Tandblekning

Tandgården Team Eriksson - Sollentuna

Blek dina tänder hos Team Eriksson!

Tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Om du har hål, tandsten eller missfärgningar måste det åtgärdas innan en tandblekning påbörjas.

Hur lång tid tar tandblekning på tandvårdsmottagningen?

Vid en tandblekning på mottagningen tar behandlingen ungefär en timme. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser. För ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

Före behandling av hemmatandblekning

För att bleka dina tänder hemma måste tandläkaren eller tandhygienisten avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar du sedan själv ett blekmedel innan du fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att du borstar tänderna noggrant innan du gör behandlingen.

Under hemmatandblekning ska du undvika att äta, dricka eller röka.

Har tandblekning några biverkningar?

Det du kan uppleva som obehagligt är ilningar samt irriterat tandkött ett par dygn efter behandling. I förlängningen har tandblekning inte några biverkningar.

Kontakta Team Eriksson för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 21 december 2016 av Vården.se

08-42 00 34 04
Visa telefonnummer

Kyrkvägen 1G, Sollentuna - visa på karta

Om Tandgården Team Eriksson

Varmt välkommen till Tandgården och Tandläkare Magnus Eriksson med sitt team!

Vårt team består av tandläkare, tandhygienist och tandsköterskor som trivs att arbeta ihop. Tills oss är både nya och gamla patienter välkomna för att få allmäntandvård, barntandvård, estetisk tandvård och implantatbehandling.

Vår personal är välutbildad med ett flertal tilläggsutbildningar och har lång arbetserfarenhet. Vi har möjlighet att hjälpa dig som har tandvårdsrädsla.

Av säkerhetsskäl tar vi inte längre emot kontant betalning.

Om Tandgården

Tandgården är en modern tandvårdsmottagning i en unik kulturmiljö vid Sollentuna Kyrka. Verksamheten bedrivs här sedan 1992 i en kulturskyddad, faluröd timmerbyggnad från 1700-talet.

Målet med vårt arbete är att skapa friska munnar genom ett professionellt omhändertagande av våra patienter. Vårt arbete genomsyras av glädje, passion, kunskap, lyhördhet, kontinuitet och omtanke.

Vi är anslutna till Försäkringskassan.

Kontakta Tandgården Team Eriksson för att boka en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandgården Team Eriksson

• Undersökning av ny patient

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
    • - Fyra röntgenbilder ingår.
  • Tandhygienistbehandling

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
    • - Fluorbehandling vid behov.
    • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
  • Tandutdragning

• - Vanlig utdragning av en tand.
    • - Alla moment ingår.
    • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
  • Tandlagning på kindtand, tre ytor

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
  • Rotfyllning av framtand

• Krona på enstaka tand, metall och porslin

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
    • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
  • Krona på enstaka tand, helkeramisk

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
    • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
  • Snarkskena

• - Hos Team Eriksson erbjuder vi snarkskenor Snarkskena (ett annat namn för apnéskena) kan hjälpa dig som har problem med snarkning. Skenan ...
  • Tandvårdsrädsla

• - Känner du obehag inför ett besök hos tandläkaren eller tandhygienisten? Att känna obehag inför ett besök är en ganska vanlig känsla och i...
  • Dålig andedräkt

• - Dålig andedräkt kommer nästan alltid från munhålan. Orsaken är oftast bakterier som producerar svavelföreningar som ger dålig smak i munnen....

Vägbeskrivning

Pendeltågsstation Norrviken eller Rotebro. Buss 520, hållplats Sollentuna kyrka

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Nynäshamns VårdCentral Mycket trevliga och seriösa när man väl är hos läkare/innanför receptionen. Har dock haft mycket problem med kontakt både via telefon och i ... - Karl Gunnar Roos
    • Nikos Tsiaklides Läkarmottagning Trevligt bemötande och har tid vid mina besök. - Kim Tiilikainen
    • Åkermyntans Vårdcentral Jag rekommenderar Dr Apostolos Mintoglou, han är väldigt medicin competence, duktig att ge återkoppling samt följa upp patienten hela vårdpr... - Daniella Shafti
    • Hjärtintensivvårdsavdelning Gävle Tack avd 105 för en fantastisk vård av mig, allt från Läkare till städpersonal. Arne på 23.2. - Arne Berg
    • Specialistläkarna Sergel City Tack för ett proffsigt bemötande. Blev till stor hjälp hos Ulf Zetterström. Trevlig midsommar. - Christina Haaga