• 010 - 888 54 07

Hörseltest online hos Audika Solna

Solna Torg 19, Våning 5, Solna - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörseltest online

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör boka tid för en mer utförlig undersökning hos en hörselklinik.

Det är enkelt att göra ett hörseltest online

Vårt online-test består av tre delar: självutvärderingsfrågor, tontest och lyssningstest. Du får svara på frågor om hur du upplever din hörsel och göra ett tontest, och avslutningsvis göra ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Det tar bara några minuter att genomföra testet och du får resultaten med en gång.

Testet ersätter aldrig en komplett hörselundersökning

Vårt test passar framför allt dig som inte har testat hörseln tidigare, eftersom det endast ger en första indikation på hur du hör. Ett hörseltest som du gör online kan inte ersätta en komplett hörselundersökning, utan är till för att hjälpa dig avgöra om det är dags att boka tid hos en legitimerad audionom.

Välkommen att kontakta Audika Solna om du har frågor eller vill boka tid för en komplett hörselundersökning!

Informationen uppdaterades 29 september 2020 av Vården.se

Om Audika Solna

4,6

Välkommen till Audikas hörselklinik på Solna Torg! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Solna

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Solna. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Solna är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Solna Torg är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 29 september 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Solna

Hörseltest hos Audika Solna

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater hos Audika Solna

Vi på Audika Solna erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märken, ...

Batterier till hörapparater hos Audika Solna

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Solna kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batteri...

Hörseltest online hos Audika Solna

Karta - Solna Torg 19, Våning 5, Solna

4,6

14:39 - 04 jul, 2019 skrev:

Mina mål, att umgås socialt, lyssna på föreläsningar, höra TV, etc. Väl uppfyllda

08:27 - 25 jun, 2019 skrev:

Jättesvårt att hitta mottagningen

3,8

08:24 - 25 jun, 2019 skrev:

Snabbast, effektivaste

08:23 - 25 jun, 2019

15:37 - 14 jun, 2019 skrev:

Audionomen fru Fereshten är extrem professionellt. Förutom hennes stor kundskap är hon både pädagogisk och väldig vänlig.

08:53 - 05 jun, 2019 skrev:

Jag är jättenöjd med all hjälp jag fått.

10:49 - 22 maj, 2019

13:48 - 17 maj, 2019 skrev:

Utmärkt service, bra mottagning, bra läge i Solna C.

4,2

13:46 - 17 maj, 2019 skrev: