Tandläkarundersökning

Logo Solna Dental - Huvudstatandläkarna

Solna Dental - Huvudstatandläkarna - Solna

Tandläkarundersökningen utförs av tandläkare eller legitimerad tandhygienist som undersöker slemhinnor och tandkött, fyllningsskarvar och gör en genomgång av tidigare och föregående tandvård.

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Mätning av fickdjup runt tänderna och fyra röntgenbilder ingår i undersökningen som avslutas med att ställa en diagnos med behandlingsplanering och kostnadsförslag. Speciell taxa vid utredning hos specialist.

Informationen uppdaterades 25 april 2018 av Vården.se

830 kr

Krysshammarvägen 10, Solna - Visa på karta

• Måndag - Tisdag 08:00 - 18:00
  • Onsdag - Torsdag 08:00 - 17:00

Om Solna Dental - Huvudstatandläkarna

Vi står för högkvalitativ tandvård, med inriktning på frisk munhälsa, till förmånliga priser. Vi erbjuder all form av tandvård, även akuttandvård på en och samma klinik. Hos oss bemöts Du professionellt och med omtanke av ett kunnigt, svenskutbildat tandvårdsteam.

Våra värderingar

Du kommer alltid att träffa samma tandläkare. Vår ambition är att bedriva högkvalitativ tandvård, med förankring i vetenskapliga och beprövade principer, där patientens bästa står i centrum. Vi är lyhörda för dina önskemål, och gör vårt bästa för att uppfylla dina behov.

Våra lokaler

Du hittar oss i moderna och nyrenoverade lokaler i Huvudsta med goda kommunikationsmöjligheter.

Vi är anslutna till Försäkringskassan och medlemmar i Sveriges Tandläkarförbund och Privattandläkarna.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Solna Dental - Huvudstatandläkarna

• Tandimplantat

Gratis konsultation efter en tandläkarundersökning

Under en livstid kan tänder gå förlorade på grund av tandlossning, karies (hål) eller trauma (skada). Vad är implantat? Implantat är ... Läs mer

Karta - Krysshammarvägen 10, Solna

• 22:52 - 08 maj, 2017 skrev:

Proffesionella, Snälla och framför allt väldig duktiga!
    Jag har varit livsrädd för tandläkaren men Dani som fixat alla mina tänder är väldig lyhörd och super pedagogisk. Jag är SUPER nöjd med resultatet.

• 10:20 - 12 feb, 2015 skrev:

En riktigt bra mottagning.
    Tandläkare, sköterskor & hygienister är mycket proffsiga, tillmötesgående och vänliga. Har bara plus att ge denna mottagning - 5/5.

• 19:54 - 15 jan, 2015 skrev:

Här möts man av värme, vänlighet och kompetens hela vägen från att man kommer in till att man går ut. Det är rent, fräscht och trevligt i lokalerna. Upplevt väldigt bra bemötande såväl på telefon som på mottagningen. Mycket nöjd med tandläkare- här får man ingen utskällning för att tänderna ser ut som de gör.. De tittar och berättar och sen så fixar de professionellt det som behöver åtgärdas. Det är den bästa tandläkarmottagningen jag varit på och jag kan varmt rekommendera dem, speciellt till alla som finner det obehagligt att gå till tandläkare.