).
  • implantatbehandling och mindre kirurgiska ingrepp utförs på kliniken.

Farzad är väldigt mån om att du som har akuta besvär eller värk ska få en tid samma dag eller senast dagen efter.

Han talar förutom svenska även engelska och persiska.

Artur Bowgird

Artur Bowgird

Leg. Tandläkare

Artur tog examen 1984 från Karolinska Institutet och har arbetat som tandläkare sedan dess. Han har vidareutbildat sig inom implantatkirurgi och har lång erfarenhet av arbete med tandimplantat.

Pia

Pia

Profylaxtandsköterska

Pia tog examen 1988 och har sen dess arbetat med förebyggande profylax. Hon har arbetat hos Artos Dental sedan 1999.

Violetta

Violetta

Tandsköterska

Har arbetat på kliniken sedan 2011.

Solmaz

Solmaz

Tandsköterska

Har arbetat på kliniken sedan 2017.

Lisa

Lisa

Ekonomi- och administrationsansvarig

Lisa har över 12 års erfarenhet inom Internationell fondförvaltning i London och Zurich.

Karta - Stråket 3, Solna

10:30 - 06 jul, 2018 skrev:

Hej,
Stort tack Farzad,
En skicklig läkare, lugn, informativ, lätt på hand, hänsynsfull, stort förståelse när man är rädd.
Proffsig bemötande.
Effektivt och snabbt(men väldigt noggrann).
Man ser tydligt att han jobba med hela kraften och kunskapen för patientens bästa,
Fick dessutom en hel del goda råd och tips.
Farzad är bästa tandläkaren jag har haft hittills.

19:45 - 05 jul, 2018 skrev:

Wow säger jag bara! Det är första gången jag känner att jag har fått ett professionellt utlåtande och en tandläkare som har tagit ett helhetsgrepp. Jag kände mig välkommen och trots lite tandläkarskräck innan kände jag mig bekväm under hela besöket. Lugn, saklig och hjärtligt mottagande av en mycket duktig tandläkare, tack!

14:18 - 31 okt, 2017 skrev:

Jag kan varmt rekommendera Näckrosens tandvårdsklinik. Jag har haft tandläkarskräck så länge jag kan minnas och det har alltid varit svårt att hitta en tandläkare som det känns ok att gå till ända tills nu när jag fick komma till Farzad. Nu känns det inte bara ok att komma till tandläkaren utan det känns faktiskt Bra äntligen. Jag rekommenderar alla att gå till Näckrosens tandvårdsklinik och speciellt ni som har tandläkarskräck för där finns världens bästa tandläkare. Mvh Erika

13:19 - 06 sep, 2017

14:11 - 16 aug, 2017

22:16 - 05 jul, 2017 skrev:

Den vård jag fick vid rotfyllningen av min kindtand var perfekt! Lungt och metodiskt utfördes behandlingen och framförallt - helt smärtfritt!! - Jag blev förvånad! Jag hade oroat mig i flera dagar innan men helt i onödan! Toppenbra jobb!

13:32 - 19 maj, 2017

15:21 - 17 maj, 2017

10:42 - 11 maj, 2017 skrev:

Superlugn, trevlig och kunnig tandläkare. Bra behandlingsplan, återkoppling och tålamod över räddare patienter. Rekommenderar Farzad till alla jag känner!!

19:15 - 02 maj, 2017

13:35 - 21 dec, 2016