• 08-42 00 34 00

Tandblekning hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

Kyrkvägen 1G, Sollentuna - Visa på karta

Tandblekning

Blek dina tänder hos Team Eriksson!

Tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Om du har hål, tandsten eller missfärgningar måste det åtgärdas innan en tandblekning påbörjas.

Hur lång tid tar tandblekning på tandvårdsmottagningen?

Vid en tandblekning på mottagningen tar behandlingen ungefär en timme. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser. För ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

Före behandling av hemmatandblekning

För att bleka dina tänder hemma måste tandläkaren eller tandhygienisten avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar du sedan själv ett blekmedel innan du fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att du borstar tänderna noggrant innan du gör behandlingen.

Under hemmatandblekning ska du undvika att äta, dricka eller röka.

Har tandblekning några biverkningar?

Det du kan uppleva som obehagligt är ilningar samt irriterat tandkött ett par dygn efter behandling. I förlängningen har tandblekning inte några biverkningar.

Kontakta Team Eriksson för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 27 november 2017 av Vården.se

Om Tandgården Team Eriksson

Varmt välkommen till Tandgården och Tandläkare Magnus Eriksson med sitt team!

Vårt team består av tandläkare, tandhygienist och tandsköterskor som trivs att arbeta ihop. Tills oss är både nya och gamla patienter välkomna för att få allmäntandvård, barntandvård, estetisk tandvård och implantatbehandling.

Vår personal är välutbildad med ett flertal tilläggsutbildningar och har lång arbetserfarenhet. Vi har möjlighet att hjälpa dig som har tandvårdsrädsla.

Av säkerhetsskäl tar vi inte längre emot kontant betalning.

Om Tandgården

Tandgården är en modern tandvårdsmottagning i en unik kulturmiljö vid Sollentuna Kyrka. Verksamheten bedrivs här sedan 1992 i en kulturskyddad, faluröd timmerbyggnad från 1700-talet.

Målet med vårt arbete är att skapa friska munnar genom ett professionellt omhändertagande av våra patienter. Vårt arbete genomsyras av glädje, passion, kunskap, lyhördhet, kontinuitet och omtanke.

Vi är anslutna till Försäkringskassan.

Kontakta Tandgården Team Eriksson för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 27 november 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandgården Team Eriksson

Undersökning av ny patient hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.

Tandhygienistbehandling hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.

Tandutdragning hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandblekning hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

Blek dina tänder hos Team Eriksson! Tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Om du har...

Snarkskena hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

Hos Team Eriksson erbjuder vi snarkskenor Snarkskena (ett annat namn för apnéskena) kan hjälpa dig som har problem med snarkning. Skenan ...

Tandvårdsrädsla hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

Känner du obehag inför ett besök hos tandläkaren eller tandhygienisten? Att känna obehag inför ett besök är en ganska vanlig känsla och i...

Dålig andedräkt hos Tandgården Team Eriksson i Sollentuna

Dålig andedräkt kommer nästan alltid från munhålan. Orsaken är oftast bakterier som producerar svavelföreningar som ger dålig smak i munnen....

Magnus Eriksson

Tandläkare